Wil nu toch eindelijk maar 'ns een setje bandenlichters en een binnenband meenemen tijdens offroad ritten met m'n WR450F maar ben nu aan 't twijfelen welke bandenlichters ik nodig heb.
Bij Toolspot staan 3 verschillende lengtes afgebeeld. Ik neem aan dat de 30cm versie lang genoeg is voor een gewone enduro (achter-) band van 140/80 x 18, maar ben toch benieuwd naar jullie mening & ervaring
Wat voor reserve-binnenband hebben jullie doorgaans bij je? 19" als 'tussenmaatje' zodat 'ie zowel voor- als achter past?
Groeten,
Arnaud.
Wat voor bandenlichters?
Moderator: ghulst
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
www.noxian.nl
Ik heb er 2 van 200mm lang, is lang genoeg.
Tijdens de vroegere enduro's had ik ze altijd bij me (op de achterbrug geschroefd). Binnenband van 19" dubbel om mijn middel (ventiel met tape tegen de band geplakt) en met een tywrap (die weer los te maken was) vast gezet. 3 Gaspatronen achter in het tasje en juhh.
In al die jaren slechts 1x nodig gehad , de voorband ,ben toch nog als 16e geeindigd.
Daarvoor 2x uitgevallen met een lekke band vandaar de beslissing.
Tijdens de vroegere enduro's had ik ze altijd bij me (op de achterbrug geschroefd). Binnenband van 19" dubbel om mijn middel (ventiel met tape tegen de band geplakt) en met een tywrap (die weer los te maken was) vast gezet. 3 Gaspatronen achter in het tasje en juhh.
In al die jaren slechts 1x nodig gehad , de voorband ,ben toch nog als 16e geeindigd.
Daarvoor 2x uitgevallen met een lekke band vandaar de beslissing.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Ben benieuwd voor die prijs, voor net geen drie pond per stuk kun je niet de hele wereld verwachten.Arnaud schreef:Bij Toolspot staan 3 verschillende lengtes afgebeeld.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
In de zomer een weekje gereden in Lozere (zuid-Frankrijk)
heel veel keien en rotsen, logisch dat je dan een keer een lekke band oploopt. Maar we hadden een persoon aangewezen die bandenlichters mee zou nemen in zijn rugzak. De 3e dag had hij (hoe toevallig) zijn lichters niet bij zich omdat die nog steeds in de rugzak zaten die weer bij het hotel lag.
Wij zijn terug gereden naar het dorpje waar we getankt hadden en daar was ook een winkeltje met gereedschap maar het was één uur geweest en die Fransen hebben een beetje langer dan wij pauze in de middag, blabla bla, wij hadden de achterkant van een waterpomptang en bacootje gebruikt om de Michelin competition III drie eraf en erop te krijgen. Uit eindelijk zonder heel veel moeite gelukt.
Nu heb ik twee weken geleden m'n banden ververst voor de zelfde maar wat waren die er lastig op te krijgen met banden lichters van 40 centimeter, écht niet normaal! Er zitten nu dus wat deuken in m'n velg.
Moraal van het verhaal: banden zijn nieuw veel stuger dan wanneer je erop gereden hebt.
heel veel keien en rotsen, logisch dat je dan een keer een lekke band oploopt. Maar we hadden een persoon aangewezen die bandenlichters mee zou nemen in zijn rugzak. De 3e dag had hij (hoe toevallig) zijn lichters niet bij zich omdat die nog steeds in de rugzak zaten die weer bij het hotel lag.
Wij zijn terug gereden naar het dorpje waar we getankt hadden en daar was ook een winkeltje met gereedschap maar het was één uur geweest en die Fransen hebben een beetje langer dan wij pauze in de middag, blabla bla, wij hadden de achterkant van een waterpomptang en bacootje gebruikt om de Michelin competition III drie eraf en erop te krijgen. Uit eindelijk zonder heel veel moeite gelukt.
Nu heb ik twee weken geleden m'n banden ververst voor de zelfde maar wat waren die er lastig op te krijgen met banden lichters van 40 centimeter, écht niet normaal! Er zitten nu dus wat deuken in m'n velg.
Moraal van het verhaal: banden zijn nieuw veel stuger dan wanneer je erop gereden hebt.
# 442
Dat is juist, want ik leg zelfs mijn bib-mousses erop met 2 lichters van 20 cm. Wel stevige lichters van Metzeler, met een vrij spitse punt er van voor aan. Ideaal materiaal !gassen schreef:Ik heb er 2 van 200mm lang, is lang genoeg.
.
Jo VdB
ik gebruik ook lichters van 20 cm
lang zat
lang zat
ook xt660r-lc4 adventure-690 enduro
http://picasaweb.google.com/richardvonk
http://picasaweb.google.com/richardvonk
gerief van 20 cm is méér dan lang genoeg
zoals Jo zegt: met wat oefenen leg je er zelfs bibs mee op de velg
persoonlijk heb ik er 2 van Hazet
Gery
zoals Jo zegt: met wat oefenen leg je er zelfs bibs mee op de velg
persoonlijk heb ik er 2 van Hazet
Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
Oké, Noppers, bedankt voor jullie reacties!
Zal 'ns ff gaan shoppen en m'n gereedschapsetje uitbreiden...
En nou maar hopen dat ik ze zo min mogelijk nodig heb
Arnaud.
Zal 'ns ff gaan shoppen en m'n gereedschapsetje uitbreiden...
En nou maar hopen dat ik ze zo min mogelijk nodig heb
Arnaud.
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
www.noxian.nl
Gedaan Max; het vervangen van die Mich Enduro Comp III ging perfect met m'n twee nieuwe bandenlichters van 240mmMax_Kool schreef:...op zijn minst als je thuis je nieuwe bandjes omlegt.
Tsja, wat voor pompje hebben jullie eigenlijk bij je onderweg?? Misschien iemand een suggestie waar ik een goed pompje kan aanschaffen of via internet kan bestellenMax_Kool schreef:(en een pompje)
Groeten,
Arnaud.
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
www.noxian.nl
3 Kleine gaspatronen met de adapter , zo vaak rijd je echt niet lek.Arnaud schreef:Tsja, wat voor pompje hebben jullie eigenlijk bij je onderweg?? Misschien iemand een suggestie waar ik een goed pompje kan aanschaffen of via internet kan bestellen
Groeten,
Arnaud.
Setjes zijn op vele plaatsen te koop en kun je ook makkelijk meenemen.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Een normaal fietspompje voor op de ATB voldoet prima!
Natuurlijk komt je band dan niet direct helemaal uit de velg (soms ook zelfs dat wel wanneer ie goed is ingesmeerd met vet of afwasmiddel)
Maar daar voel je toch niks van en grote kans dat de band aan het eind van het ritje er goed omheen zit.
Je moet natuurlijk niet bang zijn om te moet pompen
Natuurlijk komt je band dan niet direct helemaal uit de velg (soms ook zelfs dat wel wanneer ie goed is ingesmeerd met vet of afwasmiddel)
Maar daar voel je toch niks van en grote kans dat de band aan het eind van het ritje er goed omheen zit.
Je moet natuurlijk niet bang zijn om te moet pompen
# 442
Nou, iedereen bedankt en ik ben inmiddels aardig door de wol geverfd...
Eerst een achterbandje thuis vervangen (Michelin Comp End. III 140 x 80 / 18 ) met de bandenlichters (+ werkbank, goede verlichting, beetje hulp-gereedschap...) en 2 dagen later in 't veld nog een keertje omdat 'ie lek gereden was
Maar nog steeds zeer content met de 240mm bandenlichters van Bon Moteren uit Den Bosch. Thuis bezorgd voor 16 euri...
Samen met het pompje en gaspatronen van SKS Germany ben ik nu aardig voorzien
Trouwens, dat over die talkpoeder: uiteraard wordt de boel lekker bepoederd voor ik 't bandje erom leg...
Groeten,
Arnaud.
Eerst een achterbandje thuis vervangen (Michelin Comp End. III 140 x 80 / 18 ) met de bandenlichters (+ werkbank, goede verlichting, beetje hulp-gereedschap...) en 2 dagen later in 't veld nog een keertje omdat 'ie lek gereden was
Maar nog steeds zeer content met de 240mm bandenlichters van Bon Moteren uit Den Bosch. Thuis bezorgd voor 16 euri...
Samen met het pompje en gaspatronen van SKS Germany ben ik nu aardig voorzien
Trouwens, dat over die talkpoeder: uiteraard wordt de boel lekker bepoederd voor ik 't bandje erom leg...
Groeten,
Arnaud.
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
www.noxian.nl
TIP VAN DE WEEK:
Haal bij de slijter CO2-patronen voor de biertap van Fass Frisch.
Deze zijn veel goedkoper (oftewel minder duur) dan de CO2-patronen bij een auto- of motorzaak. Ze zijn 100% hetzelfde en passen gewoon in de standaard CO2-pompjes waarin een standaard 16gr patroon gaat.
Gemiddelde prijs bij de motordealer is ongeveer 2 euro/stuk.
Prijs bij de slijter is ongeveer 5 euro voor 10 stuks!
(kijk ook op http://www.fass-frisch.de/)
DOE ER JE VOORDEEL MEE!!!
Haal bij de slijter CO2-patronen voor de biertap van Fass Frisch.
Deze zijn veel goedkoper (oftewel minder duur) dan de CO2-patronen bij een auto- of motorzaak. Ze zijn 100% hetzelfde en passen gewoon in de standaard CO2-pompjes waarin een standaard 16gr patroon gaat.
Gemiddelde prijs bij de motordealer is ongeveer 2 euro/stuk.
Prijs bij de slijter is ongeveer 5 euro voor 10 stuks!
(kijk ook op http://www.fass-frisch.de/)
DOE ER JE VOORDEEL MEE!!!
Prima tip Airhead; doe ik zekerAirhead schreef:DOE ER JE VOORDEEL MEE!!!
Bedankt,
Arnaud.
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
www.noxian.nl