Met dit slechte weer is het rijden op de crossbaan wel behoorlijk gebeurd. Had me voorgenomen om ook bij slechte omstandigheden meer te gaan rijden (beetje van het "mooi weer rijden" afstappen) met de bedoeling mijn weekenden niet door regen op donderdag of vrijdag te laten verpesten en zo ook nog eens beter te leren rijden, zijn zo'n beetje alle crossbanen in mijn omgeving gesloten vanwege de omstandigheden!
Hoe kijken jullie tegen rijden in slechte omstandigheden aan? Komen jullie nog aan rijden toe en is er lol aan te beleven?
Nog tips voor rijden in slechte omstandigheden?
Wie rijdt er nu nog?
Moderator: ghulst
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Ik rijd het liefst met slecht weer; niemand op de paden
Extra voorzorg: geen roll-off , laarzen goed ingevet, plastic handschoenen onde de normale , waterafstotende overbroek en waterdichte jas.
Oja, telefoon in de binnenzak.
Extra voorzorg: geen roll-off , laarzen goed ingevet, plastic handschoenen onde de normale , waterafstotende overbroek en waterdichte jas.
Oja, telefoon in de binnenzak.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Wij rijden nagenoeg altijf en het hele jaar door. Zomer's wat lastiger met de stof en vele wandelaars. In de winter juist fijn.
Rolando schreef:Wij rijden nagenoeg altijf en het hele jaar door. Zomer's wat lastiger met de stof en vele wandelaars. In de winter juist fijn.
indeed... gisterenmorgen met 3man vertrokken in pijpestelen... lag heel vettig (hoe vettiger hoe prettiger) regen is gestop na half uurke. voeten waren doornat,maar dat zal wel ùmet het jetski-effect en versleten laarzen te maken hebben, maar men broek en enduro vest hebben niets doorgelaten .
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Normaal rij ik heel het jaar door, zolang ik iemand vind om mee te rijden.
(Toen ik pas begonnen was, stond ik wel eens bij -5°C alleen te koekeloeren op het plein op zondaochtend, me afvragend waar de anderen bleven )
Deze winter hoop ik een winterstop te houden (december en januari). Ik wil mijn pink terug laten rechtzetten. Die was 3 jaar geleden gebroken (slag van een tak - slechte handbeschermers had ik toen), en scheef weer aan mekaar gezet. Die kromme pink is niet alleen vervelend voor het motorrijden (hij kruipt altijd over of onder mijn ringvinger), maar het blijkt ook onmogelijk om hem nog te gebruiken bij het vioolspelen (niet lachen, ik heb een oude hobby heropgepikt ), en dat was de spreekwoordelijke druppel. Hopelijk mag ik snel onder het mes!
(Toen ik pas begonnen was, stond ik wel eens bij -5°C alleen te koekeloeren op het plein op zondaochtend, me afvragend waar de anderen bleven )
Deze winter hoop ik een winterstop te houden (december en januari). Ik wil mijn pink terug laten rechtzetten. Die was 3 jaar geleden gebroken (slag van een tak - slechte handbeschermers had ik toen), en scheef weer aan mekaar gezet. Die kromme pink is niet alleen vervelend voor het motorrijden (hij kruipt altijd over of onder mijn ringvinger), maar het blijkt ook onmogelijk om hem nog te gebruiken bij het vioolspelen (niet lachen, ik heb een oude hobby heropgepikt ), en dat was de spreekwoordelijke druppel. Hopelijk mag ik snel onder het mes!
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Gisteren hebben we overigens heel de dag in de regen en door de modder gereden. Best leuk, alleen kreeg ik het wel koud toen we weeral een half uur moesten wachten omdat er iemand in een moddergat vaststak, of de motor niet meer startte
Zelf heb ik het gelukkig niet meegemaakt. Wel een verschot in mijn rug gekregen van te vaak de motor te moeten rechtzetten. Miljaar!
Zolang je kan blijven rijden is het niet zo erg als je mestnat bent en het water in je botten staat. Maar een kwartier stilstaan is dan wel dodelijk
Zelf heb ik het gelukkig niet meegemaakt. Wel een verschot in mijn rug gekregen van te vaak de motor te moeten rechtzetten. Miljaar!
Zolang je kan blijven rijden is het niet zo erg als je mestnat bent en het water in je botten staat. Maar een kwartier stilstaan is dan wel dodelijk
Guillaume schreef:Indoor crossbaan in Apeldoorn, kun je rijden van 15.00 - 20.00 van maandag tot en met zondag.
Serieus? Nooit van gehoord. Tell me more!
Ik zie dat alle off-roaders / enduromensen niet te stuiten zijn. Helaas heb ik alleen nog een crossmotor en ben dus op de circuits aangewezen. Rijden de crossers onder ons nog en onder welke omstandigheden blijven zij (nog) rijden?
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Toto het echt niet mer kan, dus met ijzel en sneeuw en dan kriebelt het dusdanig dat ik toch nog wil gaan.Fox-kid schreef:Rijden de crossers onder ons nog en onder welke omstandigheden blijven zij (nog) rijden?
Temperatuur is geen probleem kun je je tegen kleden
over regen en natte botten gesproken, onlangs vertelde me iemand dat hij "schoentjes" had gekocht waarmee hij in zen botten kon en waardoor zijn voeten niet konden nat worden. heeft iemand hier ervaring en info over?
greetz
greetz
Jo z'n motor nog niet in orde dan?Helen schreef: of de motor niet meer startte
Montesa Cota 315R
Si si,Estivie schreef: Jo z'n motor nog niet in orde dan?
Helen heeft het niet over mij.
Maar, ik heb gisteren de hele dag in bed/zetel gelegen wegens hondsziek.
Spijtig, want anders was ik ook de hele dag weggeweest met Guyke316 en Dave S.
Enne, dat slecht starten kwam (zoals ik al dacht) door te strak zittende inlaatkleppen.
Staan intussen weer netjes op 0.12 mm
Jo VdB
Aha... gelukkig maar. Veel beterschap in elk geval (mocht je nog een beetje puppieziek zijn)
Montesa Cota 315R
zelf rij ik bij elk weer. Mag ik rustig beweren want ik ben in de winter al tot de noordkaap geweest. Maar tegenwoordig ; ja, ook een afgekeurde duitser kan verstandig worden, liever niet alleen.
Wat betreft de crossers, enkele kennissen hebben net hun nieuwe motor gekregen, denk je dat die thuis zitten op zondag? Ga maar naar Budel of Lommel, kun je altijd terecht.
Wat betreft de crossers, enkele kennissen hebben net hun nieuwe motor gekregen, denk je dat die thuis zitten op zondag? Ga maar naar Budel of Lommel, kun je altijd terecht.
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Ik heb ook al eens dure waterdichte sokken gekocht, geprobeerd en slecht bevonden (weet het merk niet meer).yarkan schreef: probeer de waterdichte kousen eens van silk-skin en de handschoenen
grt yarkan
Belangrijkst zijn de botten, en ik kan u vertellen dat de Alpinestar Tech 4 zo LEK als een zeef zijn.
Helen schreef:Ik heb ook al eens dure waterdichte sokken gekocht, geprobeerd en slecht bevonden (weet het merk niet meer).yarkan schreef: probeer de waterdichte kousen eens van silk-skin en de handschoenen
grt yarkan
Belangrijkst zijn de botten, en ik kan u vertellen dat de Alpinestar Tech 4 zo LEK als een zeef zijn.
hmmm mijn tech 6 botten blijkbaar ook dan...
Klx300R schreef:Rolando schreef:Wij rijden nagenoeg altijf en het hele jaar door. Zomer's wat lastiger met de stof en vele wandelaars. In de winter juist fijn.
indeed... gisterenmorgen met 3man vertrokken in pijpestelen... lag heel vettig (hoe vettiger hoe prettiger) regen is gestop na half uurke. voeten waren doornat,maar dat zal wel ùmet het jetski-effect en versleten laarzen te maken hebben, maar men broek en enduro vest hebben niets doorgelaten .
greetz
Zijt gij ene met ne Yam van bij SDS? En was de Rudy daar zondag ook bij? De Rudy met ne nieuwe WR 450.
DR-Z 400
fazy schreef:Klx300R schreef:Rolando schreef:Wij rijden nagenoeg altijf en het hele jaar door. Zomer's wat lastiger met de stof en vele wandelaars. In de winter juist fijn.
greetz
Zijt gij ene met ne Yam van bij SDS? En was de Rudy daar zondag ook bij? De Rudy met ne nieuwe WR 450.
inderdaad... rudy van de vab en werk inderdaad bij SDS gij zijt diene da vorige week heeft meegereden zeker?
greetz
wat gemist zelle 2x modderdoop gehad van jean, had 5cm modder op men helm liggen...fazy schreef:Jep . En normaal volgende zondag weer. Nooit ged8 dat modderploeteren zo tof kon zijn
normaal wel, zaterdag heb ik zwaar feestje... maar hoop paraat te zijnfazy schreef:Ga jij zondag weer?
greetz