Hoi,
Ik ben nieuw op het forum hier en wil een crossmotor aan gaan schaffen. ik heb ervaring met Quad racen ik rij nu op een 250cc Quad. ik ben 21 jaar en weeg 106 kilo. nu is mijn vraag met hoeveel cc moet ik beginnen, of wat is verstandig om mee te beginnen? ik heb nog nooit op een crossmotor gereden. mijn voorkeur gaat uit naar een Suzuki. graag jullie meningen over wat ik het beste kan doen. Alvast Bedankt!
Echte Beginner 125cc of 250cc
Moderator: ghulst
- mxrider#28
Gezien je gewicht een 250 2-takt.
-
ik denk ook een 250cc
maar pak dan wel Honda
maar pak dan wel Honda
Honda Cr125
als deze man net twee meter is dan is 106 kg een heel gezond gewicht.huskie schreef:40 kg kwijtraken, en een 125 gaan rijden. 21jaar en 106 kg....japie kingcorn..
Ik zou ook voor 250cc gaan. Zelf 1.67 mtr, 65 kg en 450 cc viertakt, gelijk aan 250cc tweetakt. Lekker om een extra stukje gas te hebben
# 442
Het is een Suzuki RM 125cc geworden ik heb hem al hier staan. alleen ik zit met een probleem. ik heb de benzine met olie gemengt 1/35 alleen word de bougie erg vet waardoor die vervolgens niet meer start. ik heb de bougie er al een paar keer opnieuw ingedraait en schoongemaakt. dan start ie vrijwel meteen maar als ik dan gas geef in zijn vrij dan loopt ie elke keer vast, net of dat de benzine op is. waar kan dit aan liggen? ik denk zelf aan de mengverhouding.
HALLOOOOO ....
Om 08.38 je vraag stellen "welke moto kopen ?" om dan nog dezelfde dag er eentje aan te schaffen
Of misschien had je hem al aangeschaft
Wou je een bevestiging horen dat je een 125 moest aanschaffen ?
In elk geval, ik begrijp het allemaal niet goed (of misschien juist wel... )
Jo VdB
Om 08.38 je vraag stellen "welke moto kopen ?" om dan nog dezelfde dag er eentje aan te schaffen
Jo VdB
-
- Contacteer:
1 op 40 gaan smeren, en een crosser (125 cc 2 takt zeerzeker) kun je niet onbelast laten lopen.GertjanMX schreef:Ik heb de motor net hier. maar zou iemand mijn vragen willen beantwooren? over de probleempjes die ik heb? Alvast Bedankt!
Je moet er dus mee rijden anders verzuipt hij.
En vervang de bougie maar.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
- Contacteer:
lijkt vrouwelijk gedrag, ik had een 250 gekochtJo VdB schreef:HALLOOOOO ....
Jo VdB
KTM EXC300
KTM EXC300
Je moet gewoon gaaaaaaaassss geven jonge!!! Ik zei toch nog zo, GAS!GertjanMX schreef:Het is een Suzuki RM 125cc geworden ik heb hem al hier staan. alleen ik zit met een probleem. ik heb de benzine met olie gemengt 1/35 alleen word de bougie erg vet waardoor die vervolgens niet meer start. ik heb de bougie er al een paar keer opnieuw ingedraait en schoongemaakt. dan start ie vrijwel meteen maar als ik dan gas geef in zijn vrij dan loopt ie elke keer vast, net of dat de benzine op is. waar kan dit aan liggen? ik denk zelf aan de mengverhouding.
Ik heb de benzine vervangen en de bougie. nu loopt ie weer goed. alleen nu zit ik met het volgende. stationar slaat hij af. is dit normaal? want ik kan nog niet zo goed schakelen, als ik dan thuis kom en ik schakel terug van zn een naar vrij dan slaat hij meteen af en krijg ik hem vervolgens niet meer aan de praat, maar als ik de bougie er dan weer uitdraai en een beetje droog maak gaat ie weer als een speer. ik moet wel zeggen dat het een fantastische ervaring was net, nog nooit op een motor gereden, maar wat zit er een power achter zoon ding zeg. ik hoef maar een beetje gas te geven en ik zit al op mijn achterwiel echt heel gaaf!!!
Dat afslaan en de natte bougie komt, waarschijnlijk, van een te rijke afstelling.
Waarschijnlijk een iets te grote stationairsproeier, of luchtschroef niet goed afgesteld.
Even stationair afstellen en dan moet het een stuk beter zijn. Daarnaast kan ik me voorstellen dat je bij een eerste ervaring niet constant veel gas houdt, wat bij een 125 wel de bedoeling is en daar kan hij een beetje van verzuipen.
Waarschijnlijk een iets te grote stationairsproeier, of luchtschroef niet goed afgesteld.
Even stationair afstellen en dan moet het een stuk beter zijn. Daarnaast kan ik me voorstellen dat je bij een eerste ervaring niet constant veel gas houdt, wat bij een 125 wel de bedoeling is en daar kan hij een beetje van verzuipen.
-
Ik ben 11 Jaar en ook net begonnen ;
ik heb een 50cc Honda gekregen van me vader maakt leuk en zacht geluid en trekt snel op miscchien iets voor jouw?
ik heb een 50cc Honda gekregen van me vader maakt leuk en zacht geluid en trekt snel op miscchien iets voor jouw?
Wie (jongen) Crosst er wel is op Berghem en is tussen de 10 en 13 jaar? voeg me toe op msn: red_crosser_2@hotmail.com
-
- Contacteer:
Als je iets te koop aan wilt bieden kun je dat in de desbetreffende sectie doen, zoals je kunt lezen GertjanMX heeft al een crosser gekocht.
KTM EXC300
KTM EXC300
volgens mij gaat dat honda'tje wat te groot en te zwaar zijn voor gertjancrossertjeh schreef:Ik ben 11 Jaar en ook net begonnen ;
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering