Grotere sproeier ivm kouder weer?
Moderator: ghulst
-
In mijn KTM 300 mxc zit een 178 hoofdsproeier. Is het verstandig om een grotere sproeier te monteren nu het wat kouder wordt? Deze zomer heb ik de gasnaald al 1 streep laten zakken omdat hij toch wel een beetje rookte bij rustig rijden. Gasnaald staat nu op de 2e streep van boven.
ktm300mxc
Ik ga elke zomer een maatje kleiner en de naald zakt 2 standjes.
Maar zou gauw het onder de 5 graden komt gaat alles weer naar de normale stand (is de winter voor mij)
Maar zou gauw het onder de 5 graden komt gaat alles weer naar de normale stand (is de winter voor mij)
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Winter ,brrrrrrr, koud , dan heb je meer zuurstof per kubieke meter lucht.
Mengsel zou dan wat te arm kunnen staan.
Als die van mij in de zomer rijdt met de winter bezetting dan "viertakt" deze vrij snel en is niet zo fel.
Mengsel zou dan wat te arm kunnen staan.
Als die van mij in de zomer rijdt met de winter bezetting dan "viertakt" deze vrij snel en is niet zo fel.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Mijn 4takt maatje doet er helemaal niets aan, hoog uit wat draaien aan de luchtschroef.
Maar ik...... ja ik ga altijd met het jaargetijde mee. Hoog getunede 2takten houden van optimalisatie!!!!
Maar ik...... ja ik ga altijd met het jaargetijde mee. Hoog getunede 2takten houden van optimalisatie!!!!
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
Voor de zekerheid monteer ik een grotere sproeier en zet de naald 1 standje hoger. Liever een motor die iets minder loopt dan een vastloper.
ktm300mxc
-
- Contacteer:
Helpt niet, krijgt hij alleen onderin wat meer, volgas nog niet.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Marc Otten schreef:Voor de zekerheid monteer ik een grotere sproeier en zet de naald 1 standje hoger. Liever een motor die iets minder loopt dan een vastloper.
@ Rudy,Rudy schreef:Helpt niet, krijgt hij alleen onderin wat meer, volgas nog niet.
of bedoel je mijn opmerking over die luchtschroef?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Contacteer:
Doelde op Marc, gasnaald omhoog doen helpt niet zoveel voor het mengsel bij volgas.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
De hoofdsproeier heb ik ook een maatje groter. Hierdoor zal hij bovenin wel wat rijker staan. De gasnaald staat nu op de orginele stand.
ktm300mxc
-
- Contacteer:
Hoi Marc,
Ik rijd zelf ook met een 300 exc, en heb er stationair een 45, en hoofd een 175 in zitten. (gewoon 1 op 50 smeren)
Heb gisteren de enduro in zelhem gereden, en hij liep perfect.
Het fijn afstellen kun je dan weer met de gasnaald oplossen.
(weet zo niet meer waar ie nu op staat, moet ik eerst kijken)
Vorige week was het wat warmer, toen kreeg ie onderin wel iets te veel, maar heb er daarna niets meer aan gedaan.
Groeten,
Bart Notten.
Ik rijd zelf ook met een 300 exc, en heb er stationair een 45, en hoofd een 175 in zitten. (gewoon 1 op 50 smeren)
Heb gisteren de enduro in zelhem gereden, en hij liep perfect.
Het fijn afstellen kun je dan weer met de gasnaald oplossen.
(weet zo niet meer waar ie nu op staat, moet ik eerst kijken)
Vorige week was het wat warmer, toen kreeg ie onderin wel iets te veel, maar heb er daarna niets meer aan gedaan.
Groeten,
Bart Notten.