Beste deskundigen,
Bij een koude start rookt mijn '82 XR500 als een ketter en na +/- 1 km is dat helemaal over. Het betreft lichte nagenoeg reukloze dampen. Choke open of dicht maakt kwa rook niets uit. Iemand bekend met dit verschijnsel? Kan het kwaad?
Roll on in 2003,
XRies
Smokin' XR500 uit '82
Moderator: ghulst
Kleur van de rook???
als ie blauw is, dan betekent dat olie. Dan is het mogelijk dat de kleprubbertjes zijn verhard en dan olie doorlaten als ie stil staat. Die olie verbrandt je dan met de eerste start en km, waarna de rubbertjes nog goed genoeg zijn om daarna geen olie, of zeer weinig door te laten.
Dat merk je dan niet meer, vanwege totale verbranding van de olie.
als ie blauw is, dan betekent dat olie. Dan is het mogelijk dat de kleprubbertjes zijn verhard en dan olie doorlaten als ie stil staat. Die olie verbrandt je dan met de eerste start en km, waarna de rubbertjes nog goed genoeg zijn om daarna geen olie, of zeer weinig door te laten.
Dat merk je dan niet meer, vanwege totale verbranding van de olie.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Bedankt voor jullie reacties. De kleur van de rook is inderdaad behoorlijk wit, wat in dit geval het 'vocht/condens' verhaal aannemelijk maakt. Zodra het weer minder koud en vochtig wordt hou ik de boel toch in de gaten, want die 'bijna versleten rubbertjes', daar zit ook wel wat in.
Mijn Xr uit ''82 heeft dit verschijnsel ook, alleen kan ik niet over "nagenoeg reukloze dampen"praten. Het stinkt behoorlijk. Ook dit gaat over. Wat kan dit zijn?XRies schreef:Beste deskundigen,
Bij een koude start rookt mijn '82 XR500 als een ketter en na +/- 1 km is dat helemaal over. Het betreft lichte nagenoeg reukloze dampen. Choke open of dicht maakt kwa rook niets uit. Iemand bekend met dit verschijnsel? Kan het kwaad?
Roll on in 2003,
XRies