Heeft iemand ervaring met een "snellere" cilinderkop voor een KTM 300?
Mijn zuiger zit nu op bijna 55 draaiuren en ga hem nu vervangen. Heb een Vertex zuiger besteld en ook een andere cilinderkop van RR. Die wordt op dit moment bij RR-racing voor mij gemaakt. Er zit al een SXS uitlaatsysteem op en de carburateur is al eens afgesteld. Moet zeggen dat mijn 300 erg goed loopt maar van mij mag het nog wel "ietsje meer" zijn.
VHM is door de voorraad 2006 koppen heen. Omdat de 2007 modellen totaal anders zijn, is VHM nog in beraad of ze de 2006 koppen wel weer gaan produceren. Vandaar mijn keuze voor RR. Heeft iemand hier ervaring mee?
RR-cilinderkop voor KTM 300 EXC '06
Moderator: ghulst
Er is een 178 hoofdsproeier ingekomen en een naald van het type NR8G als ik me niet vergis. Vanaf dat moment (ik heb er gelijk een sxs uitlaat op gezet) liep hij perfect.
Van onderuit is zo'n 300 heel soepel maar van mij mag hij best wat feller oppakken. Vooral in het zware maisland mag hij van mij feller zijn. Ik moet hem echt hoog in de toeren houden om er dan goed door te komen.
Misschien is een andere tandwielverhouding al een stap in de richting maar zo'n cilinderkop leek me ook niet gek...
Van onderuit is zo'n 300 heel soepel maar van mij mag hij best wat feller oppakken. Vooral in het zware maisland mag hij van mij feller zijn. Ik moet hem echt hoog in de toeren houden om er dan goed door te komen.
Misschien is een andere tandwielverhouding al een stap in de richting maar zo'n cilinderkop leek me ook niet gek...