Yamaha YZ vs WR

Deel jouw ervaringen met motoren en aanverwante artikelen.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
wakke
Berichten: 3
Lid geworden op: zo sep 10, 2006 23:00
Locatie: Sint-Joris-Winge (België)

Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen de Yamaha YZ en WR reeks?
Tot nu toe heb ik nergens een duidelijke beschrijving teruggevonden.

Volgens wat ik terugvind zijn de YZ de 'cross' reeks en is WR enduro, maar ik vind toch nog YZ modellen terug met voor en achterverlichting op.


Ik ben op zoek naar een enduro motor, maar ik ga toch af en toe ook op een cross circuit rijden.
Laatst gewijzigd door wakke op ma sep 11, 2006 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Flip
Berichten: 228
Lid geworden op: ma jan 16, 2006 13:28
Locatie: Kampen

ives
Berichten: 278
Lid geworden op: wo okt 26, 2005 21:28
Locatie: Diest (België)

Ik weet nog wel een leuke enduro YZF staan.. is van mijn vader. Perfect om een enduro balade te doen maar je kan er net zo goed mee op het een crossparcours terecht. Het enige wat je mist is de electr. starter. Mijn vader had hiervoor een 450WR maar hij (en ik ook) vindt deze véél leuker..

http://www.endurogrensland.be/phpBB/vie ... highlight=
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

wakke schreef:Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen de Yamaha YZ en WR reeks?
Tot nu toe heb ik nergens een duidelijke beschrijving teruggevonden.

Volgens wat ik terugvind zijn de YZ de 'cross' reeks en is WR enduro, maar ik vind toch nog YZ modellen terug met voor en achterverlichting op.


Ik ben op zoek naar een enduro motor, maar ik ga toch af en toe ook op een cross circuit rijden.
je kan een verlichtingsbobijn op je spoel monteren bij de YZf. het grootste verschil is de verhouding van de tandwielen in de boit,de kleinere naftbak en geen expantievat... maar alle stukken van de wr passen op de yz en omgekeerd...
ikzelf heb enduro gereden met yz426 zeer leuke machine,maar die lange 1ste verpest het soms in steile klimmen... en van al dat kicken en decompreseren krijg je het soms ff veel te warm... bij de wr zit er een auto decompressor op (past op de yz)
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Plaats reactie