stotterende motor

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
MuddyWater
Berichten: 130
Lid geworden op: vr aug 19, 2005 19:04

DR Vrienden,

Als ik volgas rij gaat mijn DR de laatste tijd stotteren, alsof de brandstoftoevoer hapert ..... zolang ik gewoon rustig rij op binnenwegen en off road is er niets aan de hand maar zodra ik de snelweg op ga .... moet helaas weleens ... begint het en dan gaat het pas over als ik hem langere tijd heb stil gezet.

Nu wil ik de carburateurs schoonmaken, maar ik krijg ze er niet af .... is er een volgorde van zaken die ik eerst moet demonteren .....

De vorige eigenaar had vloeibare pakking gebruikt tussen de vlotterbakjes, de resten zaten overal tussen en toen ik er echte pakkigen in gezet heb heb ik de carbs laten zitten en alleen schoongemaakt waar ik bij kon.

Ik hoor graag jullie iedeen hierover
groet,
Martijn
Max_Kool
Berichten: 417
Lid geworden op: di mei 31, 2005 14:30
Locatie: Delfgauw

Ik denk aan het zeefje in het tuutje waar je brandstofslang op de carburateur zit.

Tenminste, op mijn DR had ik een soortgelijk probleem. Zolang ik niet teveel gas gaf reed hij pefekt. Op de snelweg boven de 140 of volgas op lange zandpaden (120+) kapte hij er na verloop van tijd mee. Zoop hij kennelijk zoveel dat de vlotterbak leeg raakte. Op advies van meneer Klei dat zeefje even eruit gehaald, en vwala, prut. :evil:

Ik heb nu een zwevend brandstiffiltertje tussen de tank en de carb zitten. Geen problemen meer gehad.
MuddyWater
Berichten: 130
Lid geworden op: vr aug 19, 2005 19:04

Kijk dat is een antwoord war ik wat aan heb ...... ga het meteen proberen

thanx
MuddyWater
Berichten: 130
Lid geworden op: vr aug 19, 2005 19:04

Hoe krijg ik in g...n.... die carburateurs er af ..... alles zit zo klem tussen fram, luchtfilter en cilinderkop ..... het luchfilter zit weer klem tussen carb en accu ..... moet ik echt alle helemaal uit elkaar slopen
Max_Kool
Berichten: 417
Lid geworden op: di mei 31, 2005 14:30
Locatie: Delfgauw

Bij mij zat dat zeefje bovenin dat metalen tuutje waar de benzineslang op geschoven zit. Daarvoor hoefde je alleen maar even het slangetje los te trekken en het plastic "randje" uit het metalen pijpje te trekken.

Of dat dat bij een Big net zo zit weet ik niet, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je hele carburateur ertussenuit zou moeten om bij dat zeefje te komen (tenzij je deze goed schoon wilt maken en alle vloeibare pakking door normale rubbertjes wilt vervangen natuurlijk).
MuddyWater
Berichten: 130
Lid geworden op: vr aug 19, 2005 19:04

Een Big heeft 2 carbs ..... en het slangetje zit precies tussen beide carbs ergens aan ..... ik ga nu wel het uitwendige filtertje vervangen ..... misschien biedt dat soelaas.
baartie
Berichten: 32
Lid geworden op: wo mar 09, 2005 22:46
Locatie: eindhoven

het is niet echt gemakkelijk om de carbs uit de motor te halen maar het helpt al je de boutjes van de accubak,het luchtfilter, daar waar de stroomverdeler op zit en het boutje waarmee het spatbord aan de accubak zit losdraait ( ik doe het zo uit mijn hoofd dus het zou er best nog een meer kunnen zijn) zodat je het luchtfilter,accubak enz. in zijn geheel een klein beetje naar achter kunt schuiven en dan is het toch een soort van bruut geweld, maar dan wel gecontroleerd want het blijft vrij dun aluminium, en dus zeker niet met schroevendraaiers o.i.d proberen er tussenuit te wippen. volgens mij naar links want rechts zit de uitlaat.
aart
Plaats reactie