hallo, ik heb zeer recent een cr250 uit 2000 gekocht. en nu heeft deze een tik in het blok zitten, heb het aan een kenner laten horen, en die adviseerde mij om het blok los te trekken omdat waarschijnlijk het big-end lager op is.
ik volg ik zijn advies maar op en trek de boel zaterdag los, maar tevens een vraagje hiero.
hebben jullie nog tips met het loshalen van dit blok? nog specifiek ergens op te letten met dit blok?
moet ik bij het splitsen van de 2 carterhelften waar de versnellingsbak/krukas op rust het blok op de linker of rechterkant leggen (gezien vanaf als je boven op de motor zit).
ik zelf denk het blok op de rechtercarterhelft te leggen en dat ik dan de linkerkarterhelft er af moet trekken...
wat jullie?.
bvd!
cr250 bj200 big-end op
Moderator: ghulst
verstand op nul en nadenken
betreft deze fiets. verder ben ik er wel blij mee. want hij verkeerd in top staat verder
verstand op nul en nadenken
controleer mischien 1st je bigend??? doe je als volgt.
demonteer radiators
open cilinder en haal er em af, en voel aan je big end en lager of er speling is, indien ja... blok er uit halen,indien nee,kijk eens naar koppeling en dergelijke
demonteer radiators
open cilinder en haal er em af, en voel aan je big end en lager of er speling is, indien ja... blok er uit halen,indien nee,kijk eens naar koppeling en dergelijke
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Ik sluit me bij Klx300r aan. Je bigend is goed te beoordelen met de cilinder eraf.
Kijk hoe het bigend naaldlager en de ringen er uit zien.
Voel de radiale speling van het naaldlager. Bij twijfel kun je daarna altijd het blok nog open gooien.
Dat het een bigend kan zijn, met een 2000 motor, die waarschijnlijk nog geen nieuw bigend gezien heeft, is zeer goed mogelijk. Succes
Kijk hoe het bigend naaldlager en de ringen er uit zien.
Voel de radiale speling van het naaldlager. Bij twijfel kun je daarna altijd het blok nog open gooien.
Dat het een bigend kan zijn, met een 2000 motor, die waarschijnlijk nog geen nieuw bigend gezien heeft, is zeer goed mogelijk. Succes
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Ik heb ook wel eens gezien dat zo'n powervalve achtige klap bij de uitlaat de schuldige was. Die kun je van buitenaf checken, onder het dekseltje.Klx300R schreef:controleer mischien 1st je bigend??? doe je als volgt.
demonteer radiators
open cilinder en haal er em af, en voel aan je big end en lager of er speling is, indien ja... blok er uit halen,indien nee,kijk eens naar koppeling en dergelijke
bedankt voor de reacties
klx300, natuurlijk doe ik eerst controleren dan meteen alles nieuwe besteleln oid . maar ik weet dat die man die me dat gezegt heeft er gewoon veel verstand van heeft. hij heeft me toen ook aangeraden mijn drijfstangset voor mijn xr te vervangen. met de hand was het een beetje twijfelachtig met de speling. eenmaal de boel uit elkaar geperst bleek het big0end echt totaal op zijn eind te zijn...
met de hand de speling controleren bij een big-end is dus meer een globale meting vind ik zelf en niet echt secuur.
en huskie (toch?). daar zat ik dus ook al aan te denken, dat mijn motor uit 2000 komt dus. en al die tijd nog geen nieuwe big-end heeft mogen meemaken...
en folie, ik kan de boel wel lostrekken. maar weet dus niet waar ik dan op moet letten, wat eventueel niet goed zit. dus misschien kun je wat specifieker zijn?
klx300, natuurlijk doe ik eerst controleren dan meteen alles nieuwe besteleln oid . maar ik weet dat die man die me dat gezegt heeft er gewoon veel verstand van heeft. hij heeft me toen ook aangeraden mijn drijfstangset voor mijn xr te vervangen. met de hand was het een beetje twijfelachtig met de speling. eenmaal de boel uit elkaar geperst bleek het big0end echt totaal op zijn eind te zijn...
met de hand de speling controleren bij een big-end is dus meer een globale meting vind ik zelf en niet echt secuur.
en huskie (toch?). daar zat ik dus ook al aan te denken, dat mijn motor uit 2000 komt dus. en al die tijd nog geen nieuwe big-end heeft mogen meemaken...
en folie, ik kan de boel wel lostrekken. maar weet dus niet waar ik dan op moet letten, wat eventueel niet goed zit. dus misschien kun je wat specifieker zijn?
verstand op nul en nadenken
hier even een nieuw recent foto'tje (10min oud ).
op de cilinder staat overgens riwa, dit schijnt een goed bekend bedrijf in de motorcross te zijn?
'sorry voor het verneuken van de layout'
verstand op nul en nadenken