Hallo,
Sta op het punt om een XR400R, bouwjaar 2001 te kopen. Kan ik daar ook langere stukken op de weg mee rijden, of neem ik dan toch beter een 600R ?
Groetjes,
Duvelke
XR400R
Moderator: ghulst
Ik rij normaal met m'n XR400 15-45 tandwielen. Dan is constant tegen de 90 km/u goed te doen, harder kan maar voelt wat "onnatuurlijk/alsof je em sloopt"
Met 16-45 kun je zo 100 km/u kruisen, kennelijk helpt het ook dat de motor dan wat meer belast wordt waardoor een iets hoger toerental niet gelijk onprettig aanvoelt. (meer dan de 6km/u verschil dan je op basis van de tandwielverhouding mag verwachten)
16-45 is minder prettig op moeilijkere/langzame passages.
Op onverhard (niet te zwaar) haalt ie wel 100 met 15-45 zonder dat je het idee hebt dat dat niet goed is.
(snelheden op GPS, niet op een afwijkende teller)
Met 16-45 kun je zo 100 km/u kruisen, kennelijk helpt het ook dat de motor dan wat meer belast wordt waardoor een iets hoger toerental niet gelijk onprettig aanvoelt. (meer dan de 6km/u verschil dan je op basis van de tandwielverhouding mag verwachten)
16-45 is minder prettig op moeilijkere/langzame passages.
Op onverhard (niet te zwaar) haalt ie wel 100 met 15-45 zonder dat je het idee hebt dat dat niet goed is.
(snelheden op GPS, niet op een afwijkende teller)
Hallo erwindob,
Bedankt voor je antwoord. Hiermee weet ik toch weer iets meer. Het is niet mijn bedoeling om kilometers aan een stuk rechtdoor te rijden, maar het moet wel kunnen hé.
Ben nog altijd aan het twijfelen of ik geen zwaardere motor moet nemen.
Grtjs,
Duvelke
Bedankt voor je antwoord. Hiermee weet ik toch weer iets meer. Het is niet mijn bedoeling om kilometers aan een stuk rechtdoor te rijden, maar het moet wel kunnen hé.
Ben nog altijd aan het twijfelen of ik geen zwaardere motor moet nemen.
Grtjs,
Duvelke
Duvelke schreef:Trouwens, Erwindob, woon jij ergens in de buurt van het atomium ?... tussen de bolllen...
hehe,twaren andere bollen, ik zie die van het atomium staan vanuit men venster
En? is een concentratiekamp groot genoeg als garage???
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Ben deze morgen naar die XR400R gaan kijken en mijn eerste gevoel was niet goed. Nu weet ik wel dat zo'n enduro gemaakt is om te crossen, maar de foto's die op internet stonden, vond ik toch erg misleidend. Het leek wel een nieuwe. Toen ik daar aankwam had ik eerder het idee dat hij een oorlog had meegemaakt. Stickers van de tank verdwenen, plastic erg geschonden en vrij veel oxidatie op het aluminium en de wielen.
Heb dan toch een testrit gemaakt en qua motor was hij volgens mij wel in orde. Startte ook direkt. Maar ik wil toch een machine waar ik niet alleen graag mee rij, maar die ook mag gezien worden. Het oog wil ook wel wat hé...
...dus weer verder zoeken...
Greetings,
Duvelke.
Heb dan toch een testrit gemaakt en qua motor was hij volgens mij wel in orde. Startte ook direkt. Maar ik wil toch een machine waar ik niet alleen graag mee rij, maar die ook mag gezien worden. Het oog wil ook wel wat hé...
...dus weer verder zoeken...
Greetings,
Duvelke.
http://moto.2dehands.be/markt/motor/suz ... html?q=drz
Deze ziet er toch ook nog knap uit? :
http://moto.2dehands.be/markt/motor/hon ... ml?q=xr400
Noppy
Deze ziet er toch ook nog knap uit? :
http://moto.2dehands.be/markt/motor/hon ... ml?q=xr400
Noppy
Hallo Noppy,
Heb vroeger een Honda CR250 gehad om te crossen en gevoelsmatig zou ik het liefste weer een Honda kopen. Zeer betrouwbaar en weinig stukken. Trouwens, die XR die jij bedoelt, ziet er op de foto's inderdaad heel goed uit. Laat dat nu net degene zijn waar ik vanmorgen naar ben gaan kijken. Viel me erg tegen, het lijkt wel een andere motor.
Duvelke.
Heb vroeger een Honda CR250 gehad om te crossen en gevoelsmatig zou ik het liefste weer een Honda kopen. Zeer betrouwbaar en weinig stukken. Trouwens, die XR die jij bedoelt, ziet er op de foto's inderdaad heel goed uit. Laat dat nu net degene zijn waar ik vanmorgen naar ben gaan kijken. Viel me erg tegen, het lijkt wel een andere motor.
Duvelke.
Noppy schreef: Deze ziet er toch ook nog knap uit? :
http://moto.2dehands.be/markt/motor/hon ... ml?q=xr400
Noppy
Ik raad je aan om eens tot ginder te gaan, ik dacht deze ook misschien te kopen. Deze foto's van die motor zijn zeer oud. Ik ben ernaar gaan kijken en ziet er totaal zo niet meer uit als op die foto's.
Heb de foto's er nog van staan die ik ervan getrokken had toen ik gaan kijken was:
- straatbanden ipv crossbanden
- stickers aan 1 kant beschadigd en aan de andere kant zelfs geen sticker meer
- straatbanden ipv crossbanden
- stickers aan 1 kant beschadigd en aan de andere kant zelfs geen sticker meer
Suzuki DR350 | Honda XR400
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: vr dec 12, 2003 17:10
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Heb zelf een Australie XR400r met 40T achter en 15T voor. Voor offroad ritten plaats ik 14T voor. Rijdt uitstekend. Alleen voor erg zwaar terrein rij ik met 15T x 45T.
Groeten,
jan...
Groeten,
jan...
Jan...