bij half gas stotteren

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
yamaha81

Wat kan hiervan de oorzaak zijn. Bougie is mooi van kleur, gasnaald staat nu op stand 2. Met stand 3 wordt het niet beter. Kan membraam een oorzaak zijn?
Fox-kid
Contacteer:

We hebben dit verhaal bij de hand gehad en na advies op dit forum de gasnaald laten zakken (klipje omhoog) en het probleem was over!

Succes!
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
yamaha81

Waarschijnlijk is het probleem opgelost van mijn suzuki 250cc '02. Ik heb de luchtschroef op 2 slagen uit staan. Gasnaald op de 2e stand van boven en sproeier nr 175. ALs ik aan het crossen ben gaat het goed. Alleen als ik op de weg rijd dan is het moeilijk om van halfgas naar volgas te gaan. De motor schiet dan naar voren omdat het lijkt dat hij dan opeens de hoofdsproeir gebruikt. Het loopt niet gelijdelijk over. Is dat wel normaal? Ik verneem het vooral op de weg.
Guillaume

Is wel redelijk normaal heb ik ook gewoon.

Onderin toeren en zonder bel;asting loopt ie ook gewoon niet zo mooi, als bijvoorbeeld een cr 250 of een yz 250, dus daarom constant doortrekken dat ding! :D
Rudy
Contacteer:

yamaha81 schreef: Is dat wel normaal? Ik verneem het vooral op de weg.
Kijk maar eens op mijn site staat een grafiekje van de werking van de gasnaald en stationair spoeier en hoofdsproeier.
Mario2t
Contacteer:

Het verschijnsel op de weg, kan ook nog worden veroorzaakt door de afstelling van de powervalves. Deze gaan bij een bepaald toerental open en geven een andere vermogensafgifte. Bij veelvuldig gebruik op de weg, zou je hier iets mee kunnen doen, dor ze strakker te stellen.
Plaats reactie