's morgens 05.30 ging de wekker af, ja je moet er wat voor hebben dacht ik toen die af ging. Een half uur later was ik er ook echt uit.
De avond ervoor alles ingepakt. Kleren, bezine, geld, kenteken bewijs, rijbewijs, het leek wel vakantie. En de motor natuurlijk, maar dat was gisteravond tochnog stressen want ik moest mijn verlichting en kenteken plaat nog bevestigen.
06.15 op pad naar het oosten van het land. Schitterend als je de zon zo ziet opkomen. Naarmate ik lochem voorbij was werd de stoet achter me steeds groter. Allemaal sportlui met hun motoren in een lange colonne naar borculo, en ik was hun leider,of wilde ze me passeren omdat ik zo langzaam reed.
Henkzelf had verteld dat het eerste wat je doet is je motor laten keuren, dus nadat ik gevraagd had waar dat was, even voor de zekerheid een laatste check. Even kijken of hij wel wil starten.
Nou dat viel gelukkig mee, hij deed het, alleen niet m'n achterlicht %$#%^^%, snel verhelpen door het zwarte draadje met blauw te verbinden en de blauwe met de groene, en ja hoor hij deed het.
Op naar de keuring. WAT EEN RIJ!!! Iedereen had naar henkzelf geluisterd. Na een kleine 30 minuten was ik aan de beurt. Gelukkig hij werd goed gekeurd. Op naar de inschrijving. WAT EEN RIJ!!!!!!!
4 man van BMAC en 2 man van de KNMV zaten achter een tafel. De 4 man van BMAC hadden niks om handen, maar mochten het tweetal van de KNMV niet helpen. Policy.... of zoiets. Terwijl iedereen stond warm te draaien met de motorkleren aan ging de inschrijving zijn gangetje. Eindelijk was ik ook hier aan de beurt. Starttijd 10.14. Nog ruim 25 minuten te gaan, geen probleem. Even helm halen, nog wat drinken en dan op weg naar de motor in het Parc Ferme.
De motor stond er nog, nrs bevestigen en er achter komen dat ik het ty-rippie vergeten ben. Aart biedt uitkomst en rent naar zijn auto. Handig om iemand in de buurt te hebben wonen. Ondertussen duw ik de motor richting startpodium. Aart komt me hier helpen met z'n ijzerdraadje(nee geen ty-rippie) en bevestigd de knippenkaart aan het stuur. Alles is nu in orde lijkt het, behalve dat ik mijn helm nog op moet zetten. 10.12, 10.13,
de helm is op, nu nog de bril. 10.14 ik moet het podium op, maar mijn bril zit nog niet goed. piep piep piep piep starten hoor ik. Ho ho wacht even, ik ben er nog niet. Drie man rijden weg om 10.14, huskie staat nog te klooien met zijn bril. Bril zit goed, snel het kan nog. Op het podium wil dat .... ding niet starten(klote bougie). Mijn eerste strafminuut in mijn nog jonge enduro carriere is reeds een feit. Ik word gemaand om door te rijden voorbij de kerstboom. Daar komt Aart me helpen. Ga zitten ik duw je wel even aan. Nee, zeg ik, dat mag niet. Kom op, voorbij de bocht, dat ziet niemand. Hij duwt me en na 5 meter doet hij het.
Mijn enduro is begonnen.
Ik geef een paar dotten met gas om de bougie schoon te blazen. De motor pruttelt, maar hij doet. De route is een eitje voor me en ik geniet van het mee doen. Kwa techniek kan ik dit makkelijk aan, alleen weet ik nog niet hoe hard ik moet gaan. Wat me opvalt is dat ik veel over gewone weg rij en dat je dan dus aardig kan doorrijden. Op het eerste gedeelte kom een KTM tegen die de enige niet doorwaadbare plaats heeft uitgekozen om door heen te gaan. Die zit dus vast. Hij heeft een eendagslicentie, concurent minder. Ruimschoots kom ik op tijd bij de eerste tijdcontrole. Alleen door die startproblemen weet ik niet hoe laat ik nu moet klokken. Ik dacht 10.14 plus 45 minuten is dus 10.59, maar weet het niet zeker en dus klok ik gewoon maar. Het tweede gedeelte is wat meer met kruipdoor sluipdoor en dit drukt het tempo. Hier staat dan ook 55 minuten voor. Het is mooi om te zien dat de toppers dus gemakkelijk 10 minuten te vroeg binnen komen en dus alle tijd hebben om te eten, drinken etc, terwijl ik me moet haasten. Die rijden toch wel wat harder door die maislanderijen heen. Maar ja ik ben geen topper, en die KTM stond in de sloot dus laatste ben ik niet geworden.
Trouwens bijna vergeten te vertellen. Bij de eerste tijdscontrole kwam ik erachter dat voorrempen eruit was gekomen, en door een spaak was krom geduwd. Gelukkig stond ik stil, want anders. Aardige mensen hebben me geholpen om hem weer recht te krijgen en daarna te borgen. Toevallig kwamen er twee KNMV mensen langs, net toen ze klaar waren. Ze keken streng maar ik hoop dat ik niet DSQ ben.
Het is voor herhaling vatbaar en de kinderen uit de buurt hebben van me genoten en ik van hun. Ik heb veel terug gezwaaid. De volgende keer zwaai ik minder en ga ik voor het klassement.
Enduro Borculo door de ogen gezien van Huskie
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
HAHA mooi verhaal , jammer dat enduro ritten allemaal aardig eind weg zijn... (had mooi foto's kunnen maken).
had huskie beetje last van zenuwen . Zijn er trouwens zowizo nog mensen die foto's gemaakt hebben?(wil onze huskie wel in actie zien)
had huskie beetje last van zenuwen . Zijn er trouwens zowizo nog mensen die foto's gemaakt hebben?(wil onze huskie wel in actie zien)
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Bij mij ging die wekker al af om 03u45's morgens 05.30 ging de wekker af,
Jo VdB
-
- Berichten: 460
- Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
- Locatie: Tussen de olde wieven !
Ik ben wel geweest maar heb onze Huskie George niet gezien, wist toen zijn naam nog niet.
Wel heb ik Peewee en Wopke zien rijden
Wel heb ik Peewee en Wopke zien rijden
Okee mijn alias is naar de knoppen
Maar iedereen heeft me bij de start zien klunsen, dus ...
Gelukkig ben ik dus niet gediskwalificeerd, voor dat duwen en geholpen worden.
Ik keek trouwens naar mijn proef tijden. Ik had wat hoger kunnen eindigen als ik niet die strafminuten had gepakt.
Dus voor Holten ziet het er hoopvol uit.
De snelste rijder was trouwens een 125CC tje. Reed elke proef als snelste, kan je nagaan, een brommer! als snelste.
Heb ook een beetje last van mijn rechterpols. Al dat gasgeven ben ik niet gewend ik ben meer een gezapig rijder
O ja, Ruud er zijn foto's van mij genomen, ook daar sta ik er op een paar zwaaiend op.
Als ik ze kan verkrijgen scan ik er wel een paar.
Leuke wereld die enduro wereld.
Maar iedereen heeft me bij de start zien klunsen, dus ...
Gelukkig ben ik dus niet gediskwalificeerd, voor dat duwen en geholpen worden.
Ik keek trouwens naar mijn proef tijden. Ik had wat hoger kunnen eindigen als ik niet die strafminuten had gepakt.
Dus voor Holten ziet het er hoopvol uit.
De snelste rijder was trouwens een 125CC tje. Reed elke proef als snelste, kan je nagaan, een brommer! als snelste.
Heb ook een beetje last van mijn rechterpols. Al dat gasgeven ben ik niet gewend ik ben meer een gezapig rijder
O ja, Ruud er zijn foto's van mij genomen, ook daar sta ik er op een paar zwaaiend op.
Als ik ze kan verkrijgen scan ik er wel een paar.
Leuke wereld die enduro wereld.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
e-mail ze dan maar naar mij , load ik ze voor je ophuskie schreef:Okee mijn alias is naar de knoppen
Maar iedereen heeft me bij de start zien klunsen, dus ...
Gelukkig ben ik dus niet gediskwalificeerd, voor dat duwen en geholpen worden.
Ik keek trouwens naar mijn proef tijden. Ik had wat hoger kunnen eindigen als ik niet die strafminuten had gepakt.
Dus voor Holten ziet het er hoopvol uit.
De snelste rijder was trouwens een 125CC tje. Reed elke proef als snelste, kan je nagaan, een brommer! als snelste.
Heb ook een beetje last van mijn rechterpols. Al dat gasgeven ben ik niet gewend ik ben meer een gezapig rijder
O ja, Ruud er zijn foto's van mij genomen, ook daar sta ik er op een paar zwaaiend op.
Als ik ze kan verkrijgen scan ik er wel een paar.
Leuke wereld die enduro wereld.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
nou, klasse mannen, maar hoe heet peewee? ik vind hem niet in de uitslagen. Huskie: een probleempje bij de start verandert niets aan je kloktijd. Het leverde je wel 10 strafseconden op. Dat geldt als je onderaan het podium alsnog zelf start en rijdend (maar niet binnen 1 minuut na je starttijd) over de 20 meter lijn komt. Volgens mij hebben ze je gematst. (Duwen is DSQ en lopen over de 20 meterlijn is 60 strafsec.) Maar waar komen die 22 strafminuten vandaan; teveel genieten van het mooie weer denk ik?
foto's ook van daglicenties staan op www.mxfoto.nl en later in de week op digix.nl (lauwrens klos).
Zelf had ik het de 1e ronde niet breed (spekglad) en kouwe jatten tot de 1e tijdcontrole. Daarna kreeg ik meer moed en na een paar adrenaline momenten toch maar weer het verstand erbij. Toch 1 keer hard eraf, gelukkig op een vlak stuk, dus 10 meter schuiven zonder harde richels, liep goed af.
Uitslagen natuurlijk op http://www.enduro.nl
foto's ook van daglicenties staan op www.mxfoto.nl en later in de week op digix.nl (lauwrens klos).
Zelf had ik het de 1e ronde niet breed (spekglad) en kouwe jatten tot de 1e tijdcontrole. Daarna kreeg ik meer moed en na een paar adrenaline momenten toch maar weer het verstand erbij. Toch 1 keer hard eraf, gelukkig op een vlak stuk, dus 10 meter schuiven zonder harde richels, liep goed af.
Uitslagen natuurlijk op http://www.enduro.nl
Henk, Peewee, heet Paul Welling (866) enne wel geeindigd maar met 2 minuten aan me kont. Had ik die shaggie gewoon nie op moeten steken, eigen schuld. Maar conditioneel stukgegaan in de derde ronde. Venijnig glad trouwens maar wel gaaf om te doen en zeker voor herhaling vatbaar.
30ste in de eendaglicentie's paar plekjes voor Jo.
30ste in de eendaglicentie's paar plekjes voor Jo.
Henk, begrijp ik nu dat die eerste 10, 10 seconden betekent, en die laatste 22 minuten??
Die 10 sec zijn dus gewoon 10 punten, en die 22 min wordt 22 x 60 = 1320 punten?
Gaarne je reaktie.
enne die eerste ronde was ik er zeker niet bij met m'n hoofd. Ja ik was aan het genieten van de entourage
Die 10 sec zijn dus gewoon 10 punten, en die 22 min wordt 22 x 60 = 1320 punten?
Gaarne je reaktie.
enne die eerste ronde was ik er zeker niet bij met m'n hoofd. Ja ik was aan het genieten van de entourage
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
helemaal correct Huskie; dat was geen sjekkie maar een sigaar zeker; of had jij nou iets met de bougie? Die proeftijden van jou, daar wordt ik nog wel even stil van!!!
Ha ha ik ben gestopt met roken, af en toe biets ik alleen nog. Maar dan heb ik ook een biertje in m'n hand.
Henk nu je het toch over die bougies hebt: stoppen ze er allemaal een nieuwe in voor de enduro(die 2takten dan hè) zodat ze dat geemmer van mij dus niet hebben, of...?
Enne stil in de zin van waardering of.... . Ik zal in holten eens opletten, ook op jouw, mijn voorbeeld.
Ik stond trouwens naast een veteraan van 59 jaar en die had geen strafminuten , dus ik voel me weer helemaal een jonkie.
Henk nu je het toch over die bougies hebt: stoppen ze er allemaal een nieuwe in voor de enduro(die 2takten dan hè) zodat ze dat geemmer van mij dus niet hebben, of...?
Enne stil in de zin van waardering of.... . Ik zal in holten eens opletten, ook op jouw, mijn voorbeeld.
Ik stond trouwens naast een veteraan van 59 jaar en die had geen strafminuten , dus ik voel me weer helemaal een jonkie.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
gewoon stil van ... onder de indruk!! Je bent snel (vergeleken met de andere gewone mensen). Bougies heb ik niet zoveel verstand van en van het starten van 360-ers al helemaal niet. Laten we elkaar maar eens opzoeken in Holten.
Ha die Henk,
Ja Huskie is snel, ook gezien aan zijn proeftijden. Maar Henk je geeft woonplaats den bosch op, train je daar ook in de buurt? Ik woon zelf in Hedel en buiten een klein plekje tussen de brug valt er weinig te rijden.
Groetjes Peewee. wederom te lui om in te loggen.
Ja Huskie is snel, ook gezien aan zijn proeftijden. Maar Henk je geeft woonplaats den bosch op, train je daar ook in de buurt? Ik woon zelf in Hedel en buiten een klein plekje tussen de brug valt er weinig te rijden.
Groetjes Peewee. wederom te lui om in te loggen.
Jongens jullie laten me .. blozen.
Ik ben blij dat ik de stap heb gezet, en ik denk dat de andere het met me eens moeten zijn. Of je nou gevallen bent of niet, het blijft een leuk wereldje.
Het is leuker dan crossen, omdat het afwisselender is, maar misschien komt dat ook door de deelnemers, omdat de gemiddelde leeftijd wat hoger ligt. Je moet toch een rijbewijs hebben
En ook al die vrijwilligers langs het parcours, allemaal liefhebbers die je plezier en succes wensen.
Dan is het oosten van het land toch wel het meest motor vriendelijk.
Totdat al die rijke westerlingen er natuurlijk gaan wonen, Dan is het ook bij jullie over.(dat had ik nou niet moeten zeggen, oops)
Ik ben blij dat ik de stap heb gezet, en ik denk dat de andere het met me eens moeten zijn. Of je nou gevallen bent of niet, het blijft een leuk wereldje.
Het is leuker dan crossen, omdat het afwisselender is, maar misschien komt dat ook door de deelnemers, omdat de gemiddelde leeftijd wat hoger ligt. Je moet toch een rijbewijs hebben
En ook al die vrijwilligers langs het parcours, allemaal liefhebbers die je plezier en succes wensen.
Dan is het oosten van het land toch wel het meest motor vriendelijk.
Totdat al die rijke westerlingen er natuurlijk gaan wonen, Dan is het ook bij jullie over.(dat had ik nou niet moeten zeggen, oops)
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
peewee, aan de oostkant van den bosch, vlakbij het kleine crossbaantje van Rosmalen, waar ik tussen april en september de meeste meters maak en ook 10 clubcrosjes doe bij de hobbyrijders op woensdagavond. Tussen september en maart rij ik nog maar zelden een km of 30 richting Waalwijk langs het kanaal. Meer legale kilometers zijn er daar niet en dan nog op vrijdagmorgen en dan stikt het nog van de paarden en hondenliefhebbers. Tien jaar geleden had ik daar nog een super-route van 65 km en Hellendoornse enduroklasse, maar helaas, ik ben ook lid van Natuurmonumenten en wandelen of mountainbiken is ook fijn.