Honen mislukt zo te zien?
Powerseal.nl kun je eens bekijken.
vraagje (met plaatjes!)
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
dit is van een 2001 cr250. cilinder had een nieuwe wand en prox zuiger.
is ong. 8 uur mee gereden.
heeft iemand dit al eerder gezien? en zoja, is de oorzaak ook bekend?
de strepen zijn niet te voelen, dus er kan niet zoveel mis zijn met de cilinder denk ik...
is prox de beste zuiger voor dit soort fietsen of zijn er betere te verkrijgen??
lijkt hgeel heftig, maar dat is het waarschijnlijk niet: Het zijn gewoon de hoonkrassen die net beginnen met inlopen.
het lijkt wel een beetje alsof de zuigerveren niet mooi overal geraakt hebben, maar kan ook een kwestie van inlopen zijn.
het lijkt wel een beetje alsof de zuigerveren niet mooi overal geraakt hebben, maar kan ook een kwestie van inlopen zijn.
Hoe ziet de zuiger en de zuigerveren eruit? Had de zuiger de juiste (over) maat?
Laatst gewijzigd door Wortel op do nov 16, 2006 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
De hoonsporen zijn niet kruislings, lijkt niet goed gedaan. Is dit een cilinder met een nieuwe wand. Hij lijkt wel gewoon uitgedraaid en niet plateau gehooned. Misschien dat het alleen op de foto zo lijkt?
Is het een nieuwe cilinder?
foto's groter formaat
http://img474.imageshack.us/img474/8974/img0834wt0.jpg
http://img355.imageshack.us/img355/4795/img0835zj2.jpg
Wat wel opvalt is dat de vastloop strepen bij de tapeinden zijn, dat lijkt dus op te vast gedraaid? Al heb je daar eigenlijk niet zoveellast van omdat je bij crossers geen doorlopende draadeinden hebt (door de gehele cilinder)
Bij sommige bedrijven moet je de uitlaatspijl zelf nog terug leggen (iets wegschuren), heb je dat gedaan?
Is het een nieuwe cilinder?
foto's groter formaat
http://img474.imageshack.us/img474/8974/img0834wt0.jpg
http://img355.imageshack.us/img355/4795/img0835zj2.jpg
Wat wel opvalt is dat de vastloop strepen bij de tapeinden zijn, dat lijkt dus op te vast gedraaid? Al heb je daar eigenlijk niet zoveellast van omdat je bij crossers geen doorlopende draadeinden hebt (door de gehele cilinder)
Bij sommige bedrijven moet je de uitlaatspijl zelf nog terug leggen (iets wegschuren), heb je dat gedaan?
Laatst gewijzigd door Rudy op do nov 16, 2006 22:48, 2 keer totaal gewijzigd.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
wel ik heb net hetzelfde
mn 1988 cilinder laten honen(de hoonsporen waren kruislings) overmaatse PROX piston erin. nu naa 4 uur crossen (125cc) zie ik net dezelfde strepen.
zuiger is nog mooi
vindk raar
mn 1988 cilinder laten honen(de hoonsporen waren kruislings) overmaatse PROX piston erin. nu naa 4 uur crossen (125cc) zie ik net dezelfde strepen.
zuiger is nog mooi
vindk raar
yamaha yz 125
Roen, maak je geen zorgen, dit is een normaal beeld bij een nieuwe nikasil met nieuwe zuigerveren.
Zoals iedereen al noemt zie je deze lengte strepen vooral bij de boutgaten en is dan ook het gevolg van niet gelijkmatig uitzetten van de cilinder.
Maaaarrr, dit is een normaal draagbeeld en wanneer jij je cilinder netjes vast hebt gezet, dus met momentsleutel, dan is alles in orde.
Een cilinder wordt warm, maar zet oor verschillen in wanddikte ongelijkmatig uit, waardoor deze strepen ontstaan. Zoals je al zegt, je kunt ze alleen zien, niet voelen.
Zoals iedereen al noemt zie je deze lengte strepen vooral bij de boutgaten en is dan ook het gevolg van niet gelijkmatig uitzetten van de cilinder.
Maaaarrr, dit is een normaal draagbeeld en wanneer jij je cilinder netjes vast hebt gezet, dus met momentsleutel, dan is alles in orde.
Een cilinder wordt warm, maar zet oor verschillen in wanddikte ongelijkmatig uit, waardoor deze strepen ontstaan. Zoals je al zegt, je kunt ze alleen zien, niet voelen.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
aha, niet zoveel aan de hand dus.
de motor (Niet van mij maar van mijn maat) liep nog erg goed maar had ong. 9 uur gedraaid dus is het zaakje losgehaald ter controle. de zuiger begon al een beetje te tikken. de laatste rit was het baggerfestijn in varseveld.... de zuiger is versleten en de veren zien er goed uit. (maar ik de slotspeling niet gezien)
alles is netjes vastgezet op moment en zorgvuldig ingereden.
al heb ik wel het gevoel dat we misschien iets te voorzichtig zijn geweest met inrijden, maar dat blijft altijd een gevoelskwestie.
de motor (Niet van mij maar van mijn maat) liep nog erg goed maar had ong. 9 uur gedraaid dus is het zaakje losgehaald ter controle. de zuiger begon al een beetje te tikken. de laatste rit was het baggerfestijn in varseveld.... de zuiger is versleten en de veren zien er goed uit. (maar ik de slotspeling niet gezien)
alles is netjes vastgezet op moment en zorgvuldig ingereden.
al heb ik wel het gevoel dat we misschien iets te voorzichtig zijn geweest met inrijden, maar dat blijft altijd een gevoelskwestie.