inlaatspruitstuk lijmen

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
husamik
Berichten: 16
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 19:07
Locatie: Houten

Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Yamaha TT 350 uit 1990. Leuk om aan te sleutelen, en af en toe een stukje mee te rijden. Ik heb echter een probleem. Bij het demonteren van de carburateur, scheurde het rubber van het inlaatspruitstuk(de verbinding tussen de carburateur en de cilinderkop) los van het aluminium deel welke nog op de kop geschroefd zat. Het rubber is nog heel, dus dit zou weer aan elkaar te lijmen moeten zijn. Nu heeft Loctite een perfecte lijm om rubber aan metalen te lijmen, echter dit is bestand tot max 100 graden celsius.

Gaat dit goed, of wordt het inlaatspruitstuk heter dan 100 graden celsius?

Of heeft iemand misschien nog een andere suggestie omdit weer aan elkaar de krijgen?

alvast bedankt
sipke
Berichten: 19
Lid geworden op: di okt 12, 2004 12:39

Een paar redenen om dit stuk niet te lijmen:
1/ Een nieuw kost eigenlijk niet zoveel (dacht 35 EURO op mijn 600)
2/ Als het scheurt is dat omdat die rubber veroudert is. De lijm werkt niet behoorlijk op oud rubber.
3/Hoewel er een redelijke veiligheidsmarge is op de prestaties van de lijm gaat het niet lang meegaan. Ik heb het met Silfix van Novatio gelijmd en dat ging prima maar 't minste dat het begint los te komen gaat hij valse lucht zuigen en is er niet meer mee te rijden. Als ge zo een tijdje een oude Ténéré aan't duwen zijt in 25°C zon gaat dat bedrag voor een nieuwe als snel belachelijk weinig lijken en gokt ge dus liever op een nieuw stuk :wink:
J
stimpie
Berichten: 900
Lid geworden op: wo mar 31, 2004 22:01
Locatie: helchteren

sipke schreef:Een paar redenen om dit stuk niet te lijmen:
1/ Een nieuw kost eigenlijk niet zoveel (dacht 35 EURO op mijn 600)
2/ Als het scheurt is dat omdat die rubber veroudert is. De lijm werkt niet behoorlijk op oud rubber.
3/Hoewel er een redelijke veiligheidsmarge is op de prestaties van de lijm gaat het niet lang meegaan. Ik heb het met Silfix van Novatio gelijmd en dat ging prima maar 't minste dat het begint los te komen gaat hij valse lucht zuigen en is er niet meer mee te rijden. Als ge zo een tijdje een oude Ténéré aan't duwen zijt in 25°C zon gaat dat bedrag voor een nieuwe als snel belachelijk weinig lijken en gokt ge dus liever op een nieuw stuk :wink:
J
dan was dat van jou wel heel goed koop. dat van mijn tt 350 uit 91 kost 1 108 euro en het ander was iets van een 45 euro geloof ik ,maar weet het neit zeker meer
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
husamik
Berichten: 16
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 19:07
Locatie: Houten

Bedankt voor de reactie`s. Ik heb vandaag de yamaha dealer gebeld, maar de spruitstukje`s kosten maar liefst 106 euro per stuk, ik wordt hier niet vrolijk van. Misschien heb ik een paar gebruikte op de kop kunnen tikken, maar deze komen van een xt 350. Dus we zijn even aan het kijken of dit ook past, of misschien weet iemand van jullie dit zo?

Als er nog andere suggestie`s zijn, dan hoor ik dat ook graag.
Zeeuwse Klei
Berichten: 198
Lid geworden op: za feb 26, 2005 19:44
Locatie: 's-Heerenhoek

Heeft KEDO niks?

www.kedo.de
stimpie
Berichten: 900
Lid geworden op: wo mar 31, 2004 22:01
Locatie: helchteren

husamik schreef:Bedankt voor de reactie`s. Ik heb vandaag de yamaha dealer gebeld, maar de spruitstukje`s kosten maar liefst 106 euro per stuk, ik wordt hier niet vrolijk van. Misschien heb ik een paar gebruikte op de kop kunnen tikken, maar deze komen van een xt 350. Dus we zijn even aan het kijken of dit ook past, of misschien weet iemand van jullie dit zo?

Als er nog andere suggestie`s zijn, dan hoor ik dat ook graag.
die moeten passen.
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
sipke
Berichten: 19
Lid geworden op: di okt 12, 2004 12:39

TT350 en XT350 zijn inderdaad identiek.
Bij Kedo in de katalogus een search doen naar "ansaugstutzen".
TTGup
Berichten: 12
Lid geworden op: do jan 06, 2005 23:37
Locatie: Woerden
Contacteer:

Ik had drie weken geleden precies hetzelfde met m'n XT 350.
Bij het lostrekken kwam het rubber los.
Ik heb beide delen goed schoon geborsteld (staalbortel) daarna ontvet en met een twee componentenlijm weer vast gezet.
Afgelopen zondag hebben we er de hele dag mee gecrossed, het was 30 graden dus wordt de motor extra warm. Maar alles zit nog steeds goed vast.
Dus gewoon proberen, lukt het niet kan je altijd nog iets kopen.
husamik
Berichten: 16
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 19:07
Locatie: Houten

Dat zijn inderdaad wel even andere prijzen bij kedo. Ziet er goed uit. Zitten er eventueel nog haken en ogen aan het bestellen van artikelen uit het buitenland? hoge verzendkosten oid?

Om de optie voor het lijmen open te houden zou ik graag weten welk merk en type die 2 componentenlijm is, en waar je dit eventueel kan kopen/bestellen(ttgup)?

Alvast wederom bedankt voor het meedenken, echt super!!
TTGup
Berichten: 12
Lid geworden op: do jan 06, 2005 23:37
Locatie: Woerden
Contacteer:

Ik bestel al jaren m'n spullen bij Kedo
voor de meeste onderdelen zijn ze een stuk goedkoper
ze zijn speciaal voor die yamaha 1 cilinders
( en ik heb er 3, dus nog wel eens wat spullen nodig)
nog nooit problemen gehad en ze leveren altijd snel : 2 tot 4 dagen.
verzend kosten zijn nu 10 Euro

wat die lijm betreft zal ik thuis wel even opzoeken
husamik
Berichten: 16
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 19:07
Locatie: Houten

Hoe betaal je aan Kedo, met creditcard of maak je het van te voren over? of laat je het onder rembours opsturen?
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Onder rembours is al snel zo'n € 10,= extra :idea:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
TTGup
Berichten: 12
Lid geworden op: do jan 06, 2005 23:37
Locatie: Woerden
Contacteer:

Ik betaal altijd met m'n creditcard
is volgens mij het makkelijkste

voor de lijm gebruik ik Bison Kombi Metal

hier een link naar een voorbeeld:
http://www.onlinebouwmarkt.nl/winkel/vi ... =BISEEZ2P8
husamik
Berichten: 16
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 19:07
Locatie: Houten

Nog bedankt voor alle reactie`s. Ik heb ondertussen de 2e hands inlaatspruitstukken binnen, deze zien er perfect uit, en dat voor slechts 25 euro voor beide exemplaren exclusief verzendkosten.
Plaats reactie