offroad

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
twents

hallo

ik wil binnenkort meedoen met een offroad rit hier in de buurt...maar moet je dan ook lid wezen van de knmv... heeft iemand een site met tips..of zet het hier ff neer.

bedankt :roll:
TTT

smurf.
Sanne
Contacteer:

Hoi,

De regel bij een off-road rit is dat je gewoon mee kan doen, laag drempelig willen ze het hebben.
In de praktijk komt het erop neer dat de motorfiets een keuring krijgt. Tijdens deze keuring moet je de papieren van de motor laten zien, kenteken bewijs. Nadat de motor is goed gekeurd krijg je een briefje waarin wordt aangegeven dat je motor door de keuring is geweest. Met dat papiertje ga je naar de inschrijftafel waar een aantal aardige dames zitten om jouw in ruil voor geld een ticket te geven. Maar voor dat ze je deze ticket geven moet je eerst nog een daglicentie kopen bij de tafel van de KNMV waar niet zulke aardige mannen achter zitten.
Nadat alle formaliteiten zijn doorlopen ga je in de rij staan waar het vertrek is.
En dan.........LOS GAAN! :P
# 442
hanrie

De knmv daglicentie kost €23,- en dit moeten we dus betalen omdat de KNMV anders de verzekeringspremie voor de motorsport niet kan opbrengen .
We betalen dus voor een dubbele verzekering en bovendien is off-road nog steeds geen sport.
Je kan het een zondagmorgentoerritje noemen. (voor €38,-)

Meer hierover met antwoorden van de KNMV op www.harriekoerhuis.tk
Marc Otten

De eerste keer kost 23 euro. Omdat je na je eerste offroadrit razend enthousiast bent koop je een jaarlicentie en worden de kosten alweer minder. Lekker met je motor rijden door een schitterende omgeving.

De eerstkomende ritten zijn Steenwijk(Kallenkote) en Havelte. Beide worden ze gehouden op hetzelfde miltaire oefenterrein. Veel zand dus.

De andere ritten zijn wat afwisselender. maisvelden, stukken kruipdoor/sluipdoor en af en toe een crossbaan.

Veel plezier
ktm300mxc
hanrie

Van dat enthousiasme maakt de KNMV in mijn ogen misbruik.
De jaarlicentie off-road is in 2006 als enige €20,- duurder geworden!!!
Ik moet daar dus €60,- voor betalen terwijl mijn motorverzekering zegd dat ik al overal voor verzekerd ben (motorverzekering bij de KNMV).

Dus dubbel verzekerd en dubbel betalen bij de KNMV.

Bovendien moet je als je een jaarlicentie koopt ook nog lid worden van de KNMV .
erwindob

In ieder geval tot vorig jaar hoefde je voor een offroad licentie niet ook KNMV lid te worden, wel voor alle andere licenties.

Verder ben ik ook niet blij met de verhouding kosten en geleverd product van de KNMV. Die 15 euro aan de organiserende club is het dan wel weer heel erg waard.
twents

owke.. weet ik weer genoeg... bedankt maar weer
Plaats reactie