Gisteren werd ik niet blij.
Lekker wat rondjes gereden in Eersel op de baan, en op de terugweg een paadje genomen. In de buurt van Waalre woont schijnbaar ergens een fanatieke 'takkenlegger'. Er liggen altijd wel wat stammetjes en takken over de paden, en jonge aanplant wordt omgetrokken, over het pad heen.
Gisteren bleek tot mijn grote verdriet een stuk bos gerooid waar net een lekkere knippenpad doorheen liep. Een pad waar de takkenlegger trouwens bijzonder actief is/was. Ik besloot het pad dan nog maar een laatste keer te rijden, voorzichtig vanwege de stronkjes. Daarom kon ik op tijd stoppen voor een VALKUIL ! Een vierkant gat, recht en diep, midden in het pad in de bodem van de kuil achter een knip. Levensgevaarlijk.
Ik heb me over een beetje pesterij nooit zo opgewonden, maar dit gaat me te ver. Ik denk erover om aangifte te doen. Begin trouwens ook benieuwd te worden wat voor figuur zoiets zou doen, aangenomen dat dit werk van 'de takkenlegger' is.
Ik ben er eigenlijk best wel ziek van.
uit de hand gelopen pesterij of aanslag ?
Moderator: ghulst
Ik weet precies wat je bedoeld. Wij reden daar zondag nog (is overigens op een steenworp afstand van mijn huis)
Met mijn oudste zoon heb ik 2 weken geleden een hele zandweg van takken ontdaan. Dit is overigens op de openbare, volomen legaal toegankelijke weg, kan je nagaan.
Mijn vrouw rijdt graag op haar mountainbike en die wordt er ook niet vrolijker van.
Wat extra zuur is: die debiel die meent waarschijnlijk met zijn takken wat aan milieubeheer te doen. Het is voor niks ook, over enkele jaren staan er 600 huizen. Of hij heeft een nog meer verknipte reden.
In ieder geval heeft ie teveel tijd.
Herrie overlast is ook gelul, want ik kan in mijn achtertuin alle motoren tussen waalre en de snelweg horen, en dat is zelden meer dan 1 of 2 keer een paar minuten.
Hij is wel specifiek op motoren of ATB uit want het ruiterpad was wel vrij.
Zondag liep de "gebroken puin" weg nog van het viaduct tot het knippenpad. Begrijp ik nu goed dat het knippenpad langs de snelweg nu ook weg is?
Met mijn oudste zoon heb ik 2 weken geleden een hele zandweg van takken ontdaan. Dit is overigens op de openbare, volomen legaal toegankelijke weg, kan je nagaan.
Mijn vrouw rijdt graag op haar mountainbike en die wordt er ook niet vrolijker van.
Wat extra zuur is: die debiel die meent waarschijnlijk met zijn takken wat aan milieubeheer te doen. Het is voor niks ook, over enkele jaren staan er 600 huizen. Of hij heeft een nog meer verknipte reden.
In ieder geval heeft ie teveel tijd.
Herrie overlast is ook gelul, want ik kan in mijn achtertuin alle motoren tussen waalre en de snelweg horen, en dat is zelden meer dan 1 of 2 keer een paar minuten.
Hij is wel specifiek op motoren of ATB uit want het ruiterpad was wel vrij.
Zondag liep de "gebroken puin" weg nog van het viaduct tot het knippenpad. Begrijp ik nu goed dat het knippenpad langs de snelweg nu ook weg is?
smurf.
Pleite. Het ligt er nog wel, maar het is een slagveld van boomstammen en stronken. Ik voel me er gewoon een beetje klote van. Net of er iemand dood is. En dan nog die valkuil. Ik kalmeer me maar met de gedachte dat diegene waarschijnlijk niet zo heeft stilgestaan bij de mogelijke gevolgen van zijn aktie. Laat ik er verder ook maar geen woorden meer over vuilmaken.TTT schreef: Zondag liep de "gebroken puin" weg nog van het viaduct tot het knippenpad. Begrijp ik nu goed dat het knippenpad langs de snelweg nu ook weg is?
Trouwens, op een steenworp van je huis.. dan zit je zeker leuk te wonen ?
i know, hier tussen asse en moorsel ligt er ook zo een boske waar een pad doorloopt, nu hebben ze zo helemaal rond het bos een muur gemaakt van takken. Oplossing voor de echte mannen is de uitdaging aangaan om er over te gaan, extra technisch stukje hopelijk komen we wel geen kuilen tegen.
Wat ik zou doen is: als dit een wegje is dat op een landkaart loopt er mee naar de politie gaan en zeggen dat je er ben in gestruikeld met je fiets... klacht neerleggen tegen onbekende, eventueel oogje in het zeil houden... zo een mensen kunnen we missen.
greetz
Wat ik zou doen is: als dit een wegje is dat op een landkaart loopt er mee naar de politie gaan en zeggen dat je er ben in gestruikeld met je fiets... klacht neerleggen tegen onbekende, eventueel oogje in het zeil houden... zo een mensen kunnen we missen.
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
-
- Contacteer:
meteen aangifte doen. Je bent met je mountainbike zowat verongelukt. Dat is de reden van de aangifte. Indien er een boswachter of "verkapte"boswachter is, die zoiets op zijn geweten heeft, dan komt ie wel te horen dat er iemand is die aangifte heeft gedaan. Ze moeten weten ,dat er mensen zijn die de bossen in de gaten houden.
Dat doe ik ook. Indien er iets veranderd wat twijfelachtig is, trek ik meteen aan de bel. Dan weten ze meteen dat ze voorzichtig moeten zijn om dingen te doen die op het randje zijn. Doordat ze dingen doen die op het randje zijn, veroorzaken ze verwarring bij rijders die niet goed op de hoogte zijn. Dat is veelal de opzet.
Dat doe ik ook. Indien er iets veranderd wat twijfelachtig is, trek ik meteen aan de bel. Dan weten ze meteen dat ze voorzichtig moeten zijn om dingen te doen die op het randje zijn. Doordat ze dingen doen die op het randje zijn, veroorzaken ze verwarring bij rijders die niet goed op de hoogte zijn. Dat is veelal de opzet.
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
Het ligt hier een beetje moeilijk. Vlakbij is het Gat van Waalre, waar overal geulen zijn gegraven om te zorgen dat je er met de auto niet bijkunt. Het pad in kwestie staat niet op de kaart dus het is de vraag of je er zelfs met je fiets zou mogen komen. Bovendien ligt het bos waarin het lag sinds deze week plat vanwege de aanleg van een op/afrit voor de snelweg. Ik kan ook niet geloven dat een boswachter dit zou doen. Ik geloof toch dat die meer verstand hebben.Ad Ketelaars schreef:meteen aangifte doen. Je bent met je mountainbike zowat verongelukt. Dat is de reden van de aangifte. Indien er een boswachter of "verkapte"boswachter is, die zoiets op zijn geweten heeft, dan komt ie wel te horen dat er iemand is die aangifte heeft gedaan. Ze moeten weten ,dat er mensen zijn die de bossen in de gaten houden.
Maar in principe ben ik het ermee eens: geen oorlog aangaan en aangifte doen. Helaas had ik ook geen camera bij.
Hoi,
TIP: op je telefoontje zit vaak ook een camera die het beter doet dan je denkt tenminste als je de stof van de lens afveegt...
groeten Felix.
TIP: op je telefoontje zit vaak ook een camera die het beter doet dan je denkt tenminste als je de stof van de lens afveegt...
groeten Felix.
bij het gat van waalre mag je rijden met de fiets, zijn daar een keer aangehouden door iemand van staatsbosbeheer geloof ik
werd verteld dat je hier niet rond mocht rijen alleen op de grote doorgaande zadpaden dus ook niet de mountainbikepaden
welk knippenpad bedoelen jullie, heb zondag nog rondom waalre valkenswaard etc gereden
aan de kant van veldhoven of bij het opleidingscentrum van de brandweer(hut van mie pils?)
ze zijn op verschillende plaatsen aan het rooien
werd verteld dat je hier niet rond mocht rijen alleen op de grote doorgaande zadpaden dus ook niet de mountainbikepaden
welk knippenpad bedoelen jullie, heb zondag nog rondom waalre valkenswaard etc gereden
aan de kant van veldhoven of bij het opleidingscentrum van de brandweer(hut van mie pils?)
ter hoogte van de high tech campus, aan de zuidkant van de snelweg.adde schreef:bij het gat van waalre mag je rijden met de fiets, zijn daar een keer aangehouden door iemand van staatsbosbeheer geloof ik
Bij het gat loopt een uitgepijlde atb route door het bos, dus die staatboskabouter lult ook maar wat.
smurf.
Ik dacht al dat jullie 't pad bedoelde langs de snelweg van Leende naar de hut van Miet Pils maar dat is dus gellukig niet zo (stond er al raar van te kijken). Laatst in Deurne (bij m'n vertrouwd singletrackje) was een kabel gespannen op nek hoogte, dit maak ik nu al voor de tweede keer mee! schoften!!
ow wist ik niet, op de kaart loopt het baantje er nog steeds door het pad is zeker geen 1M breed. Als van aan de grotere baan kom en je rijdt er recht naar toe moet je rechts,links en dan rechts en dan terug links en daar in die hoek steken zo boomstronkskes van +-10CM hoog en nu staan er palen met prikkeldraad ook, en dan moet ge zo tussen 2 bomen wringen en als ge u mispakt valde nen halve meter diepe op de grond op den boer ze veld wij rijden nooit op het veld, gaan steeds tot op het pad dat er loopt n(door of rond het boske dan )stefaan schreef:Klx300R schreef:i know, hier tussen asse en moorsel ligt er ook zo een boske waar een pad doorloopt, nu hebben ze zo helemaal rond het bos een muur gemaakt van takken. Oplossing voor de echte mannen is de uitdaging aangaan om er over te gaan, extra technisch stukje hopelijk komen we wel geen kuilen tegen.
dat ligt bij wijze van spreken in mijne hof vanachter ,dat wegje is legaal dicht gedaan met diene verstaande dat men nu rond het bosje moet gaan.en daar wringt nu juist het schoentje,diene eigenaar van da bos moet normaal een weg creeren van +-1m breed door het rooien van bomen.wat heeft hij nu gedaan?,hier en daar ne boom afgezaagd met als gevolg dat er op de aanpalende landbouwgrond wordt gereden. gezien ik de eigenaars van de landbouwgrond(ex crosser)ken hebben die mensen aan mij gevraagd om zoveel mogelijk te vragen aan de endurorijders om op de zogezegd aangelegde weg op het bosperceel te rijden,dit om te kunnen bewijzen dat die weg echt gebruikt word daar er waarschijnlijk gerechterlijke stappen tegen de eigenaar van het bosperceel gepland zijn aangaande de manier van afsluiting en de omlegging van het wegje
greetz
Serieus ? S hit.. Dat kan echt niet. Aangifte gedaan ?nupke schreef:Ik dacht al dat jullie 't pad bedoelde langs de snelweg van Leende naar de hut van Miet Pils maar dat is dus gellukig niet zo (stond er al raar van te kijken). Laatst in Deurne (bij m'n vertrouwd singletrackje) was een kabel gespannen op nek hoogte, dit maak ik nu al voor de tweede keer mee! schoften!!
moet je hier ook voor oppassen, het sluik bos ofzo in moorsel is zo een gavaarlijk stukje waar ze dat wel eens willen proberen. is zo een smal betonnen brugje met een scherpe bocht achter, en als je kort moet remmen mag de 3 of 4 al vrij content zijn dat hij niet in de beek ligt...folie schreef:Serieus ? S hit.. Dat kan echt niet. Aangifte gedaan ?nupke schreef:Ik dacht al dat jullie 't pad bedoelde langs de snelweg van Leende naar de hut van Miet Pils maar dat is dus gellukig niet zo (stond er al raar van te kijken). Laatst in Deurne (bij m'n vertrouwd singletrackje) was een kabel gespannen op nek hoogte, dit maak ik nu al voor de tweede keer mee! schoften!!
-
[/quote]jan669 schreef:hoi
die takkenlegger in waalre is volgens het mtb forum
een oude vent met een baard
zo'n geitewollen sokken tiep die denkt dat het
bos alleen van hem is
zielig[/list]
Kabouter plop?
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
jahee... maar da's niet kabouter plop maar Paulus de Boskabouter....
aahhhggg hoe oud moet je zijn om die nog te kennen...
enfin takkenleggen en kuilen graven doet deze brave boskabouter niet maar alleen sukkels die een anders dwars willen zitten of zelfs eigenlijk gewoon willen verwonden... misschien eindigt zoiets dan met kabels spannen op nek hoogte... zijn ze nou helemaal van de ratten bescheten.. !!
Wens iedereen hier een behouden vaart sommigen <ahum zoals ik> hebben zo al moeite genoeg om in het zadel te blijven zitten zonder al die voorgenoemde 'hindernissen'
cheers
Fee
aahhhggg hoe oud moet je zijn om die nog te kennen...
enfin takkenleggen en kuilen graven doet deze brave boskabouter niet maar alleen sukkels die een anders dwars willen zitten of zelfs eigenlijk gewoon willen verwonden... misschien eindigt zoiets dan met kabels spannen op nek hoogte... zijn ze nou helemaal van de ratten bescheten.. !!
Wens iedereen hier een behouden vaart sommigen <ahum zoals ik> hebben zo al moeite genoeg om in het zadel te blijven zitten zonder al die voorgenoemde 'hindernissen'
cheers
Fee
Laten we er asjeblief niet vanuit gaan dat iemand die takken over een pad legt ook tot zoiets in staat is. Pesterij, of ontmoediging, zoals hij dat waarschijnlijk ziet, is iets anders dan een moordaanslag.Fee schreef: ... misschien eindigt zoiets dan met...
Ik wil het er liever niet eens over hebben. Je weet niet hoe iemand op een idee komt.
Ik hou het liever op een beetje een Paulus. Heeft een hekel aan herrie in het bos, maar is geen gevaarlijke crimineel.