1 hoe lang kan ik met een zuiger doen, ik rij voor de hobby?
2 hoe duur is een nieuwe zuiger?
3 hoe duur is een nieuwe band(ik geloof 90/110-14)?
aantal vraagjes over een honda cr80
Moderator: ghulst
ik weet niet hoelang die zuigers van een 80 cc meegaan maar als je voor je hobby rijdt moet je je daar niet teveel van aantrekken,
zon zuiger zal rond de 70 euro ofzo liggen
en een band rond de 50-100 euro
maar "don't shoot me if I'm wrong"
-
- Contacteer:
Als je je dr niks vanaantrek dan loopt hij vanzelf vast maargoed....Cruala schreef:ik weet niet hoelang die zuigers van een 80 cc meegaan maar als je voor je hobby rijdt moet je je daar niet teveel van aantrekken,
denk dat hij ongeveer evenhard slijt als van 125
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
maar hoe hard slijt jou 125 dan? mijn 80 cc is getuned. ik gebruik castrol tts 1 op 40 daarmee loopt hij toch niet zomaar vast als ik tijdig de zuiger vervang?Rudy schreef:Als je je dr niks vanaantrek dan loopt hij vanzelf vast maargoed....Cruala schreef:ik weet niet hoelang die zuigers van een 80 cc meegaan maar als je voor je hobby rijdt moet je je daar niet teveel van aantrekken,
er toch een groot verschil tussen een hobbyrijder en een competitierijderRudy schreef:Als je je dr niks vanaantrek dan loopt hij vanzelf vast maargoed....Cruala schreef:ik weet niet hoelang die zuigers van een 80 cc meegaan maar als je voor je hobby rijdt moet je je daar niet teveel van aantrekken,
als je als hobbyrijder je zuiger om het jaar vervangt of om de 2 jaar zal het al genoeg zijn,maar voor een competitierijder ligt dat toch vele anders,die geve meer"gas" en moete zo sneller zuiger vervangen.
-
weet jij waar je online zuigers en banden kunt bestellen?Cruala schreef:er toch een groot verschil tussen een hobbyrijder en een competitierijderRudy schreef:Als je je dr niks vanaantrek dan loopt hij vanzelf vast maargoed....Cruala schreef:ik weet niet hoelang die zuigers van een 80 cc meegaan maar als je voor je hobby rijdt moet je je daar niet teveel van aantrekken,
als je als hobbyrijder je zuiger om het jaar vervangt of om de 2 jaar zal het al genoeg zijn,maar voor een competitierijder ligt dat toch vele anders,die geve meer"gas" en moete zo sneller zuiger vervangen.
Het ligt er ook aan of ie getuned is, want een 80cc getuned wil vaak nogal revven, wat dus ook meer slijtage oplevert.
Maar je kunt het gewoon aan je zuiger zelf zien hoor. Als ie echt van die zwarte plekken op de zijkant begint te krijgen, zelfs na het vervangen van zuigerveren, dan begint ie aardig op te raken
Maar je kunt het gewoon aan je zuiger zelf zien hoor. Als ie echt van die zwarte plekken op de zijkant begint te krijgen, zelfs na het vervangen van zuigerveren, dan begint ie aardig op te raken
Suzuki RM 250 2002 Mickael Pichon
-
- Contacteer:
Idd is beste indicatie eigelijk...(maar wel wat ervaring voornodig)Guillaume schreef:Het ligt er ook aan of ie getuned is, want een 80cc getuned wil vaak nogal revven, wat dus ook meer slijtage oplevert.
Maar afgaande op de vraag denk ik dat hij(of zij ) past cross dus nog niet zo gek hard rijd..
Om de 1-2 jaar is beetje erg weinig:lol: maar slijtage is grootendeels afhankelijk van rijderCruala schreef:er toch een groot verschil tussen een hobbyrijder en een competitierijderRudy schreef:Als je je dr niks vanaantrek dan loopt hij vanzelf vast maargoed....Cruala schreef:ik weet niet hoelang die zuigers van een 80 cc meegaan maar als je voor je hobby rijdt moet je je daar niet teveel van aantrekken,
Mooie motor trouwens Cruala
Maar 80cctje draait niet gek vele meer toeren als 125 dus slijtage zal ook wel heel eind zelfde zijn lijkt mij zo (zelf ook vrij weinig ervaring met 80cctjes..)
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
wat is revven?Guillaume schreef:Het ligt er ook aan of ie getuned is, want een 80cc getuned wil vaak nogal revven, wat dus ook meer slijtage oplevert.
geen honda cr80 meer
Revven is gewoon Nieuw-Nederlands voor hoge toerentallen draaien...
Jo VdB
(komt uit het Engels)
Jo VdB
(komt uit het Engels)