Welke (motocross) band voor het rijden op een zand circuit??
Moderator: ghulst
-
Het moment nadert dat ik mijn banden denk te gaan vervangen. Ik rijdt alleen maar op zandbanen (hobbyrijder). Welk merk/type band raden jullie me aan?
Jo VdB
Jo VdB
Kenda trakmaster , goed en niet duur.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Bovendien grote noppen , en slijtvastKenda trakmaster , goed en niet duur
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
Pirelli MT 32 doet 't goed in 't klapzand.Bushmaster schreef:Het moment nadert dat ik mijn banden denk te gaan vervangen. Ik rijdt alleen maar op zandbanen (hobbyrijder). Welk merk/type band raden jullie me aan?
waar rij je meestal ? Veldhoven/Eersel/Hapert ?
-
Ik rij altijd op Veldhoven (lekker dichtbij).
- mxrider#28
Ik heb de 2 beste al voorbij zien komen: de Michelin S12 en de Pirelli MT32.
Echt fijne bandjes voor in het zand, maar kom er niet mee op het harde
Echt fijne bandjes voor in het zand, maar kom er niet mee op het harde
-
- Contacteer:
De hardheid van een materiaal is de weerstand die het materiaal biedt tegen permanente mechanische vervorming.
Hard terein, stenen harde ondergrond.....
Zacht is zand, is het je zo moeilijk voor te stellen wat bedoelt wordt?
ps:
heb wel eens gehoord dat die S12's behoorlijk hard blijken te slijten.
ps:
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
Ik zag op de site van Michelin ook een "Starcross Sand 4", alleen als achterband verkrijgbaar, en zoals de naam het al zegt speciaal bedoelt voor zand:
lange url
Heeft er iemand ervaring met deze band? En wat vinden jullie van de IRC M5B?
lange url
goede band voor in het zand die starcross 4 .Bushmaster schreef:Ik zag op de site van Michelin ook een "Starcross Sand 4", alleen als achterband verkrijgbaar, en zoals de naam het al zegt speciaal bedoelt voor zand:
lange url
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
De S12 slijt naar mijn mening minder hard dan de MT32. Beide vind ik zeer fijne bandjes maar Pirelli's blijken toch sneller te slijten!
Een band waar ik langer mee rijd is een Trelleborg. Welk type geschikt is voor zacht zand weet ik niet. Zelf rijd ik liever op harde banen..
Een band waar ik langer mee rijd is een Trelleborg. Welk type geschikt is voor zacht zand weet ik niet. Zelf rijd ik liever op harde banen..
- mxrider#28
Zolang je er mee in het zand blijft rijden gaat het goed.Rudy schreef:De hardheid van een materiaal is de weerstand die het materiaal biedt tegen permanente mechanische vervorming.
ps:
Op een harde baan kun in een middagje zo`n band oprijden, liggen er nog stenen ook dan kun je de band helemaal snel afschrijven
Dat vind ik eigenlijk nog wel meevallen!
Heb met de S12 redelijk wat kilometers gemaakt. Heb hem onder een KTM 300 EXC zitten dus kom er ook wel eens mee op het asfalt. Natuurlijk niet teveel gas geven anders blijft er van elke band weinig rubber over.
In Juni nog 3 dagen in Polen geweest. Hier heeft die band toch wel wat te lijden gehad en is nu dan ook aan vervanging toe. Ik denk dat ik er straks wel weer een Trelleborg op zet, maar hoop niet dat ik dan in de problemen kom met de offroad ritjes.
Weet iemand nog een enduro band met hoge nop die erg slijtvast is??
Heb met de S12 redelijk wat kilometers gemaakt. Heb hem onder een KTM 300 EXC zitten dus kom er ook wel eens mee op het asfalt. Natuurlijk niet teveel gas geven anders blijft er van elke band weinig rubber over.
In Juni nog 3 dagen in Polen geweest. Hier heeft die band toch wel wat te lijden gehad en is nu dan ook aan vervanging toe. Ik denk dat ik er straks wel weer een Trelleborg op zet, maar hoop niet dat ik dan in de problemen kom met de offroad ritjes.
Weet iemand nog een enduro band met hoge nop die erg slijtvast is??
De Teraflex Type I komt in 18 en 19", behoorlijk goed slijtvast en noppen van 2 cm.
Ik hoop er volgende week vijf van binnen te krijgen. Ik heb één 19" op voorraad.
De Teraflex II is breder, maar ook zwaarder, dan de type I. type I heeft een gewicht dat gelijk is aan de Michelin Enduro Competition III.
Type II weegt bijna 40% meer, maar gaat tussen de 3.000 en 12.000 km mee, afhankelijk van het rots/steengehalte. De noppen zijn breder en af-fabriek 2.5 cm. Type II doet het heel goed in zand; door de enorme breedte zakt hij niet diep weg.
Beide banden zijn DOT-goedgekeurd, dus verzekeringstechnisch mag je er de openbare weg mee op.
FIM-goedkeuring zullen ze echter nooit krijgen, aangezien de maximale noplengte 1.3 cm is (naar 't schijnt).
type I
type II
Noppy
Ik hoop er volgende week vijf van binnen te krijgen. Ik heb één 19" op voorraad.
De Teraflex II is breder, maar ook zwaarder, dan de type I. type I heeft een gewicht dat gelijk is aan de Michelin Enduro Competition III.
Type II weegt bijna 40% meer, maar gaat tussen de 3.000 en 12.000 km mee, afhankelijk van het rots/steengehalte. De noppen zijn breder en af-fabriek 2.5 cm. Type II doet het heel goed in zand; door de enorme breedte zakt hij niet diep weg.
Beide banden zijn DOT-goedgekeurd, dus verzekeringstechnisch mag je er de openbare weg mee op.
FIM-goedkeuring zullen ze echter nooit krijgen, aangezien de maximale noplengte 1.3 cm is (naar 't schijnt).
type I
type II
Noppy
wat kost mij de Teraflex type 1? Ziet er mooi uit zo'n bandje! Ik heb een 18" nodig. Het liefst een redelijk brede, geen smalle 110 bijvoorbeeld.
Excl. verzendkosten. Bedoel je daarmee dat je hem mij toe kunt sturen? Nieuwegein is mij te ver. Ik denk dat de verzendkosten naar Enschede goedkoper zijn dan een ritje heen en weer rijden..
Als je ze zou willen opsturen heel graag! Eventueel zou ik er ook 2 kunnen afnemen als je ze wilt missen. Een maat van mij is ook bijna toe aan een nieuwe achterband.
Mijn email is jwrtuning@gmail.com
Kijk maar even of opsturen mogelijk is. Ik ga nu even sporten. Groetjes!
Mijn email is jwrtuning@gmail.com
Kijk maar even of opsturen mogelijk is. Ik ga nu even sporten. Groetjes!
ps:
heb wel eens gehoord dat die S12's behoorlijk hard blijken te slijten.[/quote]
Zolang je er mee in het zand blijft rijden gaat het goed.
Op een harde baan kun in een middagje zo`n band oprijden, liggen er nog stenen ook dan kun je de band helemaal snel afschrijven [/quote]
Das ook lekker zeg ik heb er net een hagelnieuwe S12 crosscompetition op laten zetten en ik rij alleen maar op een harde baan (hardinxveld giessendam de belt) en dat op aanraden van de verkoper dat deze bandjes langer meegaan op een harde baan pffftt
heb wel eens gehoord dat die S12's behoorlijk hard blijken te slijten.[/quote]
Zolang je er mee in het zand blijft rijden gaat het goed.
Op een harde baan kun in een middagje zo`n band oprijden, liggen er nog stenen ook dan kun je de band helemaal snel afschrijven [/quote]
Das ook lekker zeg ik heb er net een hagelnieuwe S12 crosscompetition op laten zetten en ik rij alleen maar op een harde baan (hardinxveld giessendam de belt) en dat op aanraden van de verkoper dat deze bandjes langer meegaan op een harde baan pffftt
Noppy,
Bedankt voor het aanbod maar hier kan ik niet zo lang op wachten...
Ik laat er wel gewoon weer een Trelleborg setje opzetten. Die TeraFlex bestel ik wel een keer in de winter wanneer het beest weer op stal staat te wachten op het voorjaar..
Bedankt voor het aanbod maar hier kan ik niet zo lang op wachten...
Ik laat er wel gewoon weer een Trelleborg setje opzetten. Die TeraFlex bestel ik wel een keer in de winter wanneer het beest weer op stal staat te wachten op het voorjaar..
Mudface,
Volgens mij valt het reuze mee met die S12 op hard zand.
Ik heb met die band niet veel op crossbanen gereden, vooral een beetje offroad in de omgeving waar je natuurlijk ook wel eens op het asfalt terrecht komt. Verder ben ik er nog 3 dagen mee in Polen geweest waar meer stenen en harde ondergrond te vinden is dan zacht zand...
Daarna nog één keer met die band op een baan gereden en nu is hij aan vervanging toe.
Als je er niet mee op straat komt zal het denk ik wel meevallen...
Volgens mij valt het reuze mee met die S12 op hard zand.
Ik heb met die band niet veel op crossbanen gereden, vooral een beetje offroad in de omgeving waar je natuurlijk ook wel eens op het asfalt terrecht komt. Verder ben ik er nog 3 dagen mee in Polen geweest waar meer stenen en harde ondergrond te vinden is dan zacht zand...
Daarna nog één keer met die band op een baan gereden en nu is hij aan vervanging toe.
Als je er niet mee op straat komt zal het denk ik wel meevallen...
-
Ik heb nog een vraagje: Welke breedte van band raden jullie me achter aan (130, 140)? Zoals gezegd: Ik rijd alleen maar op zandbanen, m'n motor is een EXC300.