Ik heb een vreemde lekkages aan me block van mij cr250
De lekkages zitten aan de de ontstekings kant.
Er komen druppeltjes uit de onstekingkap bij verwijderen van de deze kap is het lek niet te vinden
De kering van versnellingspook lekt naar mijn weten ook
Nu zijn mijn vragen:
Kan het lekken bij de ontsteking, en is dit makkelijk te verhelpen?
Hoe kan ik het best de kering van de versnellingspook vervangen?
Kan dit ook komen door te veel oli in het blok te doen ?
honda cr 250 lekkage
Moderator: ghulst
De keering van het koppelings heveltje dat bij je vliegwiel zit is kapot.
Als je het vliegwiel er af haalt dan kun je dat heveltje er uit trekken en zo de keering vernieuwen.
Een kind kan de was doen
Als je het vliegwiel er af haalt dan kun je dat heveltje er uit trekken en zo de keering vernieuwen.
Een kind kan de was doen
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Teveel olie in de bak is zeker niet goed!
Omschrijving van de keerring achter de koppelingshevel heb je al gelezen in de vorige posting. Wel even ruiken of het olie uit de bak is, of olie die naar benzine ruikt, want dan zou er een krukaskeerring lek kunnen zijn. Lijkt mij niet het meest waarschijnlijke.
Keerring achter versnellingspook:
Pook verwijderen, parker ( zelftapper) in het midden van de keerring draaien en zo naar buiten trekken. Als het heel erg is, kun je hem ook met een schroevendraaier wippen, maar keuze 1 is mijn favoriet.
Nieuwe keerring even invetten en dan voorzichtig plaatsen. Eventueel met een stompe kant van een vork even binnen het alu helpen. Vervolgens met een dopsleutel die op de keering valt, voorzichtig inkloppen. Hij moet er mooi vlak en volledig inzitten. Wel zo voorzichtig, dat hij niet aan de andere kant van het blok er weer uit komt...
In alle gevallen eerst olie op peil brengen en dan nog eens controleren of het lekt. Als er een liter in zit, terwijl het 600 c.c. moet zijn, dan lekt het binnen no-time weer.
Omschrijving van de keerring achter de koppelingshevel heb je al gelezen in de vorige posting. Wel even ruiken of het olie uit de bak is, of olie die naar benzine ruikt, want dan zou er een krukaskeerring lek kunnen zijn. Lijkt mij niet het meest waarschijnlijke.
Keerring achter versnellingspook:
Pook verwijderen, parker ( zelftapper) in het midden van de keerring draaien en zo naar buiten trekken. Als het heel erg is, kun je hem ook met een schroevendraaier wippen, maar keuze 1 is mijn favoriet.
Nieuwe keerring even invetten en dan voorzichtig plaatsen. Eventueel met een stompe kant van een vork even binnen het alu helpen. Vervolgens met een dopsleutel die op de keering valt, voorzichtig inkloppen. Hij moet er mooi vlak en volledig inzitten. Wel zo voorzichtig, dat hij niet aan de andere kant van het blok er weer uit komt...
In alle gevallen eerst olie op peil brengen en dan nog eens controleren of het lekt. Als er een liter in zit, terwijl het 600 c.c. moet zijn, dan lekt het binnen no-time weer.