roadbookhouder

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
henry
Berichten: 88
Lid geworden op: vr sep 27, 2002 20:58
Locatie: Mijdrecht

Daarna ga ik een roadbookhouder knutselen en elektrisch aandrijven met een motor van een oude printer. Voor een beschrijving (zonder aandrijving) zie:
Ik heb vorig jaar een elektrisch roadbook in elkaar geknutseld.
Van de winter heb ik de besturing (weer) aangepast en er wat andere bugs uitgehaald. Lijkt er op dat hij nu helemaal af is (lees betrouwbaar en goed werkt)

Afbeelding

Als je interesse in de besturing hebt, laat het even weten.
(moet m'n schema nog aanpassen met de laatste mod's)
Ben er zelf tevreden over, minimaal aantal componenten (1 relay, 3 diodes, en 4 weerstanden)

Afbeelding
Afbeelding
Greetz

Henry
fireboomer
Berichten: 19
Lid geworden op: di dec 31, 2002 00:48
Locatie: Leuven, België
Contacteer:

amaaaai, da vind ik knap in elkaar gestoken! heb nog geen roadbookhouder en denk dat ik er eentje ga kopen, want dit gaat mijn petje te boven denk ik.

Pieter.
JerOEN XRV
Berichten: 29
Lid geworden op: di feb 11, 2003 20:16
Locatie: Zaandam

Ziet er inderdaad wel héél gelikt uit!
Wanneer gaan ze in productie??? :D

Henry's navigatie systemen B.V.
Klinkt wel toch?
ATIC#1007 / TCN#397
henry
Berichten: 88
Lid geworden op: vr sep 27, 2002 20:58
Locatie: Mijdrecht

Ziet er inderdaad wel héél gelikt uit!
Dank u.... 8)
Wanneer gaan ze in productie???
Euhh... zitten best wat uurtjes is, zou niet te doen zijn om er een reële prijs aan te hangen.

De hoofd reden dat ik zelf aan de gang ben gegaan is de vorm, een "normale" roadbook houder kan ik niet mooi kwijt.
Bij mijn zitten de rollen achter elkaar, door de driehoek vorm kan hij dan mooi boven m'n originele instrumenten, die ik weer naar voren en beneden verplaatst heb om ruimte te creëren.

Afbeelding
Greetz

Henry
reetje
Berichten: 14
Lid geworden op: di aug 20, 2002 10:49
Contacteer:

henry schreef: Ik heb vorig jaar een elektrisch roadbook in elkaar geknutseld.
Van de winter heb ik de besturing (weer) aangepast en er wat andere bugs uitgehaald. Lijkt er op dat hij nu helemaal af is (lees betrouwbaar en goed werkt)

Als je interesse in de besturing hebt, laat het even weten.
(moet m'n schema nog aanpassen met de laatste mod's)
Ben er zelf tevreden over, minimaal aantal componenten (1 relay, 3 diodes, en 4 weerstanden)
Heb ik zeker interesse in. Vooral welk soort motoren heb je gebruikt en waar heb je ze vandaan gehaald?
henry
Berichten: 88
Lid geworden op: vr sep 27, 2002 20:58
Locatie: Mijdrecht

Heb ik zeker interesse in. Vooral welk soort motoren heb je gebruikt en waar heb je ze vandaan gehaald?
de motoren heb ik van Conrad, ( www.conrad.nl ) het zijn 12V DC motoren met ingebouwde vertraging. De as van het papier moet ongeveer 1 omwenteling per second maken.

Hoop van de week het schema aan te passen, en de bestelnummers op te snorren van de motoren
Greetz

Henry
PETERSCH

Ziet er mooi uit zeg. Ik wil graag de beschrijving hebben. Trekt het ene motortje de andere gewoon mee of zit er een soort slip koppelingetje tussen
Geraldklx
Berichten: 34
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 19:30

Ben er ook mee bezig.
Heb eerst een tripmaster van een sigma fietscomputer gemaakt.
Heb nu een eigenbouw handbediende erop zitten.
Gemaakt van een electrische kabelgoot van pvc, wat buigwerk met de verfbrander de zijschotjes zijn van het deksel gemaakt.

Nu wil ik voorin nog een electrisch kaarthouder. Het schakelaartjes heb ik al op de tripmasterbesturing zitten.

Een electrische techneut ben ik niet.
Dus een schematje helpt heel erg.

mijn pics op een ander site

Groeten Gerald
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Hier nog een roadbook. Niet electrisch, wel bulletproof en simpel te maken:
http://www.xs4all.nl/~oene/motorrijden/ ... minium.htm

Henry, knap stukje werk!

Oene
Plaats reactie