achterrem :S

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Honda limburg

eej ik ben vandaag hard ten val gekomen omdat ik de achterrem maar niet kan voelle (en daarom wel met de voorrem moest remme):S ik heb niet in de gaten als ik rem met de achtrem , iemand tips ?? of gewoon veel oefenen

alvast bedankt
Honda Cr125
Klx300R

Honda limburg schreef:eej ik ben vandaag hard ten val gekomen omdat ik de achterrem maar niet kan voelle (en daarom wel met de voorrem moest remme):S ik heb niet in de gaten als ik rem met de achtrem , iemand tips ?? of gewoon veel oefenen

alvast bedankt
huh??? hoe kan je je achterrem nu niet voelen? je zit toch op je moto???
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Rudy
Contacteer:

Je kunt het pedaal eens in een iets andere positie zetten, en kijken of dat beter gaat.

Oefenen.....

En ga anders maar eens remmen met alleen de achterrem en de koppeling in. Om een gevoel te krijgen hoe hard je remt en hoe hard je kunt remmen op welk terein. En hou er rekening mee dat de motor zelf ook wat remt, (zelfs een 2 takt) over wassenborden komt het achterwiel wel los en blokkeerd dan extra snel.
En leer je rem los te laten als het wiel blokkeerd... oefenen helpt
Wortel
Contacteer:

Je moet altijd met je voorrem remmen want je achterrem doet zowieso bijna niks ook niet als je wiel blokkeerd. Je achterrem gebruik je eigenlijk alleen maar om een bocht in the driften en om de boel een beetje recht te houden. De meeste stopkracht komt bij je voorrem vandaan, dus oefenen met het doseren van je voorrem!
dynamike

he ik ben geen ervaren motorcrosser maar normaal rem je toch niet veel met de voorrem bij een crossmotor?

je gebruikt veel meer de achterrem...of ben ik nou gek!!!
honda cr -- 125cc -- '91.
Max_Kool

Je gebruikt allebei, maar de achterrem is wel het begin van elke remaktie en retebelangrijk.
Klx300R

dynamike schreef:he ik ben geen ervaren motorcrosser maar normaal rem je toch niet veel met de voorrem bij een crossmotor?

je gebruikt veel meer de achterrem...of ben ik nou gek!!!

mis... als je naar een spoor toe rijdt en je remt achteraan begint je moto te slingeren achteraan en ga je sneller uit spoor geraken, terwijl je vooraan remt wordt je in je spoor geduwt en heb je meer grip in je spoor terwijl anders je achterband ook nog eens volzit van het remmen ook.
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Zeeuwse Klei

En als je in zand alleen je voorrem gebruikt ga je op je snuit. Of ben ik de enige met dat probleem? :oops:
Rudy
Contacteer:

In het zand moet je inderdaad aardig voorzichtig zijn met je voorrem (vooral bij het insturen van een bocht ;)).
dynamike

juist en met de crosser rijden we toch in het zand!!!!

dus niet de voorrem!!

denk ik :roll:
Werner1

Met de achterrem alleen red je het niet hoor .
Je zult toch echt er de voorrem moeten bijnemen :idea:

Wel op tijd terug lossen :wink:
dynamike

klopt inderdaad, niet alleen de achterrem maar ook een beetje de voorrem!

maar wortel zei; Je moet altijd met je voorrem remmen want je achterrem doet zowieso bijna niks!

daarom mijn reactie.

:wink:
Honda limburg

ik denk ook vooral dat je er een beetje gevoel moet bij hebbe ;) wanneer en welke rem je moet gebruike ik denk dat het moeilijk is om uit te leggen of niet ?

voorrem remt het sterkst maar je kan hem niet altijd gebruike bijvoorbeeld met het instuure van een bocht,,, dus je moet er een beetje gevoel bij hebbe ;) zo denk ik het
Honda Cr125
Plaats reactie