Vanmorgen wilde ik even mijn mooi opgedroogde luchtfilter insoppen met filterolie. Ik maak een nieuw blik open van BO motoroil. Tijdens het insoppen bleek de olie veel dunner dan de olie van Putolie die ik eerst gebruikte. Het leek wel ontvetter ipv olie. De olie bleef niet achter in het filter. Omdat ik het niet vertrouwde toch maar even gebeld met BOMotoroil. Bij het schoonmaken van mijn handen bleek al dat er een dun taai laagje achterbleef.
Volgens BO is dit dus het geheim van hun filterolie. Het is veel dunner waardoor het makkelijk impregneert. Na het verdampen blijft er een dun plakkeriggie film achter in het filter. Het filter is hierdoor beter luchtdoorlatend.
Het filter ligt nu te drogen. Ik moet zeggen dat ik nog een beetje achterdochtig ben. Ik zal zo de dealer eens bellen om te vragen wat hij ervan zegt. Ik heb het filter compleet ondergedompeld en vervolgens de overtollige olie eruit gekneed.
Heeft iemand van jullie ervaringen met BO luchtfilterolie?
BO luchtfilterolie
Moderator: ghulst
Wist je dat die goedjes uit hetzelfde durp komen ?gassen schreef:Nee, geen ervaring mee.
Gebruik nog steeds "Putolie"
Als deze na het drogen en masseren toch klef wordt is het toch ok?
BO staat voor 'Bladel Olie' en Putoline (Put - Olien) komt ook uit Bladel.
Hoi hoi.......... ik gebruik zelf ook al een poosje die BO filterolie en ik was ook verbaasd dat het zo dun spul was......... maar als je het filter even laat liggen dan word het spul vanzelf plakkerig en dat kan je zien als je je hand erop houd en dan wegtrekt dan zie je allemaal dunne kleverige sliertjes en de filter is zo plakkerig als wat.
Ik vind dit spul veel voordeliger in gebruik, omdat het filter beter geimpregneerd word door de dunne samenstelling ervan..... ik vind het persoonlijk goeie filterolie maja das een persoonlijke mening!!
Grtjes mudface
Ik vind dit spul veel voordeliger in gebruik, omdat het filter beter geimpregneerd word door de dunne samenstelling ervan..... ik vind het persoonlijk goeie filterolie maja das een persoonlijke mening!!
Grtjes mudface
-
Bedankt voor jullie reacties, Volgens een collega(ik werk in Bladel), zijn BOmotoroils en Putoline broers van elkaar.
ktm300mxc
-
- Contacteer:
Zit meer oplosmiddel in dat moet verdampen, niet direct gereed voor gebruik dus.huskie schreef:Dat was de reden dat ik weer No-toil zocht, en vond.......
Ik vond twin-air te dun......en niet zo plakkerig.
Twin air is ook zo plakkerig na opdrogen dat je er flinke draden mee kunt trekken.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Gewoon het ordinaire Biotex blauw of groen ?huskie schreef:Ja een heel apart goedje nml biotex
Ik weet wel dat je tegels buiten erg mooi krijgt met Biotex groen (tip !).
Dat gebruikt mijn vrouw ook dus dat is dan mooi geregeld.
Is het zo dat je filters die met deze olie behandeld zijn ook met gewone ontvetter mag uitwassen (zoals je met normale filterolie doet)?
Ja nou word die helemaal mooi.
Doen ze hun best om een biodegradable olie te maken voor het milieu, kom jij weer aan met je chemische ontvetter troep
Het puike van deze filterolie is juist dat hem met waspoeder/biotex en water kan schoonmaken.
Maar als jij die ontvetter wilt gebruiken, ga je gang, ik denk niet dat het lekker werkt
Probeer en gij zult weten
Doen ze hun best om een biodegradable olie te maken voor het milieu, kom jij weer aan met je chemische ontvetter troep
Het puike van deze filterolie is juist dat hem met waspoeder/biotex en water kan schoonmaken.
Maar als jij die ontvetter wilt gebruiken, ga je gang, ik denk niet dat het lekker werkt
Probeer en gij zult weten
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?