gaat er nog iemand in manderveen crossen.
ik wil er graag rijden maar doen ze daar moeilijk over de banden.
op mijn banden staat not for highway service mag ik daar dan rijden.
is dan mijn eerste offroad rit.
ik ben echt nog een beginneling heb mij motor een ktm250 2takt nog maar 1 maand.
offroadrit manderveen
Moderator: ghulst
Officieel mag het niet.
Maar als je geluk hebt heb je een niet oplettende keurmeester.
Ik zou het erniet opwagen. zo zonde dat je geld dan weggegooit kan zijn.
November begint voor mij de OTR.
Maar als je geluk hebt heb je een niet oplettende keurmeester.
Ik zou het erniet opwagen. zo zonde dat je geld dan weggegooit kan zijn.
November begint voor mij de OTR.
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Bij een evenement van de MON kom je nog wel weg met crossbanden maar bij een KNMV evenement (= Manderveen) zou ik de gok niet wagen. Het is natuurlijk zowiezo een onzin regel maar het wordt wel meestal vrij goed gecontroleerd.
Elke band die DOT approved is mag je gebruiken tijdens een Offroad rit. Dat is dus elke band die ook op de weg mag komen. FIM approved (= hoger dan DOT) mag ook maar dat is niet perse nodig tenzij je enduro wedstrijden wilt rijden. DOT of FIM staat altijd op de zijkant van de band.
Elke band die DOT approved is mag je gebruiken tijdens een Offroad rit. Dat is dus elke band die ook op de weg mag komen. FIM approved (= hoger dan DOT) mag ook maar dat is niet perse nodig tenzij je enduro wedstrijden wilt rijden. DOT of FIM staat altijd op de zijkant van de band.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
zijn de noppen voor de fim hoger dan bij de knmv?http://www.enduro.nl/temp/noppenhoogte.htmElke band die DOT approved is mag je gebruiken tijdens een Offroad rit. Dat is dus elke band die ook op de weg mag komen. FIM approved (= hoger dan DOT) mag ook maar dat is niet perse nodig tenzij je enduro wedstrijden wilt rijden. DOT of FIM staat altijd op de zijkant van de band.
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Nee, maar er zijn noppenbanden op de markt met volgens mij het fim logo maar wel met meer dan 13 mm nop.Dit gaf problemen in Vorden.
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: zo okt 22, 2006 17:52
- Locatie: Lopik
Weer een leuke rit gereden vandaag wel veel knippenvoor en na elke bocht.
Weet iemand hoe het afgelopen is met de gevallen rijder langs het kanaal? Zag er niet gezond uit hoe hij daar lag. (Sterkte voor deze rijder)
Weet iemand hoe het afgelopen is met de gevallen rijder langs het kanaal? Zag er niet gezond uit hoe hij daar lag. (Sterkte voor deze rijder)
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Ik heb er zelfs twee in de kreukels zien liggen. Allebei zag er niet echt goed uit.singlerider1 schreef:Weer een leuke rit gereden vandaag wel veel knippenvoor en na elke bocht.
Weet iemand hoe het afgelopen is met de gevallen rijder langs het kanaal? Zag er niet gezond uit hoe hij daar lag. (Sterkte voor deze rijder)
Voor de rest verder wel een leuke dag gehad. Het knippengedoe ging bij mij voor de verandering eens een keertje erg goed. Wel een keer teveel vertrouwen gekregen en er daardoor bija heel hard afgeworpen. Nou ja... niets aan de hand verder.
Mijn maat heeft tijdens de tweede ronde wel zijn LC4 definitief af kunnen schrijven met een dikke motorschade. Hij wilde ineens geen volgas meer accepteren dus het leek alsof hij niet genoeg benzine kreeg. Toen heeft hij hem even platgelegd in de hoop dat dat wat zou helpen maar daarna kreeg hij hem echt niet meer gestart. Pas na een keer of 50 (zonder overdrijven) trappen deed hij het eindelijk weer. Het probleem met de benzine bleef echter dus er was niet mee te rijden.
Ik herinnerde me ineens dat ik mijn carburateur in Steenwijk tijdens de rit heb 'gereinigd' door hem een seconde of 5 in de begrenzer te houden. Tsja, ik was boos en dan doe je wel eens zoiets . Die maat van me probeerde dat ook dus met zijn LC4. Eerst met een beetje gas het toerental laten stijgen en dan ineens volgas. 5 seconden ging het goed maar daarna sloeg ie gewoon weer dood met nu ook een hoop enge geluiden! Een poging tot kickstarten bevestigde het vermoeden dat we al hadden. Die zat muurvast! Snel in de versnelling gezet en geprobeerd hem achteruit weer los te duwen (wil wel eens helpen) maar toen zagen we al dat het hele ontstekingsdeksel meebewoog.
In ieder geval is het lager en de onsteking dus beschadigd maar vast nog wel meer. Nou ja... in ieder geval is ie er nu vanaf en gaat hij nu ook eindelijk iets met een knopje kopen. Hoef ik ook niet meer zoveel op hem te wachten als hij hem staat te starten. Het is eigenlijk nog een wonder dat die LC4 zo lang heeft gelopen. Van deze motor zaten een dik jaar geleden de zuigerveren ook al een keer helemaal vast waardoor hij geen compressie meer had. Hij heeft toen simpelweg de groeven wat uitgevijld omdat hij geen zin had om er nog geld in te stoppen. Het ding heeft daarna dus nog een jaar zonder onderhoud gelopen. Wel verbruikte hij sinds die tijd nogal olie en ook had hij af en toe overdruk op het carter waardoor er veel olie uit de ontluchting kwam.
Ik heb zelf de tweede ronde wel zonder problemen af kunnen maken (nadat ik hem terug geduwd had)
Laatst gewijzigd door speedphreax op di okt 24, 2006 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: zo okt 22, 2006 17:52
- Locatie: Lopik
Volgens mij heb ik jullie zien staan op een bospad.
Is die maat van je bij mij uit de buurt(Woerden of zo) , met een wit /groene LC4?
Is die maat van je bij mij uit de buurt(Woerden of zo) , met een wit /groene LC4?
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Ik denk dat je de juiste voor je hebt.singlerider1 schreef:Volgens mij heb ik jullie zien staan op een bospad.
Is die maat van je bij mij uit de buurt(Woerden of zo) , met een wit /groene LC4?
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Bij die oude LC4's klapt door de centrifugaalkracht de rotor uit elkaar.speedphreax schreef: Ik herinnerde me ineens dat ik mijn carburateur in Steenwijk tijdens de rit heb 'gereinigd' door hem een seconde of 5 in de begrenzer te houden. Tsja, ik was boos en dan doe je wel eens zoiets . Die maat van me probeerde dat ook dus met zijn LC4. Eerst met een beetje gas het toerental laten stijgen en dan ineens volgas. 5 seconden ging het goed maar daarna sloeg ie gewoon weer dood met nu ook een hoop enge geluiden! Een poging tot kickstarten bevestigde het vermoeden dat we al hadden. Die zat muurvast! Snel in de versnelling gezet en geprobeerd hem achteruit weer los te duwen (wil wel eens helpen) maar toen zagen we al dat het hele ontstekingsdeksel meebewoog.
Tegenswoordig wordt die door een metalen blik-omhulsel bij elkaar gehouden. Niet meer doen, met geen een dikke viertakt trouwens.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: vr okt 27, 2006 11:44
Hallo,
Ik was een van de mannen die in de kreukels lag. Heb twee gebroken rugwervels maar het gaat nu wel weer, ben al weer thuis. (3maanden rust houden) Toen ik in het ziekenhuis lag kwam er een half uur na mij ook een binnen met hetzelfde letsel (gebroken wervels) maar nog ernstiger. Ik ben benieuwd hoe het met hem gaat. Ik heb gehoord dat hij is verplaatst naar nijmegen ziekenhuis. Zou iemand mij dit kunnen vertellen. (Volgens mij was zijn naam de bois of zoiets)
gr Paul Rigter
Ik was een van de mannen die in de kreukels lag. Heb twee gebroken rugwervels maar het gaat nu wel weer, ben al weer thuis. (3maanden rust houden) Toen ik in het ziekenhuis lag kwam er een half uur na mij ook een binnen met hetzelfde letsel (gebroken wervels) maar nog ernstiger. Ik ben benieuwd hoe het met hem gaat. Ik heb gehoord dat hij is verplaatst naar nijmegen ziekenhuis. Zou iemand mij dit kunnen vertellen. (Volgens mij was zijn naam de bois of zoiets)
gr Paul Rigter
Hoi Paul.paul rigter schreef:Hallo,
Ik was een van de mannen die in de kreukels lag. Heb twee gebroken rugwervels maar het gaat nu wel weer, ben al weer thuis. (3maanden rust houden) Toen ik in het ziekenhuis lag kwam er een half uur na mij ook een binnen met hetzelfde letsel (gebroken wervels) maar nog ernstiger. Ik ben benieuwd hoe het met hem gaat. Ik heb gehoord dat hij is verplaatst naar nijmegen ziekenhuis. Zou iemand mij dit kunnen vertellen. (Volgens mij was zijn naam de bois of zoiets)
gr Paul Rigter
Een spoedig herstel gewenst! Gebroken rugwervels klinkt ernstig, maar je posting klinkt geruststellend.
Hoe is het gebeurd? Moeten wij er wat van leren?
Maurice
Maurice
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: vr okt 27, 2006 11:44
Ha Maurice,
Ik ben over een kleine bult gesprongen (konte wipper) daardoor is mijn achterkant omhoog gegaan. Doordat er gelijk achter de bult een kuil zat van het uitgraven(om een bult te maken) kwam ik daar in met mijn voorwiel en ben over de kop gegaan met mijn hoofd in het zand en dubbel geklapt met de motor er boven op. (Ik had ook een hersenschudding). Ik denk als de springbult met iets meer verstand was aangelegd er niks was gebeurd. Maar ik had zelf de ogen natuurlijk ook beter open moeten hebben.
gr Paul
Ik ben over een kleine bult gesprongen (konte wipper) daardoor is mijn achterkant omhoog gegaan. Doordat er gelijk achter de bult een kuil zat van het uitgraven(om een bult te maken) kwam ik daar in met mijn voorwiel en ben over de kop gegaan met mijn hoofd in het zand en dubbel geklapt met de motor er boven op. (Ik had ook een hersenschudding). Ik denk als de springbult met iets meer verstand was aangelegd er niks was gebeurd. Maar ik had zelf de ogen natuurlijk ook beter open moeten hebben.
gr Paul
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: zo okt 22, 2006 17:52
- Locatie: Lopik
Sterkte bij het herstel ,het klinkt allemaal niet zo lekker...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik een tijd na het zien liggen van een mede deelnemer een stuk rustiger ga rijden.
Ook aan de andere rijder vel sterkte gewenst.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik een tijd na het zien liggen van een mede deelnemer een stuk rustiger ga rijden.
Ook aan de andere rijder vel sterkte gewenst.
ook sterkte met je herstel namens mij...
voor mij was het de eerste rit. had in het begin nogal moeite met de diepe sporen, is dit bij de meeste ritten zo?
en een bruggetje (pallet) was me te slim af wist ik veel dat die dingen zo glad waren, ik dus de sloot in maar gelukkig door een nette yamaha rijder eruit gevist (THANKS MATE)
voor mij was het de eerste rit. had in het begin nogal moeite met de diepe sporen, is dit bij de meeste ritten zo?
en een bruggetje (pallet) was me te slim af wist ik veel dat die dingen zo glad waren, ik dus de sloot in maar gelukkig door een nette yamaha rijder eruit gevist (THANKS MATE)
Manne wel goed naar de datum van dit topic kijken he'.
Dit is van de rit van 2006
Dit is van de rit van 2006
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
die bruggetjes van een stuk vangrail zijn nog erger.nigel410 schreef:ook sterkte met je herstel namens mij...
voor mij was het de eerste rit. had in het begin nogal moeite met de diepe sporen, is dit bij de meeste ritten zo?
en een bruggetje (pallet) was me te slim af wist ik veel dat die dingen zo glad waren, ik dus de sloot in maar gelukkig door een nette yamaha rijder eruit gevist (THANKS MATE)
De truc is, zo hard rijden dat als je valt, je in iederegeval aan de overkant beland. ( heb ik van horen zeggen hoor)