Trillen KTM 300 EXC!!!

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Bart Notten jr.
Contacteer:

Hallo,

Mijn 300 exc trilt de laatste tijd behoorlijk vind ik.
Hij loopt verder perfect, hij maakt echt geen slag verkeerd, alleen ik kan geen volle ronde rijden bij een off road, want meestal zo na een half uurtje gassen heb ik geen gevoel meer in m'n vingers door het trillen!
Zou dit een on-balans in de krukas kunnen zijn?? Of heeft iemand nog andere opties? Zuiger is nog vrij nieuw(+/- 6 uurtjes geopen) En hoe kan ik dit verhelpen. Neem aan dat het uit balanceren van de krukas niet zo simpel is?
Als iemand er iets over weet, hoor ik het graag!

Groeten,

Bart Notten jr.
speedphreax

Bart Notten jr. schreef:Hallo,

Mijn 300 exc trilt de laatste tijd behoorlijk vind ik.
Hij loopt verder perfect, hij maakt echt geen slag verkeerd, alleen ik kan geen volle ronde rijden bij een off road, want meestal zo na een half uurtje gassen heb ik geen gevoel meer in m'n vingers door het trillen!
Zou dit een on-balans in de krukas kunnen zijn?? Of heeft iemand nog andere opties? Zuiger is nog vrij nieuw(+/- 6 uurtjes geopen) En hoe kan ik dit verhelpen. Neem aan dat het uit balanceren van de krukas niet zo simpel is?
Als iemand er iets over weet, hoor ik het graag!

Groeten,

Bart Notten jr.
Het kan ook een lager/bigend/smallend zijn
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Joop

Bart jr. ik denk dat de krukas lagers versleten zijn :!:
Bart Notten jr.
Contacteer:

OK, bedankt voor de info!
Zal er eens even in laten kijken.

Groeten!
Guillaume

Klinkt misschien erg cliché, maar zijn al je bouten waarmee je blok aan het frame vastzit goed vast gedraaid, zul je vast al wel gecontroleerd hebben, maar ik heb het bij mijn motor ook gehad, en altijd makkelijker dan je cilinder eraf pakken! 8)
Bart Notten jr.
Contacteer:

Uiteraard! Dat was het eerste waar ik naar gekeken heb. :wink: Het zit echt wel ín het blok. Ik doe ook aan zijspancross, en als die begint te trillen zijn het ook 9 van de 10 keer de blok bouten!!! Dus vandaar dat ik daar ook eerst aan dacht! Maar dat is het dus niet. (helaas :( )

Groeten.
Plaats reactie