Vreemde vloeistof bij CR 250 ('87)

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
gido
Berichten: 6
Lid geworden op: wo feb 26, 2003 11:02
Locatie: noord-holland

Wie kan mij helpen, ben beginende crosser en heb net cilinder laten honen en nieuwe zuiger. tot zover prima. Starten en lopen maar toen kwam er uit een slang welke bevestigd is aan het motorblok recht onder het inlaatspuitstuk bij de carborateur een grijze vloeistof. Ik vermoed dat het koelvloeistof is (knetterd bij het aansteken)?????? Wie kan mij helpen te vertellen wat dit is en wat er aan te doen. Ik wil toch graag binnenkort crossen..... :? :(
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

Koelvloeistof brandniet Afbeelding
Zal wel olie met water zijn
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

gido,

dit is de slang van de carterontluchting.
als er grijze smurrie uitkomt dan zou ik als jou was maar eens de carterolie aftappen.
als je carterolie helemaal grijs is dan kan dat 2 dingen betekenen.

NR. 1 : je aluminium koppelingsplaten ( tussenplaten ) zijn flink aan het slijten.( bij een honda cr )

NR. 2 : je keering tussen de waterpomp en het carter is kapot ( dit kun je zien als de grijze smurrie heel dun is , en aan het niveau van de koelvloeistof in de radiator )

succes met zoeken
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

ad f. schreef:gido,

dit is de slang van de carterontluchting.
als er grijze smurrie uitkomt dan zou ik als jou was maar eens de carterolie aftappen.
als je carterolie helemaal grijs is dan kan dat 2 dingen betekenen.

NR. 1 : je aluminium koppelingsplaten ( tussenplaten ) zijn flink aan het slijten.( bij een honda cr )

NR. 2 : je keering tussen de waterpomp en het carter is kapot ( dit kun je zien als de grijze smurrie heel dun is , en aan het niveau van de koelvloeistof in de radiator )

succes met zoeken
Nr 3: vorige eigenaar van water hield
Zot
Berichten: 914
Lid geworden op: ma jun 10, 2002 22:27
Contacteer:

Juist deze blokken staan erom bekend dat het carter zelf lek gaat tussen de waterpomp en het blok. Ff heel voorzichtig de inspecteren die waterpomp dus.
Afbeelding
gido
Berichten: 6
Lid geworden op: wo feb 26, 2003 11:02
Locatie: noord-holland

Alvast bedankt voor de reacties.
Ben er al achter dat mijn koelvloeistof niveau drastisch gezakt was.
Is deze keering bij de waterpomp makelijk (zelf) te vervangen of moet deze voor een dure operatie naar de motordoktor????

Gido
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

Is best zelf te doen (in iedergeval bij een 125) bij 250 weet ik niet exact hoe het zit maar zal wel niet zo heel moeilijk zijn.


edit: Afbeelding

Nr 16 zal dan wel kapot zijn.
Zot
Berichten: 914
Lid geworden op: ma jun 10, 2002 22:27
Contacteer:

Het carter kun je repareren door er twee componenten shit in te smeren.
Geen vloeibaar alu, maar exopy. Ik heb nog wat van loctite liggen. Er staat op, art.no. 120 loctite UK Limited.

Succes,

Ro
Afbeelding
Sandman1979

Zoals rudy zn tekening laat zien is dit redelijk makkelijk te vervangen... heb het ook aan de hand gehad op mn 90'er...
Plaats reactie