Hoi noppenvriendjes,
Ik rij nu anderhalf jaar met noppen rond en sinds enkele dagen met een WR 400 met een mefo stonemaster. Wat een grip hebben deze banden!! Weet iemand waar deze banden te koop zijn?
groet,
Koknop
stonemaster banden
Moderator: ghulst
-
Via internet kun je inderdaad geen dealer vinden.
Tijdens de offroadrit in Havelte lag er een nieuwe mefo stonemaster op een stapeltje andere offroadbanden bij de servicebus van Henk Jager.
Als je een belletje waagt kun je misschien iets te weten komen.
Tijdens de offroadrit in Havelte lag er een nieuwe mefo stonemaster op een stapeltje andere offroadbanden bij de servicebus van Henk Jager.
Als je een belletje waagt kun je misschien iets te weten komen.
ktm300mxc
Weet je het zeker, van die grip. Of ziet ie er alleen maar uit alsof ie veel grip heeft? (tussen de oren heel belangrijk, kan ook helpen)
Ik kan je ervaringen niet delen.
Peter Quickly, dicht bij Antwerpen verkoopt Mefo's.
Ik kan je ervaringen niet delen.
Peter Quickly, dicht bij Antwerpen verkoopt Mefo's.
Ik moest zelf noodgedwongen in Westerbork een Stonemaster op mijn 300 exc zetten anders kwam ik niet door de keuring.. mijn S12 band werd helaas afgekeurd.
De stonemaster heeft grotere en hogere noppen dan een crossband zoals de S12 en rechtuit heeft hij zeker veel grip. Maar... De zijkant van de band vindt ik ietsje minder omdat de noppen daar erg dicht op elkaar zitten. Ze slippen gauw dicht met zand waardoor je eerder gaat driften.
Ondanks dat kan ik er aardig mee sturen maar zou hem zelf niet weer aanschaffen. Liever een goedgekeurde enduroband.
Kan me nog herinneren dat mijn vorige KTM (450SX) standaard ook een achterband had die ik niet zo fijn vond. Een Bridgestone, type weet ik niet meer maar ook deze liep aan de zijkant gauw vol waardoor je minder grip hebt in de bochten.
Doe mij dus maar een fatsoenlijke enduro band, dan maar iets minder hoge noppen.
De stonemaster heeft grotere en hogere noppen dan een crossband zoals de S12 en rechtuit heeft hij zeker veel grip. Maar... De zijkant van de band vindt ik ietsje minder omdat de noppen daar erg dicht op elkaar zitten. Ze slippen gauw dicht met zand waardoor je eerder gaat driften.
Ondanks dat kan ik er aardig mee sturen maar zou hem zelf niet weer aanschaffen. Liever een goedgekeurde enduroband.
Kan me nog herinneren dat mijn vorige KTM (450SX) standaard ook een achterband had die ik niet zo fijn vond. Een Bridgestone, type weet ik niet meer maar ook deze liep aan de zijkant gauw vol waardoor je minder grip hebt in de bochten.
Doe mij dus maar een fatsoenlijke enduro band, dan maar iets minder hoge noppen.