Hey,
Heb sinds paar maand een husqy WR 250 2T en heb er ondertussen al keer mee weesten toeren, zowel in dorge stoffige als slijkerige omstandigheden!
Nu bij mijn vorige off roader ( Husqy TE ) was de lucht filter na een keer of 2 rijden goed vuil, zeker bij stofferig weer maar ook bij slijk ritjes en nu bij mijn 2T ziet na al 2 maand bollen de luchtfilter nog mooi blauw/groen. zit blijkbaar veel beter afgesloten dan bij vorige moto.
Dus mijn vraagske is gewoon of het nodig is om de luchtfilter te kuisen/vervangen als hij er nog goed uitziet of deze toch best regelmatig te switchen?
Thanks en greetz
Wes
luchtfilter vraagske
Moderator: ghulst
Weet je zeker dat hij goed aansluit of dat er niet ergens een lucht lek zit achter het filter waardoor vuile lucht in de motor kan komen. Lucht volgt namelijk de laagste weerstand en dat is niet door het filter als het er langs kan...
Of gebruik je wel luchtfilterolie (van dat kleverige) op het filter?
Als hij er alles in orde is schoon uitziet gewoon laten zitten..
Of gebruik je wel luchtfilterolie (van dat kleverige) op het filter?
Als hij er alles in orde is schoon uitziet gewoon laten zitten..
He, he eindelijk ook iemand met hetzelfde probleem.
Mijn broer heeft ooit eens een 350KTM 4T gehad met hetzelfde "probleem" .
Ik heb nooit kunnen begrijpen waarom hij een schoon luchtfilter had en die van mij meer op een kluit aarde leek.
Dezelfde route btw.
Hij kon zijn filter ook minstens 2 maanden laten zitten.
Bij het uitwassen kwam er dan ook nog bijna niets uit.
Wassen en inolieen deden we beiden op dezelfde manier.
Hoe en waarom is me nooit duidelijk geworden.
Mijn broer heeft ooit eens een 350KTM 4T gehad met hetzelfde "probleem" .
Ik heb nooit kunnen begrijpen waarom hij een schoon luchtfilter had en die van mij meer op een kluit aarde leek.
Dezelfde route btw.
Hij kon zijn filter ook minstens 2 maanden laten zitten.
Bij het uitwassen kwam er dan ook nog bijna niets uit.
Wassen en inolieen deden we beiden op dezelfde manier.
Hoe en waarom is me nooit duidelijk geworden.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
nou ik weet wel hoe dat komt.. Ik rij meestal ook achteraan ) en dan hap je beduidend meer stof dan vooraan Volgens mij geldt hetzelfde voor je luchtfilter....
Cheers
Felix.
PS we zullen zondag wel eens zien wie er hier stof hapt
Cheers
Felix.
PS we zullen zondag wel eens zien wie er hier stof hapt
Hij kan mijn kenteken dromen , die van hem heb ik nog nooit gezienFee schreef:nou ik weet wel hoe dat komt.. Ik rij meestal ook achteraan ) en dan hap je beduidend meer stof dan vooraan Volgens mij geldt hetzelfde voor je luchtfilter....
Cheers
Felix.
PS we zullen zondag wel eens zien wie er hier stof hapt
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Eric V , kom je ook naar handel ??
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Eric heeft wel laatst gezegt dat hij ook een van de Ollandse ritten zou willen meedoen. Maar morgen is ook een belgische enduro, dus reken er niet op.
Trouwens morgen wel effe een meeting, he mannen. Dus als je me voorbij komt, of ik jou , effe schreeuwen! M'n nick staat op m'n truitje. En na afloop:
Trouwens morgen wel effe een meeting, he mannen. Dus als je me voorbij komt, of ik jou , effe schreeuwen! M'n nick staat op m'n truitje. En na afloop:
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Heel graag had ik Handel gereden, maar moest deze avond naar een feest en zodoende wordt het een "gewone" zondag rijden, ik denk dat we wat "gewoon" gaan doen op de steenkoolberg in het Luikse. Nu vlug wat slapen...
nou pruus niets gehoord of gezien maar er was maar 1 rode paardentrailer
gassen schreef:He, he eindelijk ook iemand met hetzelfde probleem.
Mijn broer heeft ooit eens een 350KTM 4T gehad met hetzelfde "probleem" .
Ik heb nooit kunnen begrijpen waarom hij een schoon luchtfilter had en die van mij meer op een kluit aarde leek.
Dezelfde route btw.
Hij kon zijn filter ook minstens 2 maanden laten zitten.
Bij het uitwassen kwam er dan ook nog bijna niets uit.
Wassen en inolieen deden we beiden op dezelfde manier.
Hoe en waarom is me nooit duidelijk geworden.
zijn luchtfilterkast sluit waarschijnlijk beter af dan jouwe
en op de vraag van de topicstarter : het kan nooit kwaad je luchtfilter met regelmaat schoon te maken , ik doe het na iedere rit , ongeacht of hij vuil of minder vuil is geworden .
ook een ideetje : zo n haarnetje om je filter houdt het ergste vuil tegen , zodat je filter langer mee gaat , het vette filter pakt zo geen vuil aan namelijk ...
mocht er dan toch na alle voorzorg stof door je filter worden gezogen , dan treed bij mij plan C in werking , een laag wiellager vet IN het luchtkanaal naar de carb , achter het filter ... daar blijft het vuil dan in plakken ... uiteraard bij elke beurt weer schoonmaken en nieuw invetten.
BIERTAKT crossen en zuupn
haha, lol topic is wat uitgebreid precies
vandaag eens gecheckt en filter sluit goed aan rondom dus alles zal wel in orde zijn ! Ga me gewoon gelukkig prijzen dat ik niet elke week mijn filter moet kuisen
Heb tot hier toe idd voornamelijk alleen weesten rijden dus de theorie van achter iemand te rijden kan idd wel kloppen, klinkt logisch !
greetz
Wes
vandaag eens gecheckt en filter sluit goed aan rondom dus alles zal wel in orde zijn ! Ga me gewoon gelukkig prijzen dat ik niet elke week mijn filter moet kuisen
Heb tot hier toe idd voornamelijk alleen weesten rijden dus de theorie van achter iemand te rijden kan idd wel kloppen, klinkt logisch !
greetz
Wes
ik heb pasgeleden een lading luchtfilterolie moeten weggooien omdat het net stroop was geworden.
is voor een keer niet erg, maar het moet geen routine gaan worden.
is het te voorkomen dat ie indikt?
en kan je die op een of andere manier afdunnen?
is voor een keer niet erg, maar het moet geen routine gaan worden.
is het te voorkomen dat ie indikt?
en kan je die op een of andere manier afdunnen?
Ik wissel hem nagenoeg elke week. Zeker bij stoffige omstandigheden en zeker als deze nat is geworden door afspuiten!volle.gas schreef:Hey,
Heb sinds paar maand een husqy WR 250 2T en heb er ondertussen al keer mee weesten toeren, zowel in dorge stoffige als slijkerige omstandigheden!
Nu bij mijn vorige off roader ( Husqy TE ) was de lucht filter na een keer of 2 rijden goed vuil, zeker bij stofferig weer maar ook bij slijk ritjes en nu bij mijn 2T ziet na al 2 maand bollen de luchtfilter nog mooi blauw/groen. zit blijkbaar veel beter afgesloten dan bij vorige moto.
Dus mijn vraagske is gewoon of het nodig is om de luchtfilter te kuisen/vervangen als hij er nog goed uitziet of deze toch best regelmatig te switchen?
Thanks en greetz
Wes
busje niet goed toegedaan.... beetje wasbenzine bijkappen,maar niet veel.klomp schreef:ik heb pasgeleden een lading luchtfilterolie moeten weggooien omdat het net stroop was geworden.
is voor een keer niet erg, maar het moet geen routine gaan worden.
is het te voorkomen dat ie indikt?
en kan je die op een of andere manier afdunnen?
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Heb jij zo geen luchtfilterdeksel ? Om erop te steken tijdens het afspuiten?Rolando schreef:Ik wissel hem nagenoeg elke week. Zeker bij stoffige omstandigheden en zeker als deze nat is geworden door afspuiten!volle.gas schreef:Hey,
Heb sinds paar maand een husqy WR 250 2T en heb er ondertussen al keer mee weesten toeren, zowel in dorge stoffige als slijkerige omstandigheden!
Nu bij mijn vorige off roader ( Husqy TE ) was de lucht filter na een keer of 2 rijden goed vuil, zeker bij stofferig weer maar ook bij slijk ritjes en nu bij mijn 2T ziet na al 2 maand bollen de luchtfilter nog mooi blauw/groen. zit blijkbaar veel beter afgesloten dan bij vorige moto.
Dus mijn vraagske is gewoon of het nodig is om de luchtfilter te kuisen/vervangen als hij er nog goed uitziet of deze toch best regelmatig te switchen?
Thanks en greetz
Wes
Werkt nogtans zeer goed.
Die heb ik voor deze motor (nog) niet.KTM125sx schreef:Heb jij zo geen luchtfilterdeksel ? Om erop te steken tijdens het afspuiten?Rolando schreef:Ik wissel hem nagenoeg elke week. Zeker bij stoffige omstandigheden en zeker als deze nat is geworden door afspuiten!volle.gas schreef:Hey,
Heb sinds paar maand een husqy WR 250 2T en heb er ondertussen al keer mee weesten toeren, zowel in dorge stoffige als slijkerige omstandigheden!
Nu bij mijn vorige off roader ( Husqy TE ) was de lucht filter na een keer of 2 rijden goed vuil, zeker bij stofferig weer maar ook bij slijk ritjes en nu bij mijn 2T ziet na al 2 maand bollen de luchtfilter nog mooi blauw/groen. zit blijkbaar veel beter afgesloten dan bij vorige moto.
Dus mijn vraagske is gewoon of het nodig is om de luchtfilter te kuisen/vervangen als hij er nog goed uitziet of deze toch best regelmatig te switchen?
Thanks en greetz
Wes
Werkt nogtans zeer goed.
Is er wel, heb gewoon het deksel van mijn ex-ex-Yammie van Twin Air gebruikt.
Maar als dat ding gemonteerd is ligt het filter er toch al af en wordt dus niet meer nat
Ik wissel trouwens ook iedere keer het filter (heb er een stuk of 7), filter schoonmaken en inolieën zijn de kosten niet.
Maar als dat ding gemonteerd is ligt het filter er toch al af en wordt dus niet meer nat
Ik wissel trouwens ook iedere keer het filter (heb er een stuk of 7), filter schoonmaken en inolieën zijn de kosten niet.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Plastic zak over de luchtfilter voor het afspuiten werkt ook goed.
Naderhand niet vergeten de plastic zak te verwijderen
Naderhand niet vergeten de plastic zak te verwijderen
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/