Heb dus onlangs de olie ververst van mijn wr400; d'r zat toch wel wat gruis in het oliefilter.
Is dit normaal of moet ik me zorgen maken.
Het filter in de frame buis was overigens wel helemaal vrij van gruis.
Dacht ook even de gasschuif in de carburateur te contoleren op scheuren/breuken. Dat is niet iets wat je 'effe 'doet. Of is er wel een snellere manier om even snel een blik in de carburateur te werpen?
gruis
Moderator: ghulst
Gruis! Is het alu of ijzer gruis? Pak een magneet en je weet meer. Alu gruis...alhoewel ik dat meer slijk vind, komt van de koppeling. IJzer gruis klinkt als tandwiel oppervlakte schade. En dat kan ivm de leeftijd van jouw machine. Lekker vaak olie verversen zodat je schone olie houdt en regelmatig je olie gruis... controleren.
Misschien is dikkere olie, voor meer tandwiel bescherming, een optie. Maar hier moet iemand anders maar antwoord opgeven..
Misschien is dikkere olie, voor meer tandwiel bescherming, een optie. Maar hier moet iemand anders maar antwoord opgeven..
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Niks aan de hand. Ik maak ook altijd het oliefiltertje schoon bij het verversen van de olie en tref ook steeds wat gruis aan. Het handboek geeft ook aan dat je gruis zult aantreffen. Bij een nieuwe motor zelf in verhoogde hoeveelheid aangezien alles nog op elkaar moet inlopen. Maak je geen zorgen, dit is de reden dat je dat filtjertje hebt
Bekijk het gruis altijd wel aandachtig. Als je inderdaad stalen (min of meer herkenbare brokken tegen komt dan zou ik me wel wat zorgen maken. Zelf tref ik van die alu snippertjes aan)
Bekijk het gruis altijd wel aandachtig. Als je inderdaad stalen (min of meer herkenbare brokken tegen komt dan zou ik me wel wat zorgen maken. Zelf tref ik van die alu snippertjes aan)
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
ja bij mij ook, fijne metalen splintertjes... kan geen kwaadFlip schreef:Hmmm. 't zijn fijne metalen metalen "gruisjes".
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
D'r zat bij mij wel ietsje meer gruis in dan bij hornet911; maar ik geloof dat ik me maar geen zorgen ga maken; schijnt dus redelijk normaal te zijn.
Bedankt voor de reacties.
Het oliefilter heb ik schoongemaakt en weer gebruikt; dat is toch de bedoeling van die filters met dat metaalachtige gaas? Zit er nog een limiet aan hoe vaak je die dingen kunt hergebruiken?
Bedankt voor de reacties.
Het oliefilter heb ik schoongemaakt en weer gebruikt; dat is toch de bedoeling van die filters met dat metaalachtige gaas? Zit er nog een limiet aan hoe vaak je die dingen kunt hergebruiken?