hulp
Moderator: ghulst
Hoi, Ik heb een garmin gps III plus en wil deze aansluiten op stekker van sigarettenaansteker in wagen. De draad die vertrekt van de gps heeft 4 draden, wit rood bruin zwart. Die van de sigarettenaansteker 2 , wit en rood. Welke moet ik moet elkaar verbinden zodat ik het noorden niet meer kwijt geraak. Thx
De sigaretten aansteker is vermoedelijk rood de + en wit dan de -
Even meten voor de zekerheid. Als je geen meter hebt kun je die rode draad tegen de massa (iets metaal aan de auto) houden. Als ie vonkt en / of de zekering van je aanstekerplug stukmaakt is dat inderdaad de +.
De min zal niet vonken of een zekering stukmaken. Maar als er niks gebeurt kan dat ook zijn omdat je geen goed massa punt had. (dat zegt dus niks)
Even meten voor de zekerheid. Als je geen meter hebt kun je die rode draad tegen de massa (iets metaal aan de auto) houden. Als ie vonkt en / of de zekering van je aanstekerplug stukmaakt is dat inderdaad de +.
De min zal niet vonken of een zekering stukmaken. Maar als er niks gebeurt kan dat ook zijn omdat je geen goed massa punt had. (dat zegt dus niks)