Ja das een stomme vraag en zeker voor de éérste
Ik ben dus ne maat van FAZY ook nog groen achter men oren op gebied van enduro.....
Ik heb wel al ne moto
Vandaag is gaan rijden en kom thuis: Gans men plaat naar binnen geplooid en echt ni aangeweest nu zelle + gescheurd.
De vraag is dus: Houden jullie die originele lelijke flap vanachter of hoe zit da (hij was eraf maar begin stilaan te twijfelen nu hoor).
De mijn stond +/- zoals die van hornet 911 en heb ne WR450 (in rodage nog) en nog ni op vol vermogen maar wel power genoeg in het veld precies.
http://alpha.messageboard.nl/182/viewto ... ght=wr250µ
Nu heb ik hier al verhalen gelezen mar wat is nu eigenlijk verplicht op zo een enduro buiten lichten en een plaat.
Pinkers??
Merciekes hé
Hoe staat jullie nrplaat op de moto?
Moderator: ghulst
Nog zoiets, nemen jullie je originele papieren mee of kopijen?
Ik heb steeds copies meegenomen met de baanmoto maar nu ik hier lees dat ge zo dikwijls tegengehouden wordt beter is informeren dan want ge moet maar 1 dweizen hebben en ge hebt ervan en ik kan da best missen, moen nog een betalen van 90 euro.
Ik heb steeds copies meegenomen met de baanmoto maar nu ik hier lees dat ge zo dikwijls tegengehouden wordt beter is informeren dan want ge moet maar 1 dweizen hebben en ge hebt ervan en ik kan da best missen, moen nog een betalen van 90 euro.
a) je tekst leest moeilijk voor een chat-analfabeet en/of SMS-onkundige zoals ikV4-lover schreef:Nu heb ik hier al verhalen gelezen mar wat is nu eigenlijk verplicht op zo een enduro buiten lichten en een plaat.
Pinkers??
b) wettelijk verplicht is alles wat je ook op een baanmachine terugvindt, nl. lichten, pinkers, toeter, 1 achteruitkijkspiegel, een originele kentekenplaat, verlichting van deze kentekenplaat, een rode reflector achteraan, enz.
Jo VdB
Sorry, ben wa rap geweest met typen.
Achteruitkijkspiegel... die stond er zelfs niet op en het is een nieuwe motor
Al de rest wel.
V4
Achteruitkijkspiegel... die stond er zelfs niet op en het is een nieuwe motor
Al de rest wel.
V4
Bij mijn weten zijn pinkers of richtingaanwijzers niet verplicht om erop te staan, maar als ze erop staan moeten ze wel werken. Ik d8 (d en acht = dacht ) dat achteruitkijkspiegels ook niet wettelijk verplicht zijn.
Lichten (groot- en standlicht), stoplicht zijn verplicht.
Nummerplaatverlichting is ook verplicht maar daar zullen ze niet over struikelen.
Vroeger werden kopies van de papieren toegestaan, tegenwoordig zou dit niet meer mogen. Ik neem in ieder geval geen risico en neem de originele mee.
Alé, als ik eens aan een moto geraak toch
Lichten (groot- en standlicht), stoplicht zijn verplicht.
Nummerplaatverlichting is ook verplicht maar daar zullen ze niet over struikelen.
Vroeger werden kopies van de papieren toegestaan, tegenwoordig zou dit niet meer mogen. Ik neem in ieder geval geen risico en neem de originele mee.
Alé, als ik eens aan een moto geraak toch
DR-Z 400
@ Fazy,
niet denken maar WETEN helpt
Alhoewel je natuurlijk wel (soms) eerst moet denken om daarna te kunnen weten
Moraal van deze filosofische overpeinzing --> geloof mij maar, want dat is uiteindelijk de enige correcte wettelijke uitleg
Jo VdB
niet denken maar WETEN helpt
Alhoewel je natuurlijk wel (soms) eerst moet denken om daarna te kunnen weten
Moraal van deze filosofische overpeinzing --> geloof mij maar, want dat is uiteindelijk de enige correcte wettelijke uitleg
Jo VdB
Of eens googelen helpt ook...Jo VdB schreef:@ Fazy,
niet denken maar WETEN helpt
http://www.wegcode.be/wet.php?wet=24&node=
DR-Z 400
6. Richtingaanwijzers.
§1.
1. De motorfietsen en de bromfietsen mogen zijn voorzien
hetzij twee richtingsaanwijzers aan de voorzijde en twee aan de achterzijde
hetzij een richtingsaanwijzer op elke zijkant
Mijn plaat hangt nu dus wat schuiner
Gemonteerd op alu plaat met 6 bouten en moeren + rondellen +TECK 7 ertussen, als ze het nu nog begeeft weet ik het nimeer.
Ja en neen...
De wettekst legt de wettelijke bepalingen vast waaraan de fabrikant zich moet houden om een gelijkvormigheidsattest te kunnen krijgen.
In theorie moet elke nieuwe moto die met richtingsaanwijzers werd gehomologeerd, ook deze richtingsaanwijzers aanwezig hebben bij een eventuele keuring.
Jo VdB
De wettekst legt de wettelijke bepalingen vast waaraan de fabrikant zich moet houden om een gelijkvormigheidsattest te kunnen krijgen.
In theorie moet elke nieuwe moto die met richtingsaanwijzers werd gehomologeerd, ook deze richtingsaanwijzers aanwezig hebben bij een eventuele keuring.
Jo VdB
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: wo okt 04, 2006 22:57
- Locatie: Genk
En hoe zit dat dan met "oude" motoren?Jo VdB schreef:Ja en neen...
De wettekst legt de wettelijke bepalingen vast waaraan de fabrikant zich moet houden om een gelijkvormigheidsattest te kunnen krijgen.
In theorie moet elke nieuwe moto die met richtingsaanwijzers werd gehomologeerd, ook deze richtingsaanwijzers aanwezig hebben bij een eventuele keuring.
Jo VdB
Op de site van de RDW staat het een en ander.
http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/9DE82B09 ... _0822a.pdf
Ik hoop dat je de link kunt volgen, anders even inkopieren.
Op pag 13 staat iets over de knipperlichten. Vanaf '96 moeten ze er dus gewoon altijd opzitten.
Prut vd molen[/url]
http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/9DE82B09 ... _0822a.pdf
Ik hoop dat je de link kunt volgen, anders even inkopieren.
Op pag 13 staat iets over de knipperlichten. Vanaf '96 moeten ze er dus gewoon altijd opzitten.
Prut vd molen[/url]
Op de site van de RDW staat het een en ander.
http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/9DE82B09 ... _0822a.pdf
Ik hoop dat je de link kunt volgen, anders even inkopieren.
Op pag 13 staat iets over de knipperlichten. Vanaf '96 moeten ze er dus gewoon altijd opzitten.
Prut vd molen
http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/9DE82B09 ... _0822a.pdf
Ik hoop dat je de link kunt volgen, anders even inkopieren.
Op pag 13 staat iets over de knipperlichten. Vanaf '96 moeten ze er dus gewoon altijd opzitten.
Prut vd molen
In belgië zit het zo: Een voertuig wordt gehomologeerd. Deze homologatie gebeurt op één moto, die als voorbeeld/basis dient voor alle motoren van datzelfde type.
Een WR wordt vb. gehomologeerd met pinkers, toeter en spiegels.
Deze homologatie wordt opgenomen in een Proces-Verbaal van goedkeuring.
Het nummer van het Proces-Verbaal van goedkeuring wordt vermeld op het gelijkvormigheidsattest.
Een voertuig moet identiek zijn aan het voertuig gekeurd in het PV van goedkeuring.
Daarom dat de meeste merken een "homologatiekit" voorzien om hun enduro's volledig wettelijk te kunnen afleveren. De meeste dealers plaatsen deze kit gewoon niet omdat het doelpubliek geen nood heeft aan pinkers enz...
Puur theoretisch kan je dus stellen dat wanneer je zelfs maar één onderdeel verandert door een niet-origineel, je al in fout bent.
Een agent gaat echter niet snel het Proces-Verbaal van goedkeuring gaan opvragen om te controleren of een bepaald model nu is gekeurd met pinkers of zonder! (ik denk zelfs dat dit nog nooit is gebeurd...)
Een kentekenplaat moet "NAGENOEG" (letterlijk!!) verticaal hangen. De nagenoeg laat natuurlijk héél veel ruimte voor discussie!
Een WR wordt vb. gehomologeerd met pinkers, toeter en spiegels.
Deze homologatie wordt opgenomen in een Proces-Verbaal van goedkeuring.
Het nummer van het Proces-Verbaal van goedkeuring wordt vermeld op het gelijkvormigheidsattest.
Een voertuig moet identiek zijn aan het voertuig gekeurd in het PV van goedkeuring.
Daarom dat de meeste merken een "homologatiekit" voorzien om hun enduro's volledig wettelijk te kunnen afleveren. De meeste dealers plaatsen deze kit gewoon niet omdat het doelpubliek geen nood heeft aan pinkers enz...
Puur theoretisch kan je dus stellen dat wanneer je zelfs maar één onderdeel verandert door een niet-origineel, je al in fout bent.
Een agent gaat echter niet snel het Proces-Verbaal van goedkeuring gaan opvragen om te controleren of een bepaald model nu is gekeurd met pinkers of zonder! (ik denk zelfs dat dit nog nooit is gebeurd...)
Een kentekenplaat moet "NAGENOEG" (letterlijk!!) verticaal hangen. De nagenoeg laat natuurlijk héél veel ruimte voor discussie!
Alu plaat geplooid en dat vastgemaakt onder A licht (met Teck 7), 1 keer mee in het veld gezeten (80KM) hé Fazy en t'is weer al aan het afscheuren.
Fazy zen plaat was er nog erger aan toe
Hoe maken jullie ulle plaat vast.
Bovenop spatbord dat zou oplossing zijn maar dan gaan we miserie hebben met de pakkemannen op straat.
Thx
Fazy zen plaat was er nog erger aan toe
Hoe maken jullie ulle plaat vast.
Bovenop spatbord dat zou oplossing zijn maar dan gaan we miserie hebben met de pakkemannen op straat.
Thx
die moeten je toch eerst te pakken zien te krijgen ,of geef je je snel gewonnen?V4-lover schreef: Bovenop spatbord dat zou oplossing zijn maar dan gaan we miserie hebben met de pakkemannen op straat.
Thx
kentekenplaat van mij zit eigelijk helemaal niet vast , ik heb er aan de achterzijde een plakje rubber op gelijmt , dan zitten er 2 boutjes doorheen , die ook door de kentekenplaathouder gaan , en daar gaan 2 zelfborgende moertjes op , die draai je gewoon niet zo heel vast aan , zodat ze niet door je plaat getrokken worden .
4 strokes only !!
Kentekenplaathouder staat er niet meer op hé bij men WR, da's zo een lange taartschep die ik er af gegooid heb.JoeBaR schreef:die moeten je toch eerst te pakken zien te krijgen ,of geef je je snel gewonnen?V4-lover schreef: Bovenop spatbord dat zou oplossing zijn maar dan gaan we miserie hebben met de pakkemannen op straat.
Thx
kentekenplaat van mij zit eigelijk helemaal niet vast , ik heb er aan de achterzijde een plakje rubber op gelijmt , dan zitten er 2 boutjes doorheen , die ook door de kentekenplaathouder gaan , en daar gaan 2 zelfborgende moertjes op , die draai je gewoon niet zo heel vast aan , zodat ze niet door je plaat getrokken worden .
Als ik er hem niet afgooi, dan rij ik er hem af
dat snap ik niet, verklaar je nader.JoeBaR schreef: kentekenplaat van mij zit eigelijk helemaal niet vast , ik heb er aan de achterzijde een plakje rubber op gelijmt , dan zitten er 2 boutjes doorheen , die ook door de kentekenplaathouder gaan , en daar gaan 2 zelfborgende moertjes op , die draai je gewoon niet zo heel vast aan , zodat ze niet door je plaat getrokken worden .