Hoi,
heb vorige week een Suzuki RM250 gekocht.
NA hem thuis gestart te hebben er een rondje rond het bejaardenhuis gereden te hebben en hem daarna weer willen stallen viel me op dat als ik de motor in zijn vrij zet en de koppeling loslaat hij tikt/rammelt in het blok. Gebeld met de lokale crosshop en die dacht gebroken platen. Nou nieuwe set koppelingplaten gekocht en de gebroken platen vervangen door nieuwe en nieuwe olie erop. Helaas heeft dat het probleem niet verholpen. Na telefonisch contact met de vorige eigenaar bleek dat hij er vanaf wist en dat hij altijd zo heeft gereden.
Iemand enig idee wat het kan zijn ?
Tikken als de koppeling los is -> Suzuki RM250 1998
Moderator: ghulst
lagers op de koppeling eens chekken, de druklager kan versleten zijn. moet dit een dezer dagen ook eens doen.Harley schreef:Hoi,
heb vorige week een Suzuki RM250 gekocht.
NA hem thuis gestart te hebben er een rondje rond het bejaardenhuis gereden te hebben en hem daarna weer willen stallen viel me op dat als ik de motor in zijn vrij zet en de koppeling loslaat hij tikt/rammelt in het blok. Gebeld met de lokale crosshop en die dacht gebroken platen. Nou nieuwe set koppelingplaten gekocht en de gebroken platen vervangen door nieuwe en nieuwe olie erop. Helaas heeft dat het probleem niet verholpen. Na telefonisch contact met de vorige eigenaar bleek dat hij er vanaf wist en dat hij altijd zo heeft gereden.
Iemand enig idee wat het kan zijn ?
owja,lager er uithalen,ontvetten en als je het rondraait en het staat te zingen mag je er zeker van zijn dat het dat is.
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Ehhm, aso misschien?Harley schreef: NA hem thuis gestart te hebben er een rondje rond het bejaardenhuis gereden te hebben .... Iemand enig idee wat het kan zijn ?
Kwamen er gebroken koppelingsplaten uit? Heb dit zelf nog niet eerder gezien. Ligt er niet nog een scherf in je blok te rammelen? Mogelijk is je koppelingshuis helemaal uitgesleten en is er daarom meer ruimte om te rammelen. Heb je het koppelingshuis goed bekeken toen je de nieuwe platen monteerde?
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
welnee, dit is het "gewone" gerammel wat een uitgesleten koppelingskorf doet in combinatie met ingeslagen gevoerde koppelingsplaten.
Leuk, dat zo'n zaak weer wat geld verdient heeft ipv het juiste advies gegeven te hebben.
Probeer maar eens of het gerammel minder is als je de motor in zijn versnelling zet en de koppeling laat slippen, is het gerammel een stuk minder.
Ps: natuurlijk kan er teveel speling zitten door een lager, maar ..... open maken kan altijd nog
Leuk, dat zo'n zaak weer wat geld verdient heeft ipv het juiste advies gegeven te hebben.
Probeer maar eens of het gerammel minder is als je de motor in zijn versnelling zet en de koppeling laat slippen, is het gerammel een stuk minder.
Ps: natuurlijk kan er teveel speling zitten door een lager, maar ..... open maken kan altijd nog
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Nouja het bejaardenhuis ligt voor mijn huis en het was nog niet laatFox-kid schreef:Ehhm, aso misschien?Harley schreef: NA hem thuis gestart te hebben er een rondje rond het bejaardenhuis gereden te hebben .... Iemand enig idee wat het kan zijn ?
Kwamen er gebroken koppelingsplaten uit? Heb dit zelf nog niet eerder gezien. Ligt er niet nog een scherf in je blok te rammelen? Mogelijk is je koppelingshuis helemaal uitgesleten en is er daarom meer ruimte om te rammelen. Heb je het koppelingshuis goed bekeken toen je de nieuwe platen monteerde?
Hoekan ik zien of deze is uitgesleten ? en kan dit kwaad ?huskie schreef:welnee, dit is het "gewone" gerammel wat een uitgesleten koppelingskorf doet in combinatie met ingeslagen gevoerde koppelingsplaten.
Leuk, dat zo'n zaak weer wat geld verdient heeft ipv het juiste advies gegeven te hebben.
Probeer maar eens of het gerammel minder is als je de motor in zijn versnelling zet en de koppeling laat slippen, is het gerammel een stuk minder.
Ps: natuurlijk kan er teveel speling zitten door een lager, maar ..... open maken kan altijd nog
het lijkt in hogere toeren er niet te zijn.
Ik zag wel dat de plekken waar de nokjes van de gevoerde platen in het huis grijpen anders van kleur waren.
Buell XB9SX / Honda GL1500 + Diligence Zijspan / Suzuki RM250 / te koop Suzuki RF600R 25KW / Honda GL1200 Aspencade
Bekend probleem van de RM 250's net als wat Husky zegt, meende dat Hornet hier ook al last van had op zijn toenmalige RM 250 2002.
Wist niet dat die van '98 dat ook al hadden want mijn oude van '95 had hier geen last van. Oplossing hiervoor is een Hinson koppelingshuis maar dan ben je ook 200 euri lichter...
Je kunt ook die nokken op je koppelingskorf mooi glad maken, en het probleem is dat je dan alleen maar materiaal weg haalt, en je dan eigenlijk nog verder van huis bent, al voelt het in het begin alsof je koppelings als nieuw is... Maar deze oplossing is dus maar héél tijdelijk.
Pakt je koppeling trouwens ook schokkerig aan bij het rustig wegrijden?
Wist niet dat die van '98 dat ook al hadden want mijn oude van '95 had hier geen last van. Oplossing hiervoor is een Hinson koppelingshuis maar dan ben je ook 200 euri lichter...
Je kunt ook die nokken op je koppelingskorf mooi glad maken, en het probleem is dat je dan alleen maar materiaal weg haalt, en je dan eigenlijk nog verder van huis bent, al voelt het in het begin alsof je koppelings als nieuw is... Maar deze oplossing is dus maar héél tijdelijk.
Pakt je koppeling trouwens ook schokkerig aan bij het rustig wegrijden?
Je kunt de speling tussen een gevoerdeplaat en het koppelingshuis meten. Standaard is het zeg maar 0.6mm en bij jouw zal het 1.2mm zijn. Dat zorgt al voor veel herrie vooral tijdens statonair lopen van de motor. Als je gas geeft gaat alles aan een kant liggen en ben je de meeste herrie kwijt.Harley schreef: Hoekan ik zien of deze is uitgesleten ? en kan dit kwaad ?
het lijkt in hogere toeren er niet te zijn.
Kan het kwaad? Mwaaa als het slechts speling is niet echt, maar als de koppelingshuis ook nog eens is ingeslagen dan kan de koppeling blijven hangen en dat is gevaarlijk. Vooral als je drop off's van een paar meter wilt gaan doen Op zo'n moment, trouwens ook bij scherpe afdalingen, wil je dat je koppeling onberispelijk is. Ik wel tenminste
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
huskie schreef:Harley schreef: Hoekan ik zien of deze is uitgesleten ? en kan dit kwaad ?
het lijkt in hogere toeren er niet te zijn.
Kan het kwaad? Vooral als je drop off's van een paar meter wilt gaan doen Op zo'n moment, trouwens ook bij scherpe afdalingen, wil je dat je koppeling onberispelijk is. Ik wel tenminste
Ik verwacht niet dat hij er mee gaat trailrijden. Niks meer aan doen dus!
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Ik heb er nu drie keer mee gereden en soms is het geluid er niet eens. Ik merk er tijdens het rijden niet echt iets van.
Soms als ik hem iets verder doortrek (in zijn twee want ik kan nog niet rijden ) dan hoor ik wel een klek/tik geluidje maar ik merk er verder niets aan. Ik kijk het wel even aan.
Ben nu 2 keer met mijn eigen motor wezen crossen 1x helmond in de blub en vandaag veldhoven op een mooie droge (stoffige) baan. Vooral de laatste twee rondjes vond ik zelf wel goed gaan. (ik kon voor het eerst anderen bijhouden )
Soms als ik hem iets verder doortrek (in zijn twee want ik kan nog niet rijden ) dan hoor ik wel een klek/tik geluidje maar ik merk er verder niets aan. Ik kijk het wel even aan.
Ben nu 2 keer met mijn eigen motor wezen crossen 1x helmond in de blub en vandaag veldhoven op een mooie droge (stoffige) baan. Vooral de laatste twee rondjes vond ik zelf wel goed gaan. (ik kon voor het eerst anderen bijhouden )
Buell XB9SX / Honda GL1500 + Diligence Zijspan / Suzuki RM250 / te koop Suzuki RF600R 25KW / Honda GL1200 Aspencade