Politieactie tegen crossen

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
zandkorrel
Berichten: 9
Lid geworden op: di apr 19, 2005 16:40
Locatie: hengelo ov

Noordwest en Midden Twente - De politie Twente heeft op zondag 10 september op verschillende locaties, waaronder Delden, Borne en Bornerbroek, een actie gehouden tegen het motorcrossen in natuurgebieden. Verschillende diensten van politie en bijzondere opsporingsambtenaren van Staatsbosbeheer en Natuurmonumenten participeerden in deze actie.

Om de actie nog beter te laten verlopen werd ook een politiehelikopter ingezet. In totaal kregen negen mensen een proces-verbaal voor het rijden in verboden gebied, het rijden zonder verzekering en het rijden zonder kentekenplaat.

De politie is voornemens om vaker een gezamenlijke actiedag tegen crossers te organiseren.

Wie waren dat?? Zeg het maar...
Adventure rider
Berichten: 36
Lid geworden op: vr jun 17, 2005 17:24
Locatie: woerden

Nou nou, gezien de resultaten loont het wel de moeite om met zoveel algemene middelen op jacht naar crossers te gaan. Wel 9 man aangehouden...

Hebben ze in Twente niks beters meer te doen?
KTM LC4 640 adventure
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

:p die politiehelicopter laten opstijgen kost meer dan wat ze met die 9boetes kunnen verdienen :)
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

In de regio Brabant zijn er regelmatig dit soort acties.
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
pepdeze1
Berichten: 16
Lid geworden op: wo okt 06, 2004 16:26
Locatie: ijsselstein
Contacteer:

Daarom is het ook zaak dat we er zelf voor zorgen dat onze motoren aan de gestelde eisen voldoen en dat we niet daar gaan rijden waar het niet mag. Dan verkloten we het ook niet voor ons zelf.

Jeroen.
schildertje
Berichten: 654
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
Locatie: gelderland offroadland
Contacteer:

:D hallo dan, vergeef me mijn sarcasme maar zou dat uitmaken dan?
Zelfs onze geliefde mountainbike route (posbank) staat ter discussie, ondanks alle Nette gebruikers. :shock:
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

pepdeze1 schreef:Daarom is het ook zaak dat we er zelf voor zorgen dat onze motoren aan de gestelde eisen voldoen en dat we niet daar gaan rijden waar het niet mag. Dan verkloten we het ook niet voor ons zelf.

Jeroen.
Bietje naief. Je hoeft het niet te verkloten.
Iemand vindt het niks en hangt vervolgens een bord op.
Heeft met democratie te maken. Plaatsen waar ik al kom sinds ik een jochie was worden plots zomaar verboden terrein. Gereguleerde evenementen krijgen geen vergunning meer. Gedoogplekken worden een voor een opgedoekt. Circuits ook. Op sommige mag je nog 1x per week rijden van 2 tot 5. Maar goed. Rij jij maar niet waar het niet mag. Dat scheelt in ieder geval al weer 1 man overlast in de bossen.
Natuurlijk voldoen onze motoren aan de gestelde eisen. Maar dat helpt ons niks.
Wij zijn namelijk erg slecht georganiseerd. En maken daarom geen schijn van kans bij al degenen die vinden dat ze de dienst in het bos uitmaken. KNMV doet NIKS voor ons. Ik ben zelf ook niet van plan om veel tijd in een een belangenvereniging voor off road rijden te gaan stoppen. Weetjewat ? :twisted:
oossie
Berichten: 387
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 13:02
Contacteer:

We hebben NU wl een medium waarop we veel mensen kunnen mobiliseren natuurlijk.

MX verenigingen aanschrijven en enduro/off-road organisaties aanschrijven met het idee om eens een block/pact te gaan vormen tegen al het "groene" geweld.

Handtekening actie oid. Lijkt me als je bij een Enduro/off-road rit dit doet dat je een aardig eind komt en dat dan de politiek inziet dat de groep groter is dan verwacht waardoor er wel ruimte moet vrijkomen.

F*ck zit weer vol ideeen, nu de uitvoering nog iemand anders ideeen?
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

Er zijn niet zo heel veel off-road rijders in vergelijk met mensen die menen dat de bossen er alleen voor de geel gerande anus pad zijn. Of om je hond in uit te laten.

De initiatieven in het buitenland zijn meestal georganiseerd rond meerdere soorten pad gebruikers die afwijken van bovenvermelde groep. Dit zijn bijv. 4x4, ruiters, MTB en o.s.m.

Codever in Frankrijk en Belgie, het trail riders fellowship in de UK en Blue Ribbon Coalition in USA.

Anderzijds, ik rij hier lekker en heb/maak weinig overlast.
Van het weekend nog staan babbelen met 3 ruiters hier voor de deur toen ik mijn motor aan het wassen was. De consensus is dat de ruiters het prima vonden dat wij rijden, ook op de ruiterpaden, zolang we de paarden niet laten schrikken (dus stoppen) en dat ze, net als wij, ook weerstand ondervinden van de vrienden van de geel gerande anus pad.
smurf.
Erik
Berichten: 94
Lid geworden op: do jan 02, 2003 11:17
Contacteer:

Ik denk dat er weinig mensen zijn die een Codever, Trail riders fellowship, Blue Ribbon Coalition -achtige organisaties willen opzetten. Zo'n organisatie wordt onwillekeurig toch in verband gebracht met genopte vrienden die het niet zo nauw nemen met mede recreanten......

Het lukt de automobilisten al niet een "vakbond" op te richten de belangen te verdedigen (Pro Auto heeft een poging gedaan). Dan zie ik het voor ons noppers al helemaal niet gebeuren. Daarvoor zit een te groot deel met een "na mij de zondvloed" gedachtegoed in z'n helm.

Van de KNMV zal het niet komen. Wellicht ook omdat ze niet gelinked willen worden aan de rijders die er een zootje van maken.
LC8 990 Adv - Montesa 315R, een lekker stel.
Gast

owwww dat zat er tussen mijn noppen geplet :evil: ik dacht al: wat springt er daar op mijn pad en is geelgerand toen ik aan kwam rijden :cry:
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Dus dat was een mooi padje waar je overheen reed (of is het in goed Nederlands paadje :?: :lol: ).
Kun je voortaan ook zeggen tegen Hendrik Jan de Boswachtman : ik ben hier net als alle andere geitewollensokkenrockers voor de mooie ......... padjes, misschien denkt ie dan dat ie een medestrijder heeft gevonden (alleen dan op twee wielen).
Die padjes mogen bij mij ook gerust een keer meerijden trouwens (plek zat tussen mijn noppen).
Overigens zijn er nog wel meer gevallen bekend van last van groene jongens (bij ons beter bekend als rochels) : op mijn werk is een keer een miljoenenproject stilgelegd vanwege een stuk of één modderkruipers in de grond. Jeweetwel, zo'n soort beest waarbij als je die thuis tegenkomt even een stoeptegel op komt te liggen totdat ie gestopt is met ademen.
Leve Nederland :evil:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

Okay, waarom padjes? (ik heb geen idee welke kleur hun anus heeft, en ben ook niet van plan het aan een nader onderzoek te onderwerpen)

Een of andere milieu lobby heeft het voor elkaar gekregen om langs de gehele ring van eindhoven schermen te laten plaatsen. De padjes kunnen er niet overheen maar worden dan door vrijwilligers de snelweg over gedragen.

Ik vrees een paddenplaag. Tot dusver werd de ongebreidelde voortplanting van het hitsige paddenvolkje door de menig mercedes gereguleerd. (waar denk je dat die ster op die motorkap anders voor dient). Nu echter worden ze liefdevol tegen deze, toch barmhartige, dood beschermd.
Dat is erg voor ons, ze kruipen nl. in grote getale mijn zwembad in om aldaar na uren lang watertrappelen een vreselijke verdrinkingsdood ondergaan, maar ook voor al die lieve insectjes die ze opeten. Wie komt er voor die insectjes op???

Maar nog veel erger: wij, zowel genopte en beslagen ruiters kunnen onze beschutte en afgelegen verbindings trajecten niet meer rijden. Die schermpjes zitten in de weg en om ze nou kapot te rijden, tsja, probeer zo'n paddenneuker maar eens uit te leggen dat je de natuur er eigenlijk een plezier mee doet. Alternatief is door de woonwijken of via snelweg opritten en taluds. En zo krijg je als noppenridder wel een slechte naam.

Nog hilarischer is natuurlijk dat die padden sowieso straks mijn tuin niet meer bereiken omdat ze eerst 600 woningen, die er in de komende jaren gebouwd gaan worden tussen mijn tuin en de snelweg, zonder schade aan lijf en leden voorbij moeten zien te geraken. En aangezien in Waalre er gemiddeld veel mensen met leuke inkomens leven staat er voor deze huizen... juist ja, een mercedes met ster op de motorkap.
smurf.
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

Erik schreef:Ik denk dat er weinig mensen zijn die een Codever, Trail riders fellowship, Blue Ribbon Coalition -achtige organisaties willen opzetten. Zo'n organisatie wordt onwillekeurig toch in verband gebracht met genopte vrienden die het niet zo nauw nemen met mede recreanten......
Kom kom, je hebt al eens een clubje voor vreemde snuiters opgericht, kan je best nog een keer. :wink:
smurf.
Max_Kool
Berichten: 417
Lid geworden op: di mei 31, 2005 14:30
Locatie: Delfgauw

^^ hihi

je weet wat ervan gekomen is he? :wink:
schildertje
Berichten: 654
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
Locatie: gelderland offroadland
Contacteer:

:twisted: maar goed, a.s. zondag dan toch maar legaal zandverplaatsen in havelte hehehehehehe 8)
Het lijkt wel of ik de brand in deze kleine maar toch weer steeds terugkerende discussie heb gestoken.
November zijn erweer "democratische verstikkingen" kunnen we weer fijn kiezen door wie we genaaid willen worden, want iets voor je doen kun je wel vergeten. :x
Max_Kool
Berichten: 417
Lid geworden op: di mei 31, 2005 14:30
Locatie: Delfgauw

Vertel mij waar ik op moet stemmen om nog een beetje gemotoriseerd plezier te hebben. Ik weet het niet meer... :(
Bolski
Berichten: 31
Lid geworden op: wo feb 22, 2006 02:30
Locatie: Beverwijk, NL
Contacteer:

Max_Kool schreef:Vertel mij waar ik op moet stemmen om nog een beetje gemotoriseerd plezier te hebben. Ik weet het niet meer... :(
Inderdaad, een stemadvies moeten we hebben!
Ik stem PvdN (Partij voor de Noppen)
Groeten, Jaap
Motorhotelletje in zuid Frankrijk | Kijk nu mee met de wereldreizigers | Laat ze thuis weten waar je bent op vakantie
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

Sjokske schreef: Overigens zijn er nog wel meer gevallen bekend van last van groene jongens (bij ons beter bekend als rochels) : op mijn werk is een keer een miljoenenproject stilgelegd vanwege een stuk of één modderkruipers in de grond. Jeweetwel, zo'n soort beest waarbij als je die thuis tegenkomt even een stoeptegel op komt te liggen totdat ie gestopt is met ademen.
Leve Nederland :evil:
Ben het geloof ik niet helemaal met je eens. De groenen en ik staan soms zelfs aan dezelfde kant, ik ben zelf nl ook nogal een natuurliefhebber. Als je nog eens zo'n modderkruiper tegenkomt, bewaar 'm dan svp even voor me in een emmertje modder. Ik heb namelijk een briljant idee. :idea:
We gaan die beesten uitzetten op plaatsen waar men dreigt rijgebied te urbaniseren. Dan alleen nog een bioloog vinden om te beweren dat die beesten alleen schijnen te gedijen in de buurt van paden die regelmatig aan gort worden gereden.
Ook dat moet nog wel lukken, het plan wordt steeds genialer.
Ik had het al eens met korenwolven geprobeerd, maar die lopen steeds weg. Misschien is het crossterrein in Hapert toch nog wel te redden.
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Max_Kool schreef:Vertel mij waar ik op moet stemmen om nog een beetje gemotoriseerd plezier te hebben. Ik weet het niet meer... :(
Maakt niet zoveel uit, of je nu door een witte of een zwarte hond gebeten wordt .........................
Maar wie is of wordt eigenlijk lijsttrekker van die PvdN :?:
Wouter BOS toch niet :cry:
Zit meer te denken aan Bennie Jolink of Kiske d'n Omroeper :lol:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Erik
Berichten: 94
Lid geworden op: do jan 02, 2003 11:17
Contacteer:

TTT schreef:Kom kom, je hebt al eens een clubje voor vreemde snuiters opgericht, kan je best nog een keer
Vriend :wink:
Max Kool schreef:je weet wat ervan gekomen is he?
idem

Tis allemaal de schuld van de BMW GS Club. Toen die rakkers allemaal het zand ingingen met die bakbeesten is het vreselijk misgegaan. :silly: Vooral die HP2's met die buitenaards goede tractie :roll: ploegen loopgraven om onpasselijk van te worden. "Ban the Beemers" en alles komt goed :wink: :wink:
LC8 990 Adv - Montesa 315R, een lekker stel.
Max_Kool
Berichten: 417
Lid geworden op: di mei 31, 2005 14:30
Locatie: Delfgauw

Hhaahah! LOL


(maar is die beer-sneer nou echt nodig?) :|
Erik
Berichten: 94
Lid geworden op: do jan 02, 2003 11:17
Contacteer:

Max Kool schreef:(maar is die beer-sneer nou echt nodig?)
Geintje. Dat wortelkleurige brommertje van mij wordt ook regelmatig op de hak genomen en neem het allemaal niet serieus. Als anderen dat wel doen dan speel ik lekker mee in dat theater.

Heb net een rondje Dolo's achter de rug met een maat op een 1200 RT (Ex GS-er). Kerel heeft meer dan een miljoen motor kilometers achter de rug. Dan moet het wel uitgesproken LC8 terrein zijn wil je daar echt bij wegrijden. En natuurlijk heerlijk elkaars motor bekritiseren. Hij op een 2-zitsbank scooter met omnibus bedrading en ik op een bak rijdend konijnenvoer/wegwerkers motor.
LC8 990 Adv - Montesa 315R, een lekker stel.
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

folie schreef:
Sjokske schreef:je nog eens zo'n modderkruiper tegenkomt, bewaar 'm dan svp even voor me in een emmertje modder. Ik heb namelijk een briljant idee. :idea:
We gaan die beesten uitzetten op plaatsen waar men dreigt rijgebied te urbaniseren.
Je kunt ook bij de plaatselijke biologenclub een kudde kamsalamanders bestellen en loslaten in wat modderpoelen.

"Een Nederlandse amfibie die het ook uitstekend in onze tuinen zou doen, is de kamsalamander (Triturus cristatus), die een gelijke leefomgeving verlangt. Vroeger kwam deze salamander veelvuldig samen met de kleine watersalamander in onze sloten en poelen voor. Het zou een leuk project kunnen zijn om een aantal van deze dieren uit de natuur te halen, ze één of twee seizoenen in aquaterrariums onder te brengen en na te kweken. Degenen, die vroeger de kleine watersalamander hebben nagekweekt, zullen ook zeker geen problemen hebben met het massaal nakweken van de kamsalamander. Daarna zouden de larven aan geïnteresseerde vijverbezitters kunnen worden meegegeven om ze onder te brengen in hun tuin. Het zou een comeback voor Triturus cristatus kunnen betekenen. Het lukt tenslotte ook met uitheemse brulkikkers, met toch zeker faunavervalsing als gevolg."

Bel eens met René Krüter, zou ik zeggen. Dat dit echt werkt blijkt uit onderstaande resultaten:

http://www.mclidu.nl/mc_lidu_circuit.htm

Noppy
:toost:
Gast

He volgens mij heb ik een "uitheemse brulkikker" hij is oranje en MET DB-killer!!! :lol: :lol:

Cheerrs
Fee
Plaats reactie