laffe crossers in eersel

Oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderator: ghulst

Plaats reactie
jan669

hoi

mijn vriend is vandaag aangereden door een paar crossers
(oranje motor's , ktm 's dus )
in de bossen in eersel
hij was een mtb toertocht aan het rijden van 100 km
uitgezet door de lokale toerclub
komt er 1 als een gek door een bocht heen en kan niet meer remmen
en raakt mijn vriend zijn voorvork en hij vliegt over de kop
voorvork naar de knoppe en een dikke knie en schaafwonden
nu is het geval dat ze met zijn 3'en waren en ze gewoon zijn doorgereden
sorry maar dit is niet grappig
kan gebeuren ik snap het , ik cross zelf ook maar bij zoiets mag je toch wel even stoppen.
hij is verzekerd dus dat is waarschijnlijk niet het probleem maar
je hebt als mtb er geen bescherming aan behalve je helm dus een arm
of been breken kan makkelijk bij zoiets
en dan lig je daar alleen in het bos want hij was helaas alleen
iets meer respect voor de andere bos gebruikers graag
het is leuk ik weet het maar hou wel je verstand erbij
Sjokske

Regelrechte hufters dus. Waarschijnlijk zonder kenteken en dus onverzekerd. Er rijden er in die buurt wel meer zonder plaatje............. :evil:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
speedphreax

Ik snap best dat iemand in een opwelling doorrijdt omdat hij iets doet wat eigenlijk niet mag maar voor dit soort zaken mag je nooit weglopen. Dat kun je gewoon simpelweg niet maken. Wie weet wat je veroorzaakt hebt. Als je zonodig met hoge snelheid blind door een gebied wilt knallen dan moet je ook de verantwoordelijkheid nemen als er iets fout gaat.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
folie

jan669 schreef:hoi

mijn vriend is vandaag aangereden door een paar crossers
(oranje motor's , ktm 's dus )
in de bossen in eersel
hij was een mtb toertocht aan het rijden van 100 km
uitgezet door de lokale toerclub
komt er 1 als een gek door een bocht heen en kan niet meer remmen
en raakt mijn vriend zijn voorvork en hij vliegt over de kop
voorvork naar de knoppe en een dikke knie en schaafwonden
nu is het geval dat ze met zijn 3'en waren en ze gewoon zijn doorgereden
sorry maar dit is niet grappig
kan gebeuren ik snap het , ik cross zelf ook maar bij zoiets mag je toch wel even stoppen.
hij is verzekerd dus dat is waarschijnlijk niet het probleem maar
je hebt als mtb er geen bescherming aan behalve je helm dus een arm
of been breken kan makkelijk bij zoiets
en dan lig je daar alleen in het bos want hij was helaas alleen
iets meer respect voor de andere bos gebruikers graag
het is leuk ik weet het maar hou wel je verstand erbij
:(
Ik hoop dat het snel goed komt met je maat. Van dit soort dingen worden we allemaal slechter.
GS GJ
Contacteer:

Op doorrijden na betrokken zijn bij een ongeval, zelf al denk je zelf niet "schuldig" te zijn, mogen ze een vette gevangenisstraf zetten. Kan zo'n hufter tenminste ff nadenken over zijn eigen gedrag :evil: :evil:

Triest dat zo iets moet gebeuren. Hoop dat je maat snel weer op de fiets zit.

GS GJ :?
Een GS is pas een GS als 'ie smerig is!
folie

GS GJ schreef:Op doorrijden na betrokken zijn bij een ongeval, zelf al denk je zelf niet "schuldig" te zijn, mogen ze een vette gevangenisstraf zetten. Kan zo'n hufter tenminste ff nadenken over zijn eigen gedrag :evil: :evil:

Triest dat zo iets moet gebeuren. Hoop dat je maat snel weer op de fiets zit.

Toch moet ik hier nog iets over zeggen, iedereen is het nl weer zo roerend eens...

Vraag is of je uberhaupt nog wel bent verzekerd als je ergens rijdt waar je niet mag komen. Ik wil doorrijden na een aanrijding niet goedpraten, maar ik zou als off road rijder ook niet graag m'n hoofd op het hakblok leggen.
Iemand in de bossen laten liggen ? Dat kan natuurlijk niet.
Je naam en adres opgeven aan iemand die jou waarschijnlijk op dat moment niet zo mag ? Kweenie...
Formeel zou je er dan ook politie bij moeten halen ivm eventuele schadeclaims. Daar zou ik ook weer niet op zitten te kijken.
Blijft dus toch een lullige situatie.
Jij verklaart de motorrijder al zonder meer schuldig, omdat ie 'als een gek' de bocht om kwam. Een heleboel mensen aan wie je dat vertelt zal het daar direct mee eens zijn. En jouw maat, stond die voorgesorteerd op een fietspad soms ? Ook al rij je een uitgezette toertocht wil nog niet zeggen dat je het bos (lees: 'openbare weg') voor je alleen hebt. Redenen genoeg trouwens om ook op de mountainbike een helm te dragen.

Natuurlijk weet ik niet precies wat de situatie was, maar een zeker risico hoort nou eenmaal bij de hobby, ook bij mountainbiken. Het beste lijkt me om er met hem in redelijkheid uit te komen. Dat betekent in mijn beleving voornamelijk handje geven en sorry. En wat de schade betreft: hoe doen jullie dat als je tijdens een rit met de sturen in elkaar haakt en schade valt ?

Tenslotte: er zullen wel mensen roepen dat motoren uberhaupt niets in de bossen te maken hebben, maar er zijn er ook die zo over mtb'ers denken. Kom op mensen, het bos is best groot. Lief zijn voor elkaar.
Max_Kool

Dat hoofd leg je op het hakblok zodra je als motorrrijder een pad inrijdt waar duidelijk staat dat je er niet mag komen imho.

Ook naast de gebaande wegen blijft een fietser een zwakkere verkeersdeelnemer en ben je als bestuurder bij voorbaat schuldig tenzij je duidelijk aan kunt tonen dat de fietser al dan niet gedeeltelijk (mede)schuldig is.

Max
folie

Max_Kool schreef:Dat hoofd leg je op het hakblok zodra je als motorrrijder een pad inrijdt waar duidelijk staat dat je er niet mag komen imho.

Ook naast de gebaande wegen blijft een fietser een zwakkere verkeersdeelnemer en ben je als bestuurder bij voorbaat schuldig tenzij je duidelijk aan kunt tonen dat de fietser al dan niet gedeeltelijk (mede)schuldig is.

Max
Dat vind ik te kort door de bocht Max.
Zelfs een beetje schijnheilig op een noppenforum misschien ?
Ik betwijfel trouwens of er een duidelijk bord aan het begin van dat pad stond. En zelfs als dat er stond. Weet je nog die bordjes met een lokale politieverordening waarop stond dat alle onverharde wegen verboden waren voor motoren. Toen ging jij zeker nooit meer van de harde weg af ?
Laten we nou vooral hier op noppenforum de eerste die er wel op wordt betrapt aan de schandpaal nagelen.
Ik doe even niet mee goed ?
Max_Kool

Wachteffe, voor we met modder gaan gooien.

Wat ik bedoel te zeggen is wanneer op je allroad/offroad op paden begeeft waar je niet mag komen (want daar hebben we het nu ineens over) je dondersgoed weet dat je iets aan het doen bent dat eigenlijk niet mag. Als je dat dan toch doet moet je naar mijn bescheiden mening óók je verantwoordelijheid nemen, en niet -zoals in de topicstart- er snel vandoor gaan.

Ja dat is laf imho.

Roomser dan de Paus ben ik niet, maar ik heb wel gemerkt dat een beetje begrip voor een ander, ook een beetje begrip voor jezelf kweekt. En dat doe je niet door jezelf snel uit de voeten te maken als je net het voorwiel/voorvork weet ik veel van een mountainbike krom hebt gereden.

Bovendien wordt er nergens in de startpost gesuggereerd dat die motoren op een plek reden waar ze niet mochten komen, dat maken wij ervan. Ook op de openbare weg is doorrijden na een ongeluk "een beetje dom".

No offence taken, maar ik heb toevallig een andere mening, ok?
GS GJ
Contacteer:

Ik mag dan erg ongenuanceerd uit de hoek gekomen zijn, maar wil me wel graag bij de laatste opmerkingen van Max aansluiten.

Of je als motorrijder nu wel of niet legaal aan het rijden was.......
of die mountainbiker nu wel of niet uit zijn doppen gekeken heeft ...
als je iemand van de sokken rijdt moet je op zijn minst het fatsoen hebben te kijken wat er aan de hand is en zonodig hulp te bieden. Voor hetzelfde geld gaat iemand de pijp uit omdat hij pas een paar uur later gevonden wordt (mijn belangrijkste reden een helm te dragen bij mountainbiken)
En als je schade veroorzaakt betaal je gewoon.
Ik ben die lui de menen schade aan andere te kunnen toebrengen en 'm dan gewoon peren schijtzat :evil: En dan gaat het wat mij betreft helemaal niet meer alleen over motorrijders.

Een GS is pas een GS als 'ie smerig is!
folie

Max_Kool schreef:Wachteffe, voor we met modder gaan gooien.

Wat ik bedoel te zeggen is wanneer op je allroad/offroad op paden begeeft waar je niet mag komen (want daar hebben we het nu ineens over) je dondersgoed weet dat je iets aan het doen bent dat eigenlijk niet mag. Als je dat dan toch doet moet je naar mijn bescheiden mening óók je verantwoordelijheid nemen, en niet -zoals in de topicstart- er snel vandoor gaan.

Ja dat is laf imho.

Roomser dan de Paus ben ik niet, maar ik heb wel gemerkt dat een beetje begrip voor een ander, ook een beetje begrip voor jezelf kweekt. En dat doe je niet door jezelf snel uit de voeten te maken als je net het voorwiel/voorvork weet ik veel van een mountainbike krom hebt gereden.

Bovendien wordt er nergens in de startpost gesuggereerd dat die motoren op een plek reden waar ze niet mochten komen, dat maken wij ervan. Ook op de openbare weg is doorrijden na een ongeluk "een beetje dom".

No offence taken, maar ik heb toevallig een andere mening, ok?
Nee hoor. Ik ben het met je eens.
Ik probeerde alleen wat begrip op te brengen voor de dader door de zaak van de andere kant te bekijken.
Is me trouwens niet helemaal gelukt.
Ik zou in ieder geval zijn gestopt om hulp te bieden. Als het door een lompe actie van mij kwam (hoe ondenkbaar ook) zou ik ook de schade vergoeden en een goed flesje elixer erbij en dan hopen dat daarmee de kous af is.
Mijn pa van 65 rijdt iedere week met z'n maat op een mountainbike in de bossen van Eersel. Stel je voor. Ik rijd er trouwens ook, en ik ben de laatste die op dit soort incidenten zit te wachten.
Max_Kool

folie schreef:[...]

Ik zou in ieder geval zijn gestopt om hulp te bieden. Als het door een lompe actie van mij kwam (hoe ondenkbaar ook) zou ik ook de schade vergoeden en een goed flesje elixer erbij en dan hopen dat daarmee de kous af is.
Ik ook, en dat kweekt meer wederzijds respect dan het op een verzekering gooien volgens mij.
jan669

allemaal bedankt voor de reactie's
zoiets kan gebeuren en is zoals gezegt wordt
een risico die bij de sport hoort
we nemen het ook niemand echt kwalijk
ik moest het alleen even kwijt zodat we ons verstand er
bij houden als we in de bossen rijden
respect

alles komt weer goed en het is goed afgelopen naar omstandigheden

hopelijk gaat de verzekering genoeg betalen
want de schade aan de fiets gaat toch meer als 1000 euro kosten
maar we zullen zien
pruus
Contacteer:

klote voor je maat , jan, maar 1000 zeuro voor de voorkant van een ATB??? Iig sterkte. Wat ik zou doen?! Stel je voor: fietser voor je; was het de eerste fietser wat ik tegenkom vandaag? niet aannemelijk igv mtb-tocht; maar da is ie ineens voor me! Nou, behoudens ik hem onmiddelijk identificeer als mijn belastinginspekteur zal ik dus vol in de ankers grijpen. Als ik zie dat ik niet op tijd stilkom zal ik de rem loslaten en uitwijken. Mocht dat ook niet lukken en ik heb 'm geraakt zal ik stoppen en kijken wat de schade is. Is het een redelijk persoon zullen we er altijd uitkomen! Is het een lul die me alleen wil korrigeren en de wet wil lezen en heeft hij misschien opzettelijk zijn voorwiel in mijn pad gestoken dan zal ik 'm op z'n bek slaan en doorrijden.
Wat ik meen te zeggen: alles afwegen en iedereen in zijn waarde laten, maar je niet laten kriminaliseren omdat je een verboden pad inrijdt!
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Klx300R

pruus schreef:klote voor je maat , jan, maar 1000 zeuro voor de voorkant van een ATB??? Iig sterkte. Wat ik zou doen?! Stel je voor: fietser voor je; was het de eerste fietser wat ik tegenkom vandaag? niet aannemelijk igv mtb-tocht; maar da is ie ineens voor me! Nou, behoudens ik hem onmiddelijk identificeer als mijn belastinginspekteur zal ik dus vol in de ankers grijpen. Als ik zie dat ik niet op tijd stilkom zal ik de rem loslaten en uitwijken. Mocht dat ook niet lukken en ik heb 'm geraakt zal ik stoppen en kijken wat de schade is. Is het een redelijk persoon zullen we er altijd uitkomen! Is het een lul die me alleen wil korrigeren en de wet wil lezen en heeft hij misschien opzettelijk zijn voorwiel in mijn pad gestoken dan zal ik 'm op z'n bek slaan en doorrijden.
Wat ik meen te zeggen: alles afwegen en iedereen in zijn waarde laten, maar je niet laten kriminaliseren omdat je een verboden pad inrijdt!
inderdaad,zo zou ik het ook doen... op zen bek slaan en bewijzen verwijderen :)
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Gast

What NauH kriminalidingesen....

Blijkt dit citaat van v. Kooten en de Bie toch weer errug actueel
v.d. zgn "vrije jongens" zeker met de aankomende verkiezingen in het achterhoofd"

F. Jacobse en Tedje van Es, vrije jongens
"En ons eerste programmapunt is: nergens geen maximumsnelheid!"
"Honderdtwintig? Dat rijen wij al in z`n achteruit!"

.................
Fee
jwrtuning
Contacteer:

Op straat gebeuren zulke dingen helaas ook te vaak...

Afgelopen woensdagochtend werd ik op mijn fiets op weg naar me werk aangereden door een automobilist. De bestuurder is doorgereden. Helaas heb ik door de lange "airtime" zijn kenteken niet kunnen lezen daar ik een salto door de lucht maakte..
Er stond een file van auto's en er was niemand die uitstapte om te helpen of om te getuigen :(
Knie en handen flink geschuurd op dat vieze asfalt, linker voet zwaar gekneusd dus crossen zit er voorlopig helaas niet in...
Guillaume

Tsja, dat schijnt de nieuwe mentaliteit te zijn tegenwoordig, ook geen hond die ook maar één hand uit steekt om iemand weer op been te helpen.

Maar dat is wel het meest beroerde voor je, Jan Willem, dat je even niet kunt crossen!
Noob

Echt heel lullig wat er gebeurt is en dit is niet de manier om met mekaar om te gaan!!

Maaruh....ik was een keer aan het trimmen in het drenths-friese wold en daar werd ik bijna door een mountainbiker voor me sodemieter gereden.
Persoon keek nog niet om of zei niks en ging ook gewoon verder.

In Belgie ben ik trouwens bijna door een groep wielrenners omver gereden toen die met een noodvaart de bocht omkwamen en ik wou oversteken...

Maar nogmaals....wat die motorrijder deed kan niet,ook al was het schrik.
Ik hoop dat je vriend weer snel herstelt en misschien kom ik hem nog weleens tegen tijdens een ATB rit :D

Beterschap !
Plaats reactie