Borculo
Moderator: ghulst
Borculo was "mooi weer" en hard en glad.
Alleen dachten de toppers daar anders over.
Prachtig om die jongens bezig te zien.
en O ja, ik was er ook, zie andere topic, ik ga hem nu openen.
Alleen dachten de toppers daar anders over.
Prachtig om die jongens bezig te zien.
en O ja, ik was er ook, zie andere topic, ik ga hem nu openen.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Tja...
De ondergrond was over het algemeen KEIHARD bevroren ("lekker" daveren op de bevroren maisplakken - mijn stuur moest ik goed vasthouden, anders schudde mijn KTM me eraf !!)
Daarbovenop het feit dat de grond (door het zonnige weer) begon te ontdooien.... Dus een laagje losse grond over een laag bevroren grond. Dit is dus GLAD. Ik had voor de 1ste maal Pirelli MT83 erop, deze gleden alle kanten uit. En ik gleed toch wel zeker niet 3x op mijn gezicht in de crossproeven Bye Bye mooie tijd...
Ik vond wel dat er TE VEEL verbindingsstukken waren over asfalt (minstens 50 %) Dit is niet tof.
Daarnaast veel last gehad van mijn voorrem. Ik moest ze telkens "oppompen" om druk te krijgen. En daarna had de rem een "aan-uit" karakter. Niet plezant dus op die gladde (bos)stukken.
Toch tevreden dat ik meegereden heb ! De organisatie was goed.
Wel stom dat de keuring van de daglicenties pâs om 08u45 begon, en dat je daarna een reuze-file moest trotseren aan de inschrijvingstafel. 2 Personen hielden zich bezig met de inschrijving van de daglicenties, terwijl er een 4tal anderen stonden op te kijken
Ook nog Pruus en Wopke tegengekomen
Al bij al hebben de Belgische enduro's meer afwisseling, meer terreinkilometers, meer en echte heuvels/bergen (en soms ook wel meer stenen)
Volgende week rij ik in elk geval
de openingsenduro van het Belgisch seizoen.
Jo VdB
hier vind je het klassement http://www.enduro.nl/2003uitslagen/2003index.htm
i(n de daglicenties waren er 61 starters / 42 geklasseerd / ik ben 32 ste - zoals meestal dus in de middenmoot )
De ondergrond was over het algemeen KEIHARD bevroren ("lekker" daveren op de bevroren maisplakken - mijn stuur moest ik goed vasthouden, anders schudde mijn KTM me eraf !!)
Daarbovenop het feit dat de grond (door het zonnige weer) begon te ontdooien.... Dus een laagje losse grond over een laag bevroren grond. Dit is dus GLAD. Ik had voor de 1ste maal Pirelli MT83 erop, deze gleden alle kanten uit. En ik gleed toch wel zeker niet 3x op mijn gezicht in de crossproeven Bye Bye mooie tijd...
Ik vond wel dat er TE VEEL verbindingsstukken waren over asfalt (minstens 50 %) Dit is niet tof.
Daarnaast veel last gehad van mijn voorrem. Ik moest ze telkens "oppompen" om druk te krijgen. En daarna had de rem een "aan-uit" karakter. Niet plezant dus op die gladde (bos)stukken.
Toch tevreden dat ik meegereden heb ! De organisatie was goed.
Wel stom dat de keuring van de daglicenties pâs om 08u45 begon, en dat je daarna een reuze-file moest trotseren aan de inschrijvingstafel. 2 Personen hielden zich bezig met de inschrijving van de daglicenties, terwijl er een 4tal anderen stonden op te kijken
Ook nog Pruus en Wopke tegengekomen
Al bij al hebben de Belgische enduro's meer afwisseling, meer terreinkilometers, meer en echte heuvels/bergen (en soms ook wel meer stenen)
Volgende week rij ik in elk geval
de openingsenduro van het Belgisch seizoen.
Jo VdB
hier vind je het klassement http://www.enduro.nl/2003uitslagen/2003index.htm
i(n de daglicenties waren er 61 starters / 42 geklasseerd / ik ben 32 ste - zoals meestal dus in de middenmoot )
O nee, ik snap het. Elke ronde had je drie proeven, die geklokt werden.
Maar bij mij staan er voor die tijden en aan het eind ook getallen.
Aan het begin staan er 10 en aan het eind 22 wat zijn dat? Mijn strafminuten?
Maar bij mij staan er voor die tijden en aan het eind ook getallen.
Aan het begin staan er 10 en aan het eind 22 wat zijn dat? Mijn strafminuten?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Je heb je zelf veradenhuskie schreef:O nee, ik snap het. Elke ronde had je drie proeven, die geklokt werden.
Maar bij mij staan er voor die tijden en aan het eind ook getallen.
Aan het begin staan er 10 en aan het eind 22 wat zijn dat? Mijn strafminuten?
38 889 g. visser 10 441.16 291.20 355.87 510.76 288.90 360.05 0.00 0.00 0.00 22 0 3577.94 B
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
- Berichten: 460
- Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
- Locatie: Tussen de olde wieven !
Ik heb velen zien rijden (o.a Wopke en Peewee, ook op de foto uiteraard) maar meneer G.V uit A niet., helaas.
Leuke wedstrijd daar in Borculo, motor werd in ieder geval niet zo vies.
Leuke wedstrijd daar in Borculo, motor werd in ieder geval niet zo vies.
Hee Rudy, heb je al die rijders gezien die ik achter me heb gelaten
Die zaten waarschijnlijk met z'n allen vast in dat ene slootje hahahahaha
De volgende keer probeer ik bij Jo in de buurt te blijven.
Die zaten waarschijnlijk met z'n allen vast in dat ene slootje hahahahaha
De volgende keer probeer ik bij Jo in de buurt te blijven.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
huskie, zoals elders geschreven: die 10 zijn de strafseconden voor de start-stunt; die 22 minuten is van bij de Tijdcontroles te laat of te vroeg klokken. Had je de tijden niet aan je stuur geplakt?
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
HAhAhuskie schreef:Hee Rudy, heb je al die rijders gezien die ik achter me heb gelaten
Die zaten waarschijnlijk met z'n allen vast in dat ene slootje hahahahaha
De volgende keer probeer ik bij Jo in de buurt te blijven.
je heb ze zeker de verkeerde weg gewezen
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Ja, ik leef nog en ja, blauwe plekken genezen bij oude mensen iets langzamer.
Eigenlijk begon alles super. Om 5 uur uit roermond vertrokken en via Duitsland naar Borculo. Was dus ruim op tijd, effe babbeltje met Jo en na even wat geemmer bij de start door slecht schijdende koppeling toch goed weg. Word ik me toch na een paar kilometer bij het indraien naar die zandgroeve gestopt door een politieagent op een motor. Gaat die wat dwars voor me staan zeg. Wijst naar een haast onzichtbaar bordje aan een boom en blablabla, voor ik hem het broodnodige aan het verstand had gebracht waren de drie anderen al mijlenver weg. IK als een kip zonder kop; met ook nog de nodige agressie door die arrogante diender;
erachteraan. Foute zet.Twee keer hard op m'n sjmoel.Zweten, niets zien, pijn. Blijven steken in dat korte modderstuk tussen beekje en weilanden, alleen aan het achterwiel eruitgetrokken, spier verrekt in schouder. Bij start en finish even aan opgeven gedacht, maar ik was nog in de tijd, tenminste voor ik begon te twijfelen. Met iets vertraging toch vertrokken voor de tweede ronde maar toen was het zo verdomde glad en ik met pijn op die verhipte aan-uit tweetakt dus je raad het wel, om de haverklap onderuit want ik vertik het om als een toerist rond te blijven rijden.Bij de eerste crossproef toen maar de handdoek gegooid. Wel spijtig maar ik had gewoon te veel dingen tegen gister! Maar er komt zeker een vervolg als het wat warmer is en mijn brillenhandicap niet zo zwaar telt. En die verrekte tweehalf moet wat meer manieren bijgebracht krijgen!
Eigenlijk begon alles super. Om 5 uur uit roermond vertrokken en via Duitsland naar Borculo. Was dus ruim op tijd, effe babbeltje met Jo en na even wat geemmer bij de start door slecht schijdende koppeling toch goed weg. Word ik me toch na een paar kilometer bij het indraien naar die zandgroeve gestopt door een politieagent op een motor. Gaat die wat dwars voor me staan zeg. Wijst naar een haast onzichtbaar bordje aan een boom en blablabla, voor ik hem het broodnodige aan het verstand had gebracht waren de drie anderen al mijlenver weg. IK als een kip zonder kop; met ook nog de nodige agressie door die arrogante diender;
erachteraan. Foute zet.Twee keer hard op m'n sjmoel.Zweten, niets zien, pijn. Blijven steken in dat korte modderstuk tussen beekje en weilanden, alleen aan het achterwiel eruitgetrokken, spier verrekt in schouder. Bij start en finish even aan opgeven gedacht, maar ik was nog in de tijd, tenminste voor ik begon te twijfelen. Met iets vertraging toch vertrokken voor de tweede ronde maar toen was het zo verdomde glad en ik met pijn op die verhipte aan-uit tweetakt dus je raad het wel, om de haverklap onderuit want ik vertik het om als een toerist rond te blijven rijden.Bij de eerste crossproef toen maar de handdoek gegooid. Wel spijtig maar ik had gewoon te veel dingen tegen gister! Maar er komt zeker een vervolg als het wat warmer is en mijn brillenhandicap niet zo zwaar telt. En die verrekte tweehalf moet wat meer manieren bijgebracht krijgen!
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Wat voor een motor heb je precies?
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
een cr 250 uit 94, Rudy. Is een volcross waar ik een plaat heb opgeschroeft. Het ding pruttelt maar wat dat je denkt hij begeefd 't zo, tot ineens al het vermogen in eenkeer aanvalt. Echt niet te dozeren. Wat doen?
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
he' pruus,
ik heb nog een heel mooie honda cr 250 '02 te koop.
deze is veel rustiger te berijden door die elektronisch geregelde uitlaatklep.
iets voor jou !!
ik heb nog een heel mooie honda cr 250 '02 te koop.
deze is veel rustiger te berijden door die elektronisch geregelde uitlaatklep.
iets voor jou !!
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Henk, bedankt voor de uitleg. Ik zal bij Holten beter opletten en een verse bougie erin stoppen.
Enne jeetje Pruus, dat was klote dus(op z'n amsterdams gezegd dus).
Ik was net aan het kijken op de uitslag hoeveelste je was geworden. Maar nu snap ik het dus.
Toen ik bij de start niet weg kwam, baalde ik ook al, maar nu jij dit verteld hebt, had ik een eitje.
Maar die Honda moet toch gewoon voor elkaar gemaakt kunnen worden.
Ik denk ook dat ik weet hoe.
Bij mijn motor kan ik de hit aardig manipuleren door een verschillende naald te gebruiken. Als ik hem voor cross door het zand wil hebben zet ik er een rijkere naald in. Dan pruttelt ie bij gas dicht tot 1/4 gas, maar als ik hem dan doordraai naar vol, dan is ie niet te houden.
Als ik een armer naald gebruik voor het middengebied is ie wat gemakkelijker te rijden.
De truuk komt volgens mij omdat met een rijkere naald hij bij weinig gas eigenlijk gaat verzuipen(zo gezegd) die bezine komt er dan bij volgas bij, wat de motor wel waardeert. uit, aan dus. Met in diep zand rijden is dat ook geen probleem omdat je dan toch genoeg traktie hebt, maar op zo'n glijbaan als zaterdag is het te veel van het goede.
Bij een armere naald blijft ie ook bij weinig gas gewoon alle bezine netjes verbruiken, wat dus geen extra bezine oplevert bij volgas geven.
Probeer het eens uit. Moet je dus wel even je naald bekijken, welke er in zit.
ps:ik hoop dat ik mijn theorie juist heb aangaande dat naalden verhaal, maar ik heb het dus proefondervindelijk ondervonden.
Enne jeetje Pruus, dat was klote dus(op z'n amsterdams gezegd dus).
Ik was net aan het kijken op de uitslag hoeveelste je was geworden. Maar nu snap ik het dus.
Toen ik bij de start niet weg kwam, baalde ik ook al, maar nu jij dit verteld hebt, had ik een eitje.
Maar die Honda moet toch gewoon voor elkaar gemaakt kunnen worden.
Ik denk ook dat ik weet hoe.
Bij mijn motor kan ik de hit aardig manipuleren door een verschillende naald te gebruiken. Als ik hem voor cross door het zand wil hebben zet ik er een rijkere naald in. Dan pruttelt ie bij gas dicht tot 1/4 gas, maar als ik hem dan doordraai naar vol, dan is ie niet te houden.
Als ik een armer naald gebruik voor het middengebied is ie wat gemakkelijker te rijden.
De truuk komt volgens mij omdat met een rijkere naald hij bij weinig gas eigenlijk gaat verzuipen(zo gezegd) die bezine komt er dan bij volgas bij, wat de motor wel waardeert. uit, aan dus. Met in diep zand rijden is dat ook geen probleem omdat je dan toch genoeg traktie hebt, maar op zo'n glijbaan als zaterdag is het te veel van het goede.
Bij een armere naald blijft ie ook bij weinig gas gewoon alle bezine netjes verbruiken, wat dus geen extra bezine oplevert bij volgas geven.
Probeer het eens uit. Moet je dus wel even je naald bekijken, welke er in zit.
ps:ik hoop dat ik mijn theorie juist heb aangaande dat naalden verhaal, maar ik heb het dus proefondervindelijk ondervonden.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Huskie, dank voor je toelichtingen. Zal de komende week eens wat uitproberen.Eventueel ook andere sproeiers testen. Denk er ook over om naar Holten te komen, want na gisteren voel ik me toch enigzins onbevredigd.Word wel wat krap met de tijd maar we zien wel.
Ben trouwens blij voor jou dat het zo goed is gegaan. Als ik het eerlijk mag zeggen was ik op voorhand bang dat je een tikkeltje overgemotiveerd van leer zou trekken. Maar chapaux! blijkbaar ben je een kanjer.Wat vond je trouwens van de algehele sfeer, ben je na afloop nog gebleven?
Ben trouwens blij voor jou dat het zo goed is gegaan. Als ik het eerlijk mag zeggen was ik op voorhand bang dat je een tikkeltje overgemotiveerd van leer zou trekken. Maar chapaux! blijkbaar ben je een kanjer.Wat vond je trouwens van de algehele sfeer, ben je na afloop nog gebleven?
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Hoi Ad, dat is leuk aangeboden maar zal eerst nog een paar kunstgrepen met die ouwe uitproberen. Eind maart gaat het wegseizoen van start en als het in de herfst nog niet gaat met dat ding komt er denk ik zoiets als wat jij nu rijd. Hoe bevalt 'ie tot nutoe?
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
misschien heb je dr wat aan
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Motor loopt met iets te rijk mengsel eigelijk het beste. Infeite kneip je hem nu gewoon iets.huskie schreef:Als ik een armer naald gebruik voor het middengebied is ie wat gemakkelijker te rijden.
De truuk komt volgens mij omdat met een rijkere naald hij bij weinig gas eigenlijk gaat verzuipen(zo gezegd) die bezine komt er dan bij volgas bij, wat de motor wel waardeert. uit, aan dus. Met in diep zand rijden is dat ook geen probleem omdat je dan toch genoeg traktie hebt, maar op zo'n glijbaan als zaterdag is het te veel van het goede.
Bij een armere naald blijft ie ook bij weinig gas gewoon alle bezine netjes verbruiken, wat dus geen extra bezine oplevert bij volgas geven.
Zou naald omhoogzetten trouwens ook niet helpen huskie (misschien niet perfect maar om te proberen)
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Pruus,
Sterkte met het lichaam.
Misschien heb ik wat tips voor de CR.
Monteer tussen de uitlaat en cilinder twee extra pakking ringen,daardoor word het vermogen onderin beter waardoor die schop als de valve open gaat minder word.
Ook kun je de ontsteking iets vroeger zetten waardoor hij ook onderin sterker word,dit heeft wel tot gevolg dat het vermogen bovenin veel sterker afbouwd.
Je moet het gat wat in het plaatje op de grondplaat van de ontsteking zit 1mm vervijlen,zodat als je er tegen aankijkt je de ontsteking met de klokmee verder kunt draaien.
Deze wijzigingen hebben wel tot gevolg dat het topvermogem/toeren tal iets daalt maar maakt de motor veel vloeiender.
Hoe staat het met je zuiger slijtage ? een versleten zuiger versterkt ook het aan/uit effect.
Sterkte met het lichaam.
Misschien heb ik wat tips voor de CR.
Monteer tussen de uitlaat en cilinder twee extra pakking ringen,daardoor word het vermogen onderin beter waardoor die schop als de valve open gaat minder word.
Ook kun je de ontsteking iets vroeger zetten waardoor hij ook onderin sterker word,dit heeft wel tot gevolg dat het vermogen bovenin veel sterker afbouwd.
Je moet het gat wat in het plaatje op de grondplaat van de ontsteking zit 1mm vervijlen,zodat als je er tegen aankijkt je de ontsteking met de klokmee verder kunt draaien.
Deze wijzigingen hebben wel tot gevolg dat het topvermogem/toeren tal iets daalt maar maakt de motor veel vloeiender.
Hoe staat het met je zuiger slijtage ? een versleten zuiger versterkt ook het aan/uit effect.
Pruus, ik ben niet op de afterparty geweest. Ik ken mezelf, ben heel gezellig maar dan wil ik ook wat drinken en aangezien ik nog terug moest naar huus. Ja ja het verstand komt met de jaren
Trouwens ik ben ook wel gevallen. Een keer uit het bos, moest ik stevig in de remmen, glee me voorwiel weg. Een keer in het bos, zag een lullig boomworteltje niet, koplamp stuk tegen een boompie. Een keer op een akker, tijdens de proef. Ik werd op m'n huid gezeten door een topper. Ik ga netjes opzij, uit het spoor evenwicht weg, weer dat %^$$%&^voorwiel
opzij. Weer liggen. Was gelukkig stapvoets.
Trouwens ik probeerde op een akker een topper bij te houden. Jesus wat gaan ze hard. Dan heb ik toch wel wat angst in me.
En die toppers maar beweren dat als je het gas maar goed openhoudt je motor het stabielst is. Ja ja maar als je dan uit het spoor gaat, lig je er wel af met 80 per uur. En nu alleen maar met 60, ha ha.
Trouwens ik ben ook wel gevallen. Een keer uit het bos, moest ik stevig in de remmen, glee me voorwiel weg. Een keer in het bos, zag een lullig boomworteltje niet, koplamp stuk tegen een boompie. Een keer op een akker, tijdens de proef. Ik werd op m'n huid gezeten door een topper. Ik ga netjes opzij, uit het spoor evenwicht weg, weer dat %^$$%&^voorwiel
opzij. Weer liggen. Was gelukkig stapvoets.
Trouwens ik probeerde op een akker een topper bij te houden. Jesus wat gaan ze hard. Dan heb ik toch wel wat angst in me.
En die toppers maar beweren dat als je het gas maar goed openhoudt je motor het stabielst is. Ja ja maar als je dan uit het spoor gaat, lig je er wel af met 80 per uur. En nu alleen maar met 60, ha ha.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Rudy, die naald omhoog heb ik al gedaan, Werkt ook wel, maar die andere naald die ik gebruik heeft tevens een andere taper. Hierdoor heb ik ook een langere rechte aanloop, waardoor die bij 1/4 gas ook armer is.
En die huskie van mij die kan slecht tegen dicht gas. Ik denk dat ie niet goed spoelt of zo bij weinig gas. Slaat vet waar je bij staat en aangezien ik veel kruipdoor sluipdoor doe moet ie wel iets armer staan.
Natuurlijk met de pilotjet. ciao
En die huskie van mij die kan slecht tegen dicht gas. Ik denk dat ie niet goed spoelt of zo bij weinig gas. Slaat vet waar je bij staat en aangezien ik veel kruipdoor sluipdoor doe moet ie wel iets armer staan.
Natuurlijk met de pilotjet. ciao
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Pruus, heb je er ook een beetje vliegwiel op zitten, in combinatie met de extra lichtspoel? Ik had ooit een CR250 uit 1990 en daarbij hielp dat wel; trouwens toen ook met een lange slag gashandle (Marzochi ofzo) gereden (totaal ca 3/4 omwenteling). Dan is ie ook rustiger over de knippen, omdat de niet te vermijden lichaamsbeweging minder doorwerkt in je gashandle). Maar Borculo was ook wel erg glad hoor; zelfs de 'milde' GasGas trok mij een keer onderuit, terwijl ik nog moest beginnen met gasgeven en gelijk 360 rond. Gelukkig op een vlak stukje, dus kon ik fijn schuiven zonder richels tegen te komen.
Trouwens, wat is oud? Ik word binnenkort 55.
Trouwens, wat is oud? Ik word binnenkort 55.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Zwaarder vliegwiel werkt idd ook wel. In motocrossaction 9amerikaans crossblad) las ik verhaal over zwaarder vliegwiel in nieuwe yz450, blijkt goed te werken (dubach heeft 100 150 en 200 gram extra modellen)
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Mensen, in mijn nog prille loopbaan als 2takt-rijder had ik nooit durven hopen zoveel te leren in zulke korte tijd! Ik ga aan de slag en jullie lezen dan wel wat ervan komt. Of zien het met eigen ogen in Holten!
Echt waar, voor mij is iedereen die in Borculo heefd uitgereden een topper.En vooral als het ook nog de eerste enduro was, zoals voor Huskie en Peewee. die prestatie is gewoon heel hoog aanteslaan, dat zullen ook ervaren mensen moeten erkennen.
Dat vliegwiel-idee is denk ik het eerste wat ik ga uitproberen,Henk, het lijkt me het beste om je fiets te kunnen afstellen in een range van cross tot zondag-ochtend-oma-kerkbreng-brommer, maar is het niet zo dat de moderne viertakten dit karakter al van huisuit hebben?
Echt waar, voor mij is iedereen die in Borculo heefd uitgereden een topper.En vooral als het ook nog de eerste enduro was, zoals voor Huskie en Peewee. die prestatie is gewoon heel hoog aanteslaan, dat zullen ook ervaren mensen moeten erkennen.
Dat vliegwiel-idee is denk ik het eerste wat ik ga uitproberen,Henk, het lijkt me het beste om je fiets te kunnen afstellen in een range van cross tot zondag-ochtend-oma-kerkbreng-brommer, maar is het niet zo dat de moderne viertakten dit karakter al van huisuit hebben?
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent