ral kleurcode suzuki
Moderator: ghulst
-
Hoi wat is de ral kleurcode van suzukigeel? moet namelijk mijn tank opnieuw laten coaten
SP is nooit in geel geleverd.
-
fout,sp is wel in het geel geleverd,mijne is origineel geel
http://www.noobowsystems.com/books/sp370/sp370.html
![Vrolijk/Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
http://www.noobowsystems.com/books/sp370/sp370.html
ok.. ik had er bij moeten zeggen: In NL.
Ik bedoel er mee: Weet je zeker dat het suzuki geel is?
daarbuiten is het maar de vraag of dat een ral-kleur is.
grts
Ik bedoel er mee: Weet je zeker dat het suzuki geel is?
daarbuiten is het maar de vraag of dat een ral-kleur is.
grts
-
- Contacteer:
Onderdeel eraf halen en naar de spuiter gaan als je dezelde kleur wilt, een motor van 20 jaar heeft echt niet de orginele kleur meer.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
idd. Zelfs als je de perfecte ralcode weet, match die waarschijnlijk helemaal niet meer met de huidige kleur van die oude lak. De spuiter kan dat een stuk beter!
-
wel het moet niet dezelfde kleur zijn als nu,want na 20 jaar ziet mijn tank eerder vaal geel(bijna naar de witte kant toe) en mijn spatborden zijn niet veel beter.Daarom zijn er reeds nieuwe spatborden besteld in suzukigeel en mijn tank moet dus in dezelfde kleur gecoat worden.De sp wordt namelijk gerestaureert tot nieuwstaat(mijn streefdoel is dit:![Afbeelding](http://www.bikez.com/bike/17208/index2.jpg)
![Afbeelding](http://www.bikez.com/bike/17208/index2.jpg)
-
dat moois zal nog gebruikt worden als tweede vervoermiddel(als het te warm of niet ver genoeg is voor met de auto).Maar hij dient ook als stuk in mijn oldtimer collectie.Mijn vraag is nu wel.Het blok van de sp is standaard zwart geleverd.Op de foto heeft dit blok geen kleur(blank) Dit vind ik dus nog een stuk mooier ogen,is er een manier om een zwart blok zo te krijgen?Of is dit een blok van een GN 400 met de gewone 370cc(sp) zwarte cilinder
Ach, het was ooit een leuk ding hoor!
Ik vind het wel leuk te horen dat er nu iemand echt een oldtimer van maakt! Ik moet eerlijk zijn dat ik er nog nooit 1 in het geel gezien heb. De meeste waren zilvergrijs.
de mijne (en ikke, ooit, lang geleden, 18 jaar terug denk ik)
![Afbeelding](http://forum.lc8.nl/albums/album03/gerbenSP2.sized.jpg)
SP blokken zijn volgens mij idd altijd zwart (maarja, ook daar zou het kunnen dat buitenlandse editie dat niet waren). Het GN blok is blank, dat zou dus goed kunnen. Of het is blank gestraald!
Het originele zwart was gewoon een verflaag. Maar het is lastig dergelijke verf echt goed er op te krijgen.
PS: mijn SP had origineel ook een 6V systeem. Ik denk dat dat GN blok een 12 volt systeem heeft en er dus een boel omgebouwd is, of het is een veel latere versie. De mijne was een '79er. nieuw gekocht in de famelie![Glimlach/Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ik vind het wel leuk te horen dat er nu iemand echt een oldtimer van maakt! Ik moet eerlijk zijn dat ik er nog nooit 1 in het geel gezien heb. De meeste waren zilvergrijs.
de mijne (en ikke, ooit, lang geleden, 18 jaar terug denk ik)
![Afbeelding](http://forum.lc8.nl/albums/album03/gerbenSP2.sized.jpg)
SP blokken zijn volgens mij idd altijd zwart (maarja, ook daar zou het kunnen dat buitenlandse editie dat niet waren). Het GN blok is blank, dat zou dus goed kunnen. Of het is blank gestraald!
Het originele zwart was gewoon een verflaag. Maar het is lastig dergelijke verf echt goed er op te krijgen.
PS: mijn SP had origineel ook een 6V systeem. Ik denk dat dat GN blok een 12 volt systeem heeft en er dus een boel omgebouwd is, of het is een veel latere versie. De mijne was een '79er. nieuw gekocht in de famelie
![Glimlach/Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Gisteren nacht ben ik mijne gaan ophalen en er moet nog een hoop gebeuren.Maar wat me het meeste opviel is dat het lijkt alsof een een speciale editie is. Hij is namelijk geel met suzuki op de tank,maar achter die naam staat een palmboom gespoten,ook op de zijblikken staan aan de ene kant piramides en aan de andere een farao....Maar het raarste is:Het kader en motorblok zijn niet zwart,maar BLAUW
Ik dacht je het zal overschilderd zijn zeker,dus krab ik een stukje weg en nee hoor.Onder het blauw zat enkel een witte grondlaag en daarna blank metaal
De verf lijkt mij origineel,want ze is zeer hardnekkig eraf te krijgen en zeer strak...Het geheel doet mij denken dat het een speciale desert versie was(dakar???)En bij mij zit er in de cilinderkop een peilglas,wat ik op de foto ook niet terugvind..
![Geschokt/Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Geschokt/Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
dat pijlglas bij de nokkenas stond idd ook in het handboekje vermeld, maar had de mijne niet.
-
vandaag begonnen met de moto uiteen te halen om te kijken wat er aan vervangin toe is.Man er is vrij veel nieuw spul nodig,maar gelukkig is de motor nog 100 %
Wel zou ik tamelijk dringend een bedradingsschema nodig hebben,want ik raak er niet wijs uit
En iemand vond het blijkbaar tof om 12 draden aan elkaar te solderen ![Kwaadaardig of Boos/Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Wat ik tot nu toe nieuw nodige heb
-achterspatbord(doorgeroest)
-pinkers voor en achter
-lampjes
-kickstarter(zit er wel op maar is al eens gelast geweest en heb liever niet dat de kickas kapot gaat)
- koppelingskabel
Morgen eens naar de suzuki verdeler en hopen dat hij aan die onderdelen kan raken...
Ook contact opnemen met de coater
frame word weer zwart,evenals de naven en de achterbrug
tank,voorspatbord en achterspatbord wordt geel
![Verward/Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Kwaadaardig of Boos/Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Wat ik tot nu toe nieuw nodige heb
-achterspatbord(doorgeroest)
-pinkers voor en achter
-lampjes
-kickstarter(zit er wel op maar is al eens gelast geweest en heb liever niet dat de kickas kapot gaat)
- koppelingskabel
Morgen eens naar de suzuki verdeler en hopen dat hij aan die onderdelen kan raken...
Ook contact opnemen met de coater
frame word weer zwart,evenals de naven en de achterbrug
tank,voorspatbord en achterspatbord wordt geel
achterspatbord: roest altijd door bij die dingen: Ik heb hier nog een gopsen mal liggen (niet zo heel goed, maar zeker bruikbaar) om een polyester versie te maken als je wil.
Tevens nog een zilvergrijs voorspatbord.
Beide gratis af te halen!
lampjes??? kerstboom-? zowieso de vraag of je dus 6 of 12 volt hebt!
Kickstarter zal je ook moeilijk aan kunnen komen, anders dan nieuw: Die trap je makkelijk stuk.
Tevens nog een zilvergrijs voorspatbord.
Beide gratis af te halen!
lampjes??? kerstboom-? zowieso de vraag of je dus 6 of 12 volt hebt!
Kickstarter zal je ook moeilijk aan kunnen komen, anders dan nieuw: Die trap je makkelijk stuk.
-
Als ik een nieuwe kickstarter koop trap je die makkelijk stuk? Anders moet de mijne er weer aangelast worden(en heb ik liever niet) Het is 6 volt van verlichting e.d.
ga een zoeken op de vehikel beurs, daar vind je al dat spul wel. die is van het najaar wel weer ergens.
Ja, die kickstarter ging snel stuk.
Ja, die kickstarter ging snel stuk.