nu komt het: ik rij nu met een yamaha YZ426 die op originele yamaha papieren staat, is super om mee te spelen,heeft bergen snelheid en power maar het nadeel is dat hij je snel moe maakt (ben niet groot,net 1M70) en hij is ook zo net wat te hoog ,dus als ik in een dieperikje men voet moet zetten lig ik op de grond (is al heel wat verbeterd nadat ik vanvoor de vorkpoten wat heb laten doorsteken en de achtervering wat lammer gezet heb) maar het is dat nog niet.
Eens die beer wilt klinken, mag ik beginnen wroeten (om en bij de 130KG moet je toch rekenen (benzine,reserveband,sleutelgerief,....)) voor die recht te houden.
Nu ben ik zowat op allerhande fora gaan kijken en wat ik merk is dat de lichtere 2takntjes in populariteit beginnen steigen, in de VS stappen ze allemaal terug op hun lichtere 2takt voor technische delen en stuntelen. En heb me zo is op een YZ250 2T gezet en dat beestje voelt eens zo licht aan,is meer dan speels,heeft snelheid genoeg, maar is hij goed voor technische stukken??? mits aanpassingen natuurlijk (pakkingske onder de cilinder,uitlaat voor meer macht in lage toeren +demper, grote naftbak op,lichtspoel+lichten, andere tandwielverhouding,....)
Ben vorig weekend naar beaujolais geweest en heb toch enkele gasgas300 bezig gezien en die hebben blijkbaar minder moeite met klimmen als ik met men zware 4takt
Is het een gedacht of klopt men stelling????
wie o wie kan me helpen... is dit de juiste keuze???... wie van de gasgas rijders kan de 2takt aanmoedigen op 2taktniveau voordelen en dergelijke
(gas gas is ook een goede optie inderdaad of ktm ook maar aangezien ik voor yamaha werk kan ik men baas dit niet aandoen)
had gedacht van ne YZ250 2005,6,7 op papieren te krijgen (ja weet dat dit onmogelijk is maar heb men eigen zijroute daarvoor waar ik niet verder wil op ingaan)
wie kan me helpen bij men theorie...
groetjes Robby