Heel instructief, toch weer wat van geleerd:
http://www.transworldmotocross.com/mx/h ... 21,00.html
veel plezier.
filmpjes over bandenwisselen
Moderator: ghulst
nuttige filmpjes!
ik moet zeggen dat ik het 99 % zo doe. Die methode om het ventiel erin te krijgen deed ik juist vroeger ook, maar als je een klein ventielgat in je velg hebt of wat eigenwijze ductape/venlglint werkt het niet zo best meer.
Ik zal het ook weer eens zo doen...
ik moet zeggen dat ik het 99 % zo doe. Die methode om het ventiel erin te krijgen deed ik juist vroeger ook, maar als je een klein ventielgat in je velg hebt of wat eigenwijze ductape/venlglint werkt het niet zo best meer.
Ik zal het ook weer eens zo doen...
zo doe ik het ook, maar die kerel vergeet wel 2dingen... als je lange lepels hebt, ga je best met 1vinger eens voelen waar je binnenband zit voor je de buitenband over de velgrand trekt, en hij heeft niet naar de draairichting van de band gekeken, hij kan er dus omgekeerd opliggen
greetz
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
-
- Berichten: 265
- Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:21
Ik wil 'm wel eens zien stoeien met een stugge allroad band i.p.v. zo'n lekker cross bandje Geef 'm maar 's een Desert.
Heb echt een paar keer zitten kijken naar de verschillen met mijn manier van banden opleggen.
Hij gebruikt andere, vooral dunnere, banden lepels. Lijkt me een pro.
Dat hulpstukje om er voor te zorgen dat de band niet meer de velg opklimt kende ik nog niet. Lijkt me wel handig want zo heb ik een keer een terugverende bandenlepel op een ehh onaangename plaats gehad.
En natuurlijk heb ik niet zo'n mooie bandentafel met een gat in het midden. Ik werk meestal op de garage vloer en anders op een bospad.
Verder viel me op dat hij de band met z'n vingers aangenaam makkelijk kan samenknijpen. Hij is vast veel sterker dan ik.....
De truuk met het ventiel zie ik niet zo zeer als een truuk.
Ik probeer het ook altijd zo, maar bij mij gaat het gewoon niet zo gemakkelijk als hij het laat zien.
Al met al, ik moet vooral nog veel oefenen
Heb echt een paar keer zitten kijken naar de verschillen met mijn manier van banden opleggen.
Hij gebruikt andere, vooral dunnere, banden lepels. Lijkt me een pro.
Dat hulpstukje om er voor te zorgen dat de band niet meer de velg opklimt kende ik nog niet. Lijkt me wel handig want zo heb ik een keer een terugverende bandenlepel op een ehh onaangename plaats gehad.
En natuurlijk heb ik niet zo'n mooie bandentafel met een gat in het midden. Ik werk meestal op de garage vloer en anders op een bospad.
Verder viel me op dat hij de band met z'n vingers aangenaam makkelijk kan samenknijpen. Hij is vast veel sterker dan ik.....
De truuk met het ventiel zie ik niet zo zeer als een truuk.
Ik probeer het ook altijd zo, maar bij mij gaat het gewoon niet zo gemakkelijk als hij het laat zien.
Al met al, ik moet vooral nog veel oefenen
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
dat iedereen op een Adventure rijdt
hehe inderdaad, waarschijnlijk zijn het banden met enkele laag en dunne binnenbandenFr@venture schreef:Ik wil 'm wel eens zien stoeien met een stugge allroad band i.p.v. zo'n lekker cross bandje Geef 'm maar 's een Desert.
Heb echt een paar keer zitten kijken naar de verschillen met mijn manier van banden opleggen.
Hij gebruikt andere, vooral dunnere, banden lepels. Lijkt me een pro.
Dat hulpstukje om er voor te zorgen dat de band niet meer de velg opklimt kende ik nog niet. Lijkt me wel handig want zo heb ik een keer een terugverende bandenlepel op een ehh onaangename plaats gehad.
En natuurlijk heb ik niet zo'n mooie bandentafel met een gat in het midden. Ik werk meestal op de garage vloer en anders op een bospad.
Verder viel me op dat hij de band met z'n vingers aangenaam makkelijk kan samenknijpen. Hij is vast veel sterker dan ik.....
De truuk met het ventiel zie ik niet zo zeer als een truuk.
Ik probeer het ook altijd zo, maar bij mij gaat het gewoon niet zo gemakkelijk als hij het laat zien.
Al met al, ik moet vooral nog veel oefenen
leg maar eens een lekkere 3ply met een dikke 130 op velg 19 wedden dat zen truukje niet lukt
die zijn banden liggen waarschijnlijk ook in de zon en niet bij 10graden in een vochtige garage en inderdaad, op de vloer en met de knieen, thats the spirit
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
En nu nog zo'n instructie filmpje met een Bib Mousse
zo.. net nog even een setje banden verwisselt.
Met een Baja over en hoge excelvelg en een 4mm UHD binnenband erin gaat het niet zo soepel als hij het doet, maar het viel me niet tegen.
Ik had nog nooit met glassex geprobeerd: Maarja sex is goed, dus ook maar eens proberen!
en jawel: werkt best lekker: Glijdt er goed op maar het is niet zo glibberig als zeep => daardoor krijg je minder dat vervelende terugglijden. Voor thuis best handig! Voor onderweg heb ik een klein likje bandenvet bij me.
Met een Baja over en hoge excelvelg en een 4mm UHD binnenband erin gaat het niet zo soepel als hij het doet, maar het viel me niet tegen.
Ik had nog nooit met glassex geprobeerd: Maarja sex is goed, dus ook maar eens proberen!
en jawel: werkt best lekker: Glijdt er goed op maar het is niet zo glibberig als zeep => daardoor krijg je minder dat vervelende terugglijden. Voor thuis best handig! Voor onderweg heb ik een klein likje bandenvet bij me.
-
- Berichten: 79
- Lid geworden op: ma jun 19, 2006 22:32
is zo een apparaatje dat het "pikkie" eruit haalt,zodat er dus geen klep meer is en de lucht eruit gaat,heb het ooit gezien bij de garagist
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Daar heb je een sleuteltje voorBitKid schreef:Waarmee haalt ie eigenlijk het ventiel eruit?
Ik zit meestal een hele tijd te wachten met mijn nagel op het pikkie tot ie leeg is
http://www.easywheel.nl/products/details.asp?p_id=223
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Hoe BiB-mousses verwijderen en plaatsen kan je voorlopig vinden op http://users.telenet.be/daveschoemans/changemousses.zip
Is in het engels maar kan niet zo'n probleem zijn denk ik.
Is in het engels maar kan niet zo'n probleem zijn denk ik.
So what ! Bij mijne moto is alles bekrast, plastic, kader, velgen,... maar hij wordt tenminste gebruikt waarvoor hij bedoeld is !V4-lover schreef:Ik vraag me af of je zo je velgen niet beschadigd iof bekrast
En neem het van mij aan, de 1ste kras vind je misschien erg, maar als je er enkele hebt, dan vallen de volgende toch niet meer op
Jo VdB (die dus niet begrijpt waarom sommigen absoluut zwarte velgen willen onder een enduro)
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Toen ik met 10.000 euro op straat rond reed was je boos over elke kras.
De eerste keer met 10.000 euro door het zand,maakt het niks uit hoe hij eruit ziet na dagje offroad. Ik moest wel ff wennen aan die gedachten.
De eerste keer met 10.000 euro door het zand,maakt het niks uit hoe hij eruit ziet na dagje offroad. Ik moest wel ff wennen aan die gedachten.
Ik wil absoluut zwarte velgen in mijn motor.
Redski (die dus niet begrijpt waarom een enduro er afgeragd bij moet staan )
Redski (die dus niet begrijpt waarom een enduro er afgeragd bij moet staan )
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
"Afgeragd" is geen synoniem van "bekrast".Redski schreef:Redski (die dus niet begrijpt waarom een enduro er afgeragd bij moet staan )
Maar geef toe, als je je moto gebruikt voor hetgeen die gemaakt is, komen er automatisch krassen, deukjes e.d. in.
Ik ben het wel met je eens dat vitale onderdelen (remmen, motor, ...) goed onderhouden moeten worden.
Maar van een kras meer of minder op mijn plastic ga ik niet beter/slechter rijden.
Jo VdB
Dezelfde Redski die een deuk in z'n nagelnieuwe velg reed ? Tja, als je toch regelmatig wisselt..Redski schreef:Ik wil absoluut zwarte velgen in mijn motor.
Redski (die dus niet begrijpt waarom een enduro er afgeragd bij moet staan )
Nog een bandentip: van die twee moertjes om je ventiel moet je de onderste laten zitten. Die houdt nl je ventiel vastgeklemd in de binnenband. Is geen extra ventielmoertje !
Ik gebruik ook altijd een (aangedraaide) ventielmoer. Daarover zijn de meningen verdeeld. Ik rij soms met spanningen < 1 bar en ik heb nog nooit een uigescheurd ventiel gehad.
Ik had dat op de wegmotor al heel raar.
Balen van die kras midden op de tank door een magneettanktas met een gebroken (scherp) magneetje erin. (dat hoort niet)
Totaal niet zitten met de kaalgeschuurde vlakken achter van de tanktas. (dat "hoort" dus wel, en was veroorzaakt door veel fijne vakantie km's)
Balen van die kras midden op de tank door een magneettanktas met een gebroken (scherp) magneetje erin. (dat hoort niet)
Totaal niet zitten met de kaalgeschuurde vlakken achter van de tanktas. (dat "hoort" dus wel, en was veroorzaakt door veel fijne vakantie km's)
Jazeker, net men eerste bandje zelf gelegd dankzij ...'Doug Chopinski'... Het was me zeker de veldslag, maarrrr...de aanhouder wint. Toch wel wat anders dan fietsbandjes leggen...Nu maar hopen dat ie morgen nog hard staat
Ik ga ook maar eens zoeken achter bandenlichters .
Ben benieuwd of het in het echt ook zo simpel is
Ben benieuwd of het in het echt ook zo simpel is
Vandaag achteraan platgereden , en filmpje als voorbeeld gebruikt .
Bandje (metzeler enduro3 Sahara) er toch afgekregen .
Toch maar eens goede bandenlichters aanschaffen (en nieuwe banden)
Bandje (metzeler enduro3 Sahara) er toch afgekregen .
Toch maar eens goede bandenlichters aanschaffen (en nieuwe banden)