Nog ruim een week tot m'n eerste enduro: Borculo

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
huskie

Oke de dag komt steeds dichterbij. M'n naam staat al vermeld op de internet site van Borculo. Ik kan niet meer terug.
M'n motor heb ik helemaal voor elkaar, die kan het zonder meer aan. Nu ik nog.
Morgen, zaterdag even pielen op de motor, en dan zondag weer naar het havengebied.
Maar wat ik niet in de hand heb is het onbekende van de hele onderneming. Zal ik goed rond kunnen komen. Is m'n conditie goed genoeg. Afijn, spannende vragen, spanningen.
Wel heb ik nog een paar vragen die door een enduro rijder beantwoord zouden moeten kunnen worden.
Allereerst hoe laat moet ik aanwezig zijn(8.00 uur) en hoe laat start ik waarschijnlijk?
Laat iedereen zijn motor nog lopen voor dat je naar de keuring gaat?
Zodat ie dus lekker warm in het parc ferme staat?
Ik heb dus een milieumat nodig, maar die kan ik dus daar kopen?
En mocht ik nog een vraag vergeten zijn, ga gerust je gang en beantwoord hem maar, anyway.
Iedereen vast bedankt en tot later
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
henkzelf
Contacteer:

He Husky, ik zou om te beginnen ophouden met 'stressen'; enduro is namelijk leuk.
Ja, milieumatje kun je ter plaatse kopen.
Ja, de meesten laten hem even warmdraaien; kun je gelijk nog even je verlichting proberen.
Gewenste aankomsttijd tusen 7.00 en 8.00; keuren inters vanaf 8.00 (soms 7.45); nationalen plus eendags vanaf 8.15. Starttijd: hangt van de klasse af; wordt voor inters en nationalen van te voren bekend gemaakt (op de verenigings-site en/of per email). De eerste eendags-licenties zullen (naar schatting) ca. 9.45 starten.
En, natuurlijk kun je rondkomen, zeker als je je tempo aanpast aan je conditie. Als het zo blijft vriezen wordt het een eitje met als enig risico dat het eitje breekt wanneer je op de harde ondergrond valt. Borculo hanteert normaliter een zeer haalbaar tijdschema om jagen op de openbare weg te voorkomen. Ik kijk zelf altijd even de oude uitslagen op mijn site na om te zien hoeveel mensen er strafminuten pakten in het verleden.
Succes zonder stress.
Rudy
Contacteer:

Ook stoere mannen zijn wel eens bang ofniet huskie :D

in iedergeval succes :wink:
huskie

Henk en Rudy, bedankt voor jullie relativerende opmerkingen :) :wink:
Henk je zei zelf dat ze het eerste jaar meestal geen kampioen worden, nou dat wil ik logenstraffen. :lol:
Kinderen en vrouwen, hou ze binnen want Huskie komt eraan. :twisted:

ps:Henk natuurlijk ga ik ervan genieten, zovaak mag ik niet in iemand z'n achtertuin crossen. :roll: :!:
Maar bedankt voor de raad en denk er maar aan: dankzij jouw zit ik straks in m'n eerste enduro :shock:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Gast

de starttijden staan inmiddels op de site van de BMAC; eendags starttijden ter plaatse.
peewee

Even een vraag :

Kan ik voor a.s. zaterdag nog inschrijven voor Burculo. (eendagslicentie?)

Zoja, kan ik dit zaterdag ter plekke?

B.v.d. Peewee
peewee

Oh ja, Hoelang is een ronde ? kan ongeveer 80-90 km op een tank rijden.
henkzelf
Contacteer:

Een rondje in Borculo is dit jaar ca 60 kilometer en de eendags-licenties kunnen ook ter plaatse inschrijven (dat kan bij elke enduro; alleen voor Heeswijk-Dinther op 15 maart zou ik vooraf inschrijven, want die hebben een maximum aantal gesteld in hun eerste jaar; om de regio een beetje rustig te laten wennen aan het gebeuren).
Jo VdB

huskie schreef: M'n naam staat al vermeld op de internet site van Borculo.
Ja ja,

de mijne staat er ook al op (Jo Vandebriel - 1 dagslicenties)
En de week daarna starten de Belgische enduro's :D

Vanavond nog even langs de dokter voor een sportgeneeskundig onderzoek, en dan morgen nog even mijn aanvraag posten voor een licentie bij de BMB (Belgische Motorrijdersbond)

KTM 520 , kenteken MUT 628 , blauwe Opel Zafira en blauwe aanhangwagen.
Kom goededag zeggen als je me ziet :D

Jo VdB
adje

nou huskie, je staat bijna bovenaan de lijst van de daglicenties.
als de uitslag ook zo wordt dan kun je dik tevreden zijn :lol:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
huskie

Jo, als ik nog in staat ben om goeiedag te zeggen kom ik even langs :wink:
Maar misschien staan we naast elkaar op het schavot met wegrijden?
Als Borculo bevalt, is belgie dan misschien wat voor me? Kun je daar als hollander met een dag licentie starten?

En Ad F., ja ik was er vroeg bij. Ben benieuwd en verheug me er zeer op. Mede omdat het weer wel eens erg droog kan wezen. Heerlijk, begint al zomer te worden.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Gast

Peewee hier (te lui om in te loggen)

Jo en Huskie, wie weet start je in dezelfde minuut. Zou wel gezellig zijn.

Peewee, ouwe vent met volvo V40 en aanhanger , husky 360 uiteraard kenteken ken ik nie uit mijn bol.

alvast succes
Gast

:)
Goedemorgen noppentoppers..!

En hoe verging het jullie, was een prachtige dag toch zeker...?
Wel oppassen, ben 1 keer vanuit een bochtje onderuit gegeledeen, verder er goed op blijven zitten.

Heb Jo vandeBriel nog ontmoet op de KTM, en hij heeft ook goed uitgereden zag ik...
Ik was bijna niet gestart, ik wilde vrijdagavond (wel wat laat ja, maar druk geweest) nog mijn verlichting controleren, liet hem even lopen en kreeg hem daarna niet meer aan, straal-verzopen. Trappen, trappen, en ook nog eens op klompen, rechtervoet schoot weg en de kickstarter door de broek een centimeter mijn kuit in..., hamlapjes hingen erbij..
pleister erop, was flink stijf, maar tijdens rijden gelukkig niet al te veel last, wel kramp de laatste halve ronde...

Komende zondag mooie training in de OTR in De Wijk (Drente)
En dan...: Op naar Holten, de 2e mooiste Enduro van Nederland.
Tot ziens allemaal...!

Wopke
(Nr. 429 Klasse E)
Rudy
Contacteer:

Anonymous schreef:Peewee hier (te lui om in te loggen)

Jo en Huskie, wie weet start je in dezelfde minuut. Zou wel gezellig zijn.

Peewee, ouwe vent met volvo V40 en aanhanger , husky 360 uiteraard kenteken ken ik nie uit mijn bol.

alvast succes
Word het geen nederlandskampioenschap maar een noppenforum.com werdstrijd :mrgreen:
STTEVE
Contacteer:

Huskie hoe is t gegaan????
Rudy
Contacteer:

In cafe staat een verhaal :lol:
Plaats reactie