hallo ik wil een crosser kopen maar ben echt een nieuweling wat betreft crossmotors.
Ik vraag jullie meningen ervaringen over deze motors.
Yamaha YZ125 Bj. 2000 / 2001 2000euro
Honda CR125 Bj 2000 / 2001 2200euro
Suzuki RM125 Bj 2000 / 2001 2000euro
Kawasaki KX125 Bj 2000 / 2001 2100euro
Zit er veel verschil tussen deze merken en zijn er merken bij die echt af te raden zijn?
Welke is het betrouwbaarst, stuurt beter enz.
Welke is het meest onderhouds gevoelig?
Graag meningen over deze motors wat is een echte aanrader/ afrader.
alvast bedankt.
beste keuze?
Moderator: ghulst
- mxrider#28
Suzuki uit 2000 is in ieder geval een afrader (koppelingsprobleempjes).
je moet gewoon opletten met wat je koop.mxrider#28 schreef:Suzuki uit 2000 is in ieder geval een afrader (koppelingsprobleempjes).
heb al meerdere suzuki's gehad van dat jaar die een beter kopeling hadde dan een ktm of yamaha of kawa ofzo uit het zelfde jaar. maar een rm125 uit 00 (oud model) en 01 (nieuw model) voor 2000 euro vind ik behoorlijk duur, heb er eentje verkocht uit 99(zelfde als de 00) voor 1300 euro pas nieuwe zuiger erin enz.
een rm van rond dat bouwjaar heeft wel vaker last van de versnelingsbak.
een honda van dat jaar 00 en 01 heeft nog zo'n stifj frame , wat niet zo fijn rijd ,althans dat vind ik ervan.
ik persoonlijk zou dan gaan voor de yamaha indien hij/zij in goede staat verkeerd. want een kawa uit 00 01 voor 2100 euri is gewoon veel te duur.
heb ook ooit een kawasaki gehad uit 99 waarvan ik wel wat problemen had met de kopeling.
en een yamaha heeft al eens vluger dat de krukas lagers los in het carter zitten of los rond de krukas zitten dan een kawa of honda of suzuki ofzo.
een yamaha,kawasaki en suzuki stuurt beter dan een honda(vanaf ze alu frame's hebben) en ktm vind ik.
heb nog wel een yz125 uit 2002 voor 2100.
veel succes met de koop van een motor en let erop dat ze je niet kloten met het bouwjaar.
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
hallo,
ik heb deze gezien op internet hij wil er 1900euro voor is dit te duur voor deze motor? hij ziet er goed uit. Wat zouden jullie ervoor geven anders?
Yamaha YZ 125 Bj. 2001
Banden goed.
Remblokken en schijven prima.(nieuwe achterschijf!)
Ketting/Tandwielen O.K.
Géén spelingen op bewegende/draaiende delen.
Plastic,Zadel en Stickerset zijn nog zeer netjes.
Snelle uitlaatbocht (Messico).
HGS einddemper.
Getunde cilinder (HeJa).
V-force membraam.
Urenteller.
(zuiger heeft nu 5u gedraaid)
Inclusief 4 luchtfilters.
stimpie ben jij een dealer of iets? als dat zo is waar zit je in de buurt? ik woon in zuid-holland en weet alleen motorcrossaad als dealer zitten er nog meer hier in de buurt? want dan zou ik een beetje rond kunnen kijken. Iemand misschien een site waar alle dealers staan?
alvast bedankt.
ik heb deze gezien op internet hij wil er 1900euro voor is dit te duur voor deze motor? hij ziet er goed uit. Wat zouden jullie ervoor geven anders?
Yamaha YZ 125 Bj. 2001
Banden goed.
Ketting/Tandwielen O.K.
HGS einddemper.
Getunde cilinder (HeJa).
V-force membraam.
Urenteller.
stimpie ben jij een dealer of iets? als dat zo is waar zit je in de buurt? ik woon in zuid-holland en weet alleen motorcrossaad als dealer zitten er nog meer hier in de buurt? want dan zou ik een beetje rond kunnen kijken. Iemand misschien een site waar alle dealers staan?
alvast bedankt.
- honda cr power
www.meursmotors.nl is in berschenhoek
HONDA CR POWER
ik ben geen dealer. heb meestal wel een motor staan.minnuhhh schreef:hallo,
Yamaha YZ 125 Bj. 2001
Banden goed.
Ketting/Tandwielen O.K.
HGS einddemper.
Getunde cilinder (HeJa).
V-force membraam.
Urenteller.
alvast bedankt.
woon in belgie , limburg , helchteren .
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering