xt600e goed offroad te gebruiken?

Oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Bongo

Hallo,

Ik wil een xt600e voor offroad gebruiken, evt. met aanpassingen aan vering. Geen serieuze enduro-wedstrijden, gewoon lekker offroad rijden.
Is dit een goede keuze?

groeten,
speedphreax

Bongo schreef:Hallo,

Ik wil een xt600e voor offroad gebruiken, evt. met aanpassingen aan vering. Geen serieuze enduro-wedstrijden, gewoon lekker offroad rijden.
Is dit een goede keuze?

groeten,
Het kan maar het wordt niet zo vaak gedaan.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
mmrizio

Voor onverharde paden lijkt hij me prima, voor offroad ritjes lijkt een TT600 me een betere keus. Zelfs daarmee behoor je tot de zwaarsten in het veld. Een enkeling met een XT660X of een BMW funduro die het er een keer op waagt daargelaten. Daarmee krijg je echt waar voor je geld in een offroad rit!

Maurice
Maurice

I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
Max_Kool

Hoe ervaren is de topicstarter en bedoelt hij met "offroad". Als je vooral roadbookritjes wilt gaan rijden a la Ad, Leo en consorten dan kan dat prima met een XT600e. Er zijn er ook die dat op soortgelijke fietsen als een DR650 doen, of nog zwaarder. BMW Dakar of Honda Africa Twin.

Wil je echter serieus met OTR's meerijden, dan lijkt me een XT600e misschiel wel te zwaar ja. Ook een TTR is dan al een zware jongen (maar heeft wel aanzienlijk betere vering).

Ligt er dus maar net aan hoe zwaar de ondergrond is.

Heb je al een beetje ervaring met offroad rijden?
Plaats reactie