Welke banden hebben de hoogste noppen en gaan het langst mee ? Ben namelijk op zoek naar een nieuwe enduro band voor mijn motor.Zat zelf te danken een Kenda of een IRC. Hebben jullie ervaring met deze banden?.
Gr Paul
banden?
Moderator: ghulst
Een enduro band heeft altijd 13 mm noppen. Maar waarschijnlijk zoek je een crossband ? Enfin, we lezen het wel...Sees schreef: enduro band
Jo VdB
Inkoppuh...
Hoi Paul Seesink! Welkom hier op dit brede forum
Wil je noppen van 2.5 cm of 1.7 cm? Beide type banden zijn DOT goedgekeurd. Resp. type II is 18" en type I is 18 of 19".
De 18" heeft de maat 110/100-18.
Rosanne heeft nu 10.000 km met de type II gereden en het kreng wil niet verder meer slijten;-)
Voor de cross zou ik de Type I voorstellen, die is de helft lichter en smaller!
Verkoopprijzen af Nieuwegein 109€ of 64€. Voor de Belgische prijzen zal ik je wel een apart PM-berichtje sturen!
Groeten,
Noppy
Hoi Paul Seesink! Welkom hier op dit brede forum
Wil je noppen van 2.5 cm of 1.7 cm? Beide type banden zijn DOT goedgekeurd. Resp. type II is 18" en type I is 18 of 19".
De 18" heeft de maat 110/100-18.
Rosanne heeft nu 10.000 km met de type II gereden en het kreng wil niet verder meer slijten;-)
Voor de cross zou ik de Type I voorstellen, die is de helft lichter en smaller!
Verkoopprijzen af Nieuwegein 109€ of 64€. Voor de Belgische prijzen zal ik je wel een apart PM-berichtje sturen!
Groeten,
Noppy
Ik heb type II teraflex er 1200km onder gehad en toen was ie glad
ok.. 100pk en veel stenen...
Iets zegt me dat jij en Roos in de twee uitersten van één spectrum zittenDr_Bean schreef:Ik heb type II teraflex er 1200km onder gehad en toen was ie glad
En volgens mij heeft die fiets van jou 106 pk, of heb je er geen akraps onder?
Noppy
ok 103 op de bank... maar who cares, want 90% van de tijd kanje ze toch niet kwijt
Michelin S12 in 140/80-18.
Mits niet te veel gasgeven op het asfalt, gaat deze band ook lang mee met ordentelijke grip.
Wel niet meer voor uitgeven dan 60 - 65 € . Al de rest is schandelijk overdreven duur !
Jo VdB
Mits niet te veel gasgeven op het asfalt, gaat deze band ook lang mee met ordentelijke grip.
Wel niet meer voor uitgeven dan 60 - 65 € . Al de rest is schandelijk overdreven duur !
Jo VdB
Michelin S12 banden zijn mij inderdaad ook goed bevallen.
Een andere goede band (die op asfalt ook lang mee gaat) is Trelleborg. Het type weet ik niet meer maar ik reed altijd met een Trelleborg (crossband) met brede nop. Noppen zijn redelijk hoog en gaan lang mee. Als het offroad seizoen weer begint zet ik er weer een enduro band op om gezeur bij de keuringen te voorkomen.
Standaard zat er bij mij een Pirelli Scorpion op. Zeker een fijne band maar slijt wel harder dan andere merken...
Een andere goede band (die op asfalt ook lang mee gaat) is Trelleborg. Het type weet ik niet meer maar ik reed altijd met een Trelleborg (crossband) met brede nop. Noppen zijn redelijk hoog en gaan lang mee. Als het offroad seizoen weer begint zet ik er weer een enduro band op om gezeur bij de keuringen te voorkomen.
Standaard zat er bij mij een Pirelli Scorpion op. Zeker een fijne band maar slijt wel harder dan andere merken...