nieuw lid hallo allemaal
Moderator: ghulst
hallo allen na jaren supersport ben ik nu overgestapt op een xr 600 van 91 ben dus nog niet echt op de hoogte van de technische knepen van de xr en hoop door en met jullie snel een stuk wijzer te worden ik heb de motor gister gekocht en volgens mij loopt hij goed en is netjes onderhouden,toch heb ik al een vraagje wat voor olie moet erin en hoe peil je op de juiste manier je niveau warme motor of koud ik had begrepen een synthetische 10w40 of 15 w40 groet chiel.
knallen met die moto
welkom Giel,
veel plezier op dit forum en met je XR! Olie peilen doe je volgens mij: laten lopen, afzetten, minuut wachten, peilen. Doe je bij XR in't frame???
Maar op den duur zoek je het beste een betrouwbaar monteur of je koopt een boek, Haynes ofzo. Volsyntheet is denkk niet zo tof voor de oudere motor!
veel plezier op dit forum en met je XR! Olie peilen doe je volgens mij: laten lopen, afzetten, minuut wachten, peilen. Doe je bij XR in't frame???
Maar op den duur zoek je het beste een betrouwbaar monteur of je koopt een boek, Haynes ofzo. Volsyntheet is denkk niet zo tof voor de oudere motor!
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Of kijk eens op http://www.merlinbooks.com
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
hoi pruus bedankt voor je antwoordt en wat voor olie moet erin nou hoor ik vandaag dat je met een xr geen 200 km snelweg moet rijden is ie niet voor een moto is een moto toch als blok goed is mot je ermee naar spanje kunnen gassen dan bedoel ik natuurlijk niet volgas maar op een normale manier groet chiel.
knallen met die moto
hoi chiel,
ben zelf ook na 22 jaar op de weg nu ook naast de weg aan het spelen.
heb een 1982 honda xl500r aangeschaft om "het te leren".
ik heb het werkplaats handboek van peters gekocht en dit boek beschrijft de xl en xr.
gewoon 10w40 voldoet uitstekend.
olie peilen bij een rechtopstaande motor, niet op de zijstandaard.
bij een koude motor moet de olie tussen de beide merktekens staan en bij een warme motor nooit boven het maximum merkteken.
peilen bij een koude motor is het beste, maar is geen wet van meden en perzen.
greetz
ben zelf ook na 22 jaar op de weg nu ook naast de weg aan het spelen.
heb een 1982 honda xl500r aangeschaft om "het te leren".
ik heb het werkplaats handboek van peters gekocht en dit boek beschrijft de xl en xr.
gewoon 10w40 voldoet uitstekend.
olie peilen bij een rechtopstaande motor, niet op de zijstandaard.
bij een koude motor moet de olie tussen de beide merktekens staan en bij een warme motor nooit boven het maximum merkteken.
peilen bij een koude motor is het beste, maar is geen wet van meden en perzen.
greetz
Get your kicks on classics