Yamaha Nederland is bezig met het 'street legal' maken van de 2 wiel aangedreven WR450.
http://www.yamaha-motor-europe.com/designcafe/
Yamaha WR450 2track
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Opzich best gaaf, alleen denk ik dat hij erg duur gaat worden
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: za nov 23, 2002 17:53
- Locatie: Villanueva del Trabuco
- Contacteer:
Oud nieuws Freek. Straatlegaal is een fluitje van een cent overigens op een fiets die verder goedgekeurd is.
Yamaha brengt al járen een 2x2 in verschillende 'hobby'-ralleys uit. Het systeem van Öhlins schijnt heel goed te werken, maar ik kan er verder geen meer specifieke data over vinden behalve dat het maar voor een heel klein percentage aandrijving naar voren gaat.
Wel is er een redelijk diepgaande 2x2 site van dezelfde Australische gast die ook die V8 in elkaar gezet had.
Verder brengt Rokon, inderdaad de Rokon van de automaat, al zo'n 25 jaar een 2x2 'motorfiets' op de markt.
Op basis van mijn huidige info is mijn conclusie dat 2x2 op een moderne noppenfiets geen toegevoegde of in ieder geval een heel specifieke/beperkte waarde heeft. Wél op wegracers.
Zou er echter héél graag meer over te weten komen.
Yamaha brengt al járen een 2x2 in verschillende 'hobby'-ralleys uit. Het systeem van Öhlins schijnt heel goed te werken, maar ik kan er verder geen meer specifieke data over vinden behalve dat het maar voor een heel klein percentage aandrijving naar voren gaat.
Wel is er een redelijk diepgaande 2x2 site van dezelfde Australische gast die ook die V8 in elkaar gezet had.
Verder brengt Rokon, inderdaad de Rokon van de automaat, al zo'n 25 jaar een 2x2 'motorfiets' op de markt.
Op basis van mijn huidige info is mijn conclusie dat 2x2 op een moderne noppenfiets geen toegevoegde of in ieder geval een heel specifieke/beperkte waarde heeft. Wél op wegracers.
Zou er echter héél graag meer over te weten komen.
Trail rijden: zo langzaam als mogelijk om er doorheen te komen genieten van het natuurschoon.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Ik dacht dat er maximaal 10 %vd aandrijfkracht naar het voorwiel gaat. Systeem werkt hydrolisch maar dat zal je al wel weten
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
- Berichten: 55
- Lid geworden op: zo dec 01, 2002 02:01
- Contacteer:
Ja werkt idd hydraulisch en schijnt vooral voordeel te hebben met het wegaccelereren uit de bochten. er is idd een bepaald maximum van het vermogen dat aan het voorste wiel wordt doorgegeven. Heb er verschillende tests over gelezen, allemaal redelijk positief...
CR250'90,'91;XR350R'83,...
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Wat ik me afvraag is of het voorwiel niet de neiging heeft uit te breken als je flink gas geef in een bocht (onderstuur zeg maar )
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
volgens hetgeen ik gelezen heb zou ie juist miderlast hebben van onder/overstuur daar het voorwiel echt het gekozen spoor volgt, en minder van de wijs wordt gebracht door het achterwiel.