Ik ga binnenkort een nieuwe quad Yamaha Grizzly 660 (4T) kopen.
Nu zit ik met wat vraagjes mbt het inlopen van de motor.
1. Vol senthetische olie 10 W40 of liever half senthetisch gebruiken.
2. Hoe loop ik best de motor in ? Hoe lang moet ik inlopen ?
Voor zover ik weet moet je het volgende doen : stationair warm laten worden, dan pas vertrekken - zoveel mogelijk veranderen van toerental, dus niet te lang op hetzelfde toerental blijven rijden - nu en dan eens tot max toerental maar dan terug afzakken, nooit langere tijd op maximum blijven rijden
Correcties en aanvullingen zijn welkom !
Hoe en hoelang motor inlopen ?
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 258
- Lid geworden op: di nov 05, 2002 18:12
- Locatie: Langemark - West-Vlaanderen - België
- Contacteer:
No LImit Grizzly : Go Big of Go Home !
Helaas ben ik nooit in de (luxe) gelegenheid geweest om een nieuwe motor in te mogen rijden maar ik kan mij goed voorstellen dat eea in het instruktieboekje staat en dat een dealer weet waaroven hij praat?
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
je moet zowizo altijd met de zelfde olie blijven rijden (als je van half naar volsynteet over ga blijkt motor vaak olie te verbruiken), verder dealer vragen.No Limit Grizzly schreef:Ik ga binnenkort een nieuwe quad Yamaha Grizzly 660 (4T) kopen.
Nu zit ik met wat vraagjes mbt het inlopen van de motor.
1. Vol senthetische olie 10 W40 of liever half senthetisch gebruiken.
2. Hoe loop ik best de motor in ? Hoe lang moet ik inlopen ?
Voor zover ik weet moet je het volgende doen : stationair warm laten worden, dan pas vertrekken - zoveel mogelijk veranderen van toerental, dus niet te lang op hetzelfde toerental blijven rijden - nu en dan eens tot max toerental maar dan terug afzakken, nooit langere tijd op maximum blijven rijden
Correcties en aanvullingen zijn welkom !
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Stationair warm draaien heeft toch geen enkele zin. Dit wordt toch ook bij auto's afgeraden !!No Limit Grizzly schreef:Ik ga binnenkort een nieuwe quad Yamaha Grizzly 660 (4T) kopen.
Voor zover ik weet moet je het volgende doen : stationair warm laten worden, dan pas vertrekken - zoveel mogelijk veranderen van toerental, dus niet te lang op hetzelfde toerental blijven rijden - nu en dan eens tot max toerental maar dan terug afzakken, nooit langere tijd op maximum blijven rijden
!
Een motor is veel sneller op bedrijfstemperatuur door ermee te rijden.
De Yamaha-motor is al een "oude" motor qua concept. Rustig inrijden is de boodschap. Zeker niet in beginfase de motor op vol toerental gebruiken !!! Halfweg is al meer dan genoeg !
Daarna kalmaan tot 3/4 van het maximum toerental.
Ik spreek hier dan over enkele uren (niet over 1000 km hé)
Inrijden best altijd met half-synthetisch. Daarna overschakelen op vol-synthetisch.
Sorry Rudy, niet persoonlijk bedoeld, maar dat is dus quatsch !rudy schreef: je moet zowizo altijd met de zelfde olie blijven rijden (als je van half naar volsynteet over ga blijkt motor vaak olie te verbruiken),
Volsynthetisch is altijd beter bij moderne motoren, doch is niet geschikt om motoren in te rijden.
Volsynthetisch is a.h.w. te "goed".
Jo VdB
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Weet ik, vooral vroeger zaten er o.a. in auto's speciale inrij olie die eigelijk behoorlijk slecht was zodat de motor goed inslijt, tegewoordig doen ze dat volgend mij niet zoveel meer.
Maar het blijkt als je jaren halfsynteet gebruikt heb je overga naar vol je auto/motor olie gaat verbruiken . In auto en motortechniek stond laats zelfs een verhaal over teveel olie in auto/motor is ook slecht en blijkt zelfs voor olie verbruik te zorgen
Duizenden km's inrijden is idd onzin 1e paar uur kalmaan en daana .
Maar het blijkt als je jaren halfsynteet gebruikt heb je overga naar vol je auto/motor olie gaat verbruiken . In auto en motortechniek stond laats zelfs een verhaal over teveel olie in auto/motor is ook slecht en blijkt zelfs voor olie verbruik te zorgen
Duizenden km's inrijden is idd onzin 1e paar uur kalmaan en daana .
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Ja ja , maar de vraag gaat over INRIJDEN.Maar het blijkt als je jaren halfsynteet gebruikt
:. In auto en motortechniek stond laats zelfs een verhaal over teveel olie in auto/motor is ook slecht en blijkt zelfs voor olie verbruik te zorgen :lol
Te veel olie is even slecht als te weinig olie ! Dan kan er bv. olie aangezogen worden uit de carterontluchting.
Jo VdB
Jongens, ik hoor jullie niet over de warmte/koude fase van de zuiger om in het begin zichzelf te "zetten".
Bij mijn 2takt moet ik een paar keer mijn zuiger verhitten(door de motor te laten draaien, natuurlijk ), en geheel laten afkoelen omdat een zuiger in zijn eerste levensminuten verhoudingsgewijs zich meer uitzet als later.
Is dit bij deze quad niet van toepasssing???
Bij mijn 2takt moet ik een paar keer mijn zuiger verhitten(door de motor te laten draaien, natuurlijk ), en geheel laten afkoelen omdat een zuiger in zijn eerste levensminuten verhoudingsgewijs zich meer uitzet als later.
Is dit bij deze quad niet van toepasssing???
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Kees, lees voor meer uitzet:sneller uitzet. Hier zei ik het niet goed maar .....
Kees, de zuigers zetten natuurlijk uit als ze warm worden, dat weten we allemaal, maar met het uitzetten van de zuiger zet ook de cilinder uit. Was dit niet zo konden we nooit op 0.05mm speling cilnder/zuiger werken. Maar..... hier komt ie.
Een nieuwe zuiger zet bij zijn eerste temperatuur verhoging verhoudings gewijs sneller uit dan je cilnder, met dus de kans op vastlopen.
Heeft ie eenmaal zijn eerste rek van materiaal gehad dan zal ie dat de volgende keer minder snel doen etc. waardoor die meer in de pas loopt met het uitzetten van je cilinder.
Dat bedoelen ze met een inloop cyclus van warm/koud.
De eerste keren dus alleen de cyclus toepassen en na de vierde keer rustig een kwartier inrijden max half gas, volgende keer max 3/4 gas etc.
Dit met variabele toerentallen, en geen kracht(dus op de weg, of stukkie gras). De tolerantie van heden zijn dusdanig klein dat bovenstaande geen kwaad kan en dus eerder goed is.
Je moet ze de kost geven die met een nieuwe zuiger een vastloper krijgen na een 5 min rijden.
Je kunt heel wat kenners hierover vragen en in de tweetakt wereld is bovenstaande een must.
Kees, de zuigers zetten natuurlijk uit als ze warm worden, dat weten we allemaal, maar met het uitzetten van de zuiger zet ook de cilinder uit. Was dit niet zo konden we nooit op 0.05mm speling cilnder/zuiger werken. Maar..... hier komt ie.
Een nieuwe zuiger zet bij zijn eerste temperatuur verhoging verhoudings gewijs sneller uit dan je cilnder, met dus de kans op vastlopen.
Heeft ie eenmaal zijn eerste rek van materiaal gehad dan zal ie dat de volgende keer minder snel doen etc. waardoor die meer in de pas loopt met het uitzetten van je cilinder.
Dat bedoelen ze met een inloop cyclus van warm/koud.
De eerste keren dus alleen de cyclus toepassen en na de vierde keer rustig een kwartier inrijden max half gas, volgende keer max 3/4 gas etc.
Dit met variabele toerentallen, en geen kracht(dus op de weg, of stukkie gras). De tolerantie van heden zijn dusdanig klein dat bovenstaande geen kwaad kan en dus eerder goed is.
Je moet ze de kost geven die met een nieuwe zuiger een vastloper krijgen na een 5 min rijden.
Je kunt heel wat kenners hierover vragen en in de tweetakt wereld is bovenstaande een must.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Huskie,
Gedeeltelijk ga ik met je verhaal mee.
Alleen het feit dat een zuiger na een keer gelopen te hebben minder snel uitzet komt niet door verandering van het materiaal.
Dit komt door het feit dat de zuigerveren dan al ingelopen zijn op de cilinderwand.
Via de veren voerd de zuiger veel warmte af naar de cilinder wat met goed ingelopen veren beter gaat.
Wat tot gevolg heeft dat de zuiger na een aantal keren gelopen te hebben inderdaad beter in verhouding met de cilinder uitzet.
Gedeeltelijk ga ik met je verhaal mee.
Alleen het feit dat een zuiger na een keer gelopen te hebben minder snel uitzet komt niet door verandering van het materiaal.
Dit komt door het feit dat de zuigerveren dan al ingelopen zijn op de cilinderwand.
Via de veren voerd de zuiger veel warmte af naar de cilinder wat met goed ingelopen veren beter gaat.
Wat tot gevolg heeft dat de zuiger na een aantal keren gelopen te hebben inderdaad beter in verhouding met de cilinder uitzet.
Deze uitleg lijkt mij zeer acceptabel, Kees.
Maar is het niet zo dat metaal door heet maken en sterk koelen een bepaalde hardheid verkrijgt wat dan weer invloed heeft op zijn rek???
Maar is het niet zo dat metaal door heet maken en sterk koelen een bepaalde hardheid verkrijgt wat dan weer invloed heeft op zijn rek???
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Ik betweifel me of je zuiger in het begin meer uitzet...huskie schreef:Kees, lees voor meer uitzet:sneller uitzet. Hier zei ik het niet goed maar .....
Kees, de zuigers zetten natuurlijk uit als ze warm worden, dat weten we allemaal, maar met het uitzetten van de zuiger zet ook de cilinder uit. Was dit niet zo konden we nooit op 0.05mm speling cilnder/zuiger werken. Maar..... hier komt ie.
Een nieuwe zuiger zet bij zijn eerste temperatuur verhoging verhoudings gewijs sneller uit dan je cilnder, met dus de kans op vastlopen.
Heeft ie eenmaal zijn eerste rek van materiaal gehad dan zal ie dat de volgende keer minder snel doen etc. waardoor die meer in de pas loopt met het uitzetten van je cilinder.
Dat bedoelen ze met een inloop cyclus van warm/koud.
De eerste keren dus alleen de cyclus toepassen en na de vierde keer rustig een kwartier inrijden max half gas, volgende keer max 3/4 gas etc.
Dit met variabele toerentallen, en geen kracht(dus op de weg, of stukkie gras). De tolerantie van heden zijn dusdanig klein dat bovenstaande geen kwaad kan en dus eerder goed is.
Je moet ze de kost geven die met een nieuwe zuiger een vastloper krijgen na een 5 min rijden.
Je kunt heel wat kenners hierover vragen en in de tweetakt wereld is bovenstaande een must.
maar zal mijn broer eens vragen
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Hmmm
Dat stationair inlopen waar een paar berichten over sprake was is heel erg nuttig hoor, niet op moderne motoren, maar op oude LUCHTGEKOELDE motoren:
De reden is eigenlijk redelijk simpel: er is op een luchtgekoelde motor een (aanzienlijk) temperatuurverschil tussen de plek waar de lucht het eerst de koelvinnen raakt, en waar hij hem het laatst raakt. (voor en achterkant van de blok) tijdens het rijden. Op een watergkoelde motor is dit VEEL minder/onbestaand.
Door deze ongelijke materiaalstemperatuur van een luchtgekoelde blok tijdens het rijden, is het beter deze stationair in te laten lopen.
Er zijn momenteel weinig luchtgekoelde motoren over, maar een XR600 ofzo heeft bij de stationaire techniek echt wel baat.
Hoe ik dit deed op XR600 en CR500 '84 (Rudi heeft es een link gepost hier waar men motoren ging bespreken, lees daar maar es hoeveel problemen ze hadden met de CR 500 '84 , ik heb er nooit geen motorische problemen mee gehad...en die werd niet gebruikt om mee te wandelen he )
afin procedure stationair inlopen:
motor starten en laten lopen voor 1 minuut.
VOLLEDIG laten afkoelen tot ie volledig koud is (dit om de metalen te laten uitzetten en krimpen)
Starten en 3 minuten laten lopen
Terug volledig laten afkoelen.
Starten en 5 minuten laten lopen
Terug volledig laten afkoelen.
Starten en 7-8 minuten laten lopen
Terug volledig laten afkoelen.
Starten en 10 minuten laten lopen
Terug volledig laten afkoelen.
Starten en kwartier laten lopen.
Afkoelen.
Door deze procedure raken de onderdelen toch erg goed op elkaar ingepast. Hierna ergens een kwartier op het terrein de motor es echt HEET rijden en een klein onderhoudje doen eventueel (4 takt)
GAAAAAASSSSSS geven
Ik zie niet in waarom deze procedure niet op watergekoeld model zou kunnen ingezet worden, maar op mn CR250 is het gewoon heel erg simpel: 1 rondje op Lommel rondtjuffen, 1 rondje erna nog erg op het gemak, maar toch al een mooier tempo aanhouden. Ronde 3 : GAAAAAAAAAAAAAAAAAAASSSSSSSSSSSSSSSSSSS....
Dit duurt een heel pak minder lang
Ik heb nog nooit een vastloper ofzo gehad, en en paar mensen die er echt meer als mij vanaf weten raden dit ook aan .
Greets.
Dat stationair inlopen waar een paar berichten over sprake was is heel erg nuttig hoor, niet op moderne motoren, maar op oude LUCHTGEKOELDE motoren:
De reden is eigenlijk redelijk simpel: er is op een luchtgekoelde motor een (aanzienlijk) temperatuurverschil tussen de plek waar de lucht het eerst de koelvinnen raakt, en waar hij hem het laatst raakt. (voor en achterkant van de blok) tijdens het rijden. Op een watergkoelde motor is dit VEEL minder/onbestaand.
Door deze ongelijke materiaalstemperatuur van een luchtgekoelde blok tijdens het rijden, is het beter deze stationair in te laten lopen.
Er zijn momenteel weinig luchtgekoelde motoren over, maar een XR600 ofzo heeft bij de stationaire techniek echt wel baat.
Hoe ik dit deed op XR600 en CR500 '84 (Rudi heeft es een link gepost hier waar men motoren ging bespreken, lees daar maar es hoeveel problemen ze hadden met de CR 500 '84 , ik heb er nooit geen motorische problemen mee gehad...en die werd niet gebruikt om mee te wandelen he )
afin procedure stationair inlopen:
motor starten en laten lopen voor 1 minuut.
VOLLEDIG laten afkoelen tot ie volledig koud is (dit om de metalen te laten uitzetten en krimpen)
Starten en 3 minuten laten lopen
Terug volledig laten afkoelen.
Starten en 5 minuten laten lopen
Terug volledig laten afkoelen.
Starten en 7-8 minuten laten lopen
Terug volledig laten afkoelen.
Starten en 10 minuten laten lopen
Terug volledig laten afkoelen.
Starten en kwartier laten lopen.
Afkoelen.
Door deze procedure raken de onderdelen toch erg goed op elkaar ingepast. Hierna ergens een kwartier op het terrein de motor es echt HEET rijden en een klein onderhoudje doen eventueel (4 takt)
GAAAAAASSSSSS geven
Ik zie niet in waarom deze procedure niet op watergekoeld model zou kunnen ingezet worden, maar op mn CR250 is het gewoon heel erg simpel: 1 rondje op Lommel rondtjuffen, 1 rondje erna nog erg op het gemak, maar toch al een mooier tempo aanhouden. Ronde 3 : GAAAAAAAAAAAAAAAAAAASSSSSSSSSSSSSSSSSSS....
Dit duurt een heel pak minder lang
Ik heb nog nooit een vastloper ofzo gehad, en en paar mensen die er echt meer als mij vanaf weten raden dit ook aan .
Greets.
Bij de tegenwoordige motoren met nicasil cilinders is vijf minuten rustig aan ook voldoende.
Inlopen doet er namelijk toch heel weinig,het nicasil is zo slijtvast daar gebeurt niets mee.
Alleen de zuiger past een beetje in, maar dat is ook heel weinig meet namelijk de speling maar ééns na vijf uur draaien.
Dan kan je je ook voorstellen dat er het éérste uur weinig gebeurd.
Wat wel even moet inslijten zijn de veren maar dit is vrij snel gebeurt omdat de meeste veren zijn voorzien van een zachtere inloop laag.
(kijk maar naar de gp jongens éérste rondje even rustig , tempo waar wij nog jaloers op zijn, en dan gaan)
Inlopen doet er namelijk toch heel weinig,het nicasil is zo slijtvast daar gebeurt niets mee.
Alleen de zuiger past een beetje in, maar dat is ook heel weinig meet namelijk de speling maar ééns na vijf uur draaien.
Dan kan je je ook voorstellen dat er het éérste uur weinig gebeurd.
Wat wel even moet inslijten zijn de veren maar dit is vrij snel gebeurt omdat de meeste veren zijn voorzien van een zachtere inloop laag.
(kijk maar naar de gp jongens éérste rondje even rustig , tempo waar wij nog jaloers op zijn, en dan gaan)
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
sjit hoe moest die cilinder er nou weer ophuskie schreef:Kees, wat m'n bigend betreft. JST, john Slootjes. Ik ga straks een beginnen met in mekaar zetten.
Nou maar hopen dat ik straks geen onderdelen over hou
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Je gelooft het bijna niet, maar ik deed de krukaskeringen aan de verkeerde kant in het carter. Maar ik had het door toen ik de krukas erin wou stoppen.
Daarna, toen ik de krukas erin had zitten, en alles vastgedraaid had, moest ik hem weer opmaken om een extra opvul ring op de uitgaande as te zetten. Ik dacht dat ie aan de buitenkant hoorde te zitten. Niet dus
Afijn, Lekker bezig dus.
Daarna, toen ik de krukas erin had zitten, en alles vastgedraaid had, moest ik hem weer opmaken om een extra opvul ring op de uitgaande as te zetten. Ik dacht dat ie aan de buitenkant hoorde te zitten. Niet dus
Afijn, Lekker bezig dus.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: za nov 23, 2002 17:53
- Locatie: Villanueva del Trabuco
- Contacteer:
Tja inlopen.... zoveel rijders, zoveel meningen blijkbaar
Maarreh, wel eens op een fabriek wezen kijken? Steekproefgewijs gaat er een fiets en bij kleinere, niche-fabrikanten als bv. Husaberg zelfs élke fiets, gaat zó van de assemblagelijn op de testbank; even rustig, maar wel belast in de versnelling opwarmen tot bedrijfstemperatuur en dan vól door alle versnellingen. Afremmen en nóg een keer. En wíj dan netjes inrijden?
Maarreh, wel eens op een fabriek wezen kijken? Steekproefgewijs gaat er een fiets en bij kleinere, niche-fabrikanten als bv. Husaberg zelfs élke fiets, gaat zó van de assemblagelijn op de testbank; even rustig, maar wel belast in de versnelling opwarmen tot bedrijfstemperatuur en dan vól door alle versnellingen. Afremmen en nóg een keer. En wíj dan netjes inrijden?
Trail rijden: zo langzaam als mogelijk om er doorheen te komen genieten van het natuurschoon.
Nu ik heb nog es elke week een dag meegedraaid op NEDCAR, juist wanneer de wagens voor de eerste keer gestart werden...
ik kan rustig stellen dat de wagens niet echt werden opgewarmd hoor... die moeten gewoon gaan.
Wel is dit maar een klein stukje en stonden ze na 30 meter weer stil (op een plateau waaronder ik nog wat deed aan de ophanging).
Het is in ieder geval zo (en dit weet misschien niet iedereen) dat als je een motor niet of weinig laat inlopen, maar direct goed gaat belasten dat hij MEER vermogen gaat leveren als een motor die je zorgvuldig inrijdt. Hij gaat echter wel wat minder lang mee. (dit hangt wel weer van type en model blok af, en en en en... just a rule of thumb)
ik kan rustig stellen dat de wagens niet echt werden opgewarmd hoor... die moeten gewoon gaan.
Wel is dit maar een klein stukje en stonden ze na 30 meter weer stil (op een plateau waaronder ik nog wat deed aan de ophanging).
Het is in ieder geval zo (en dit weet misschien niet iedereen) dat als je een motor niet of weinig laat inlopen, maar direct goed gaat belasten dat hij MEER vermogen gaat leveren als een motor die je zorgvuldig inrijdt. Hij gaat echter wel wat minder lang mee. (dit hangt wel weer van type en model blok af, en en en en... just a rule of thumb)
Leuke bijdrage Heurtecilla, (offtopic: wat betekent dat eigenlijk, of is het een plaatsnaam??) Ja wij hobbyisten moesten eens weten hoe het in het eggie gaat
nn Sandman, gaarne iets meer details aangaande jouw bijdrage.
Waarom levert ie meer vermogen met pittig inrijden?
nn Sandman, gaarne iets meer details aangaande jouw bijdrage.
Waarom levert ie meer vermogen met pittig inrijden?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: za nov 23, 2002 17:53
- Locatie: Villanueva del Trabuco
- Contacteer:
Als je een blok gelijk vol belast, levert het eerder zijn volle vermogen. Hoewel echt inrijden niet echt meer nodig is, moeten veel onderdelen nog wel degelijk op elkaar in lopen, al was het maar de overbrenging. Overigens lopen, zoals al vermeld, de zuigerveren ook in, zelfs op Nicasil en dergelijke. Ingelopen is een blok merkbaar 'losser' en levert op een testbank inderdaad meer vermogen.
Een rustiger ingelopen blok levert, wat later, echter hetzelfde vermogen.
'La Huertecilla' is de naam van onze oude boerderij hier in het bergachtige hart van Andalucía. Het betekent zoiets als moestuin. Het land was vroeger zo'n beetje de groentetuin voor het dorp en de halve jeugd, nu dus 'oud', ving rivierkreeftjes in de rivier langs ons land.
Een rustiger ingelopen blok levert, wat later, echter hetzelfde vermogen.
'La Huertecilla' is de naam van onze oude boerderij hier in het bergachtige hart van Andalucía. Het betekent zoiets als moestuin. Het land was vroeger zo'n beetje de groentetuin voor het dorp en de halve jeugd, nu dus 'oud', ving rivierkreeftjes in de rivier langs ons land.
Trail rijden: zo langzaam als mogelijk om er doorheen te komen genieten van het natuurschoon.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
en dat is dus kinderpraatSandman schreef: Het is in ieder geval zo (en dit weet misschien niet iedereen) dat als je een motor niet of weinig laat inlopen, maar direct goed gaat belasten dat hij MEER vermogen gaat leveren als een motor die je zorgvuldig inrijdt. Hij gaat echter wel wat minder lang mee. (dit hangt wel weer van type en model blok af, en en en en... just a rule of thumb)
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
hallo
toen ik mijn CR weer inelkaar had na een grondige revisie heb ik hem gestart ben rustig weggereden .
toen ie warm was heb ik hem flink op zijn donder gegeven.(na eerst gecontroleerd te hebben of alles vast zat en vertrouwd was)
dit een paar keer gedaan met afkoelpauzes.(ik heb de motor zelf gereviseerd en verkeerd nu in vette mooie staat en heb deze CR dan ook puur voor hobby matig CROSS/VERZAMEL)
resultaat: je hebt nog nooit een 250 uit 1985 zo lekker zacht soepel en handelbaar horen lopen/rijden.
dit in tegenstelling tot iemand die ik ken die zijn cr echt als een oud wijf heeft ingereden en dit ding is echt niet te porren zo lui
tevens is de goeie olie ook een PRE!!! ik heb de motor nooit anders gegeven dan CASTROL TTS deze olie bevalt mij zeer goed en heeft zich bij mij ook in het verleden bewezen in scooter crossers en zovoorts.
greetz HANS (een cr fanaat)
toen ik mijn CR weer inelkaar had na een grondige revisie heb ik hem gestart ben rustig weggereden .
toen ie warm was heb ik hem flink op zijn donder gegeven.(na eerst gecontroleerd te hebben of alles vast zat en vertrouwd was)
dit een paar keer gedaan met afkoelpauzes.(ik heb de motor zelf gereviseerd en verkeerd nu in vette mooie staat en heb deze CR dan ook puur voor hobby matig CROSS/VERZAMEL)
resultaat: je hebt nog nooit een 250 uit 1985 zo lekker zacht soepel en handelbaar horen lopen/rijden.
dit in tegenstelling tot iemand die ik ken die zijn cr echt als een oud wijf heeft ingereden en dit ding is echt niet te porren zo lui
tevens is de goeie olie ook een PRE!!! ik heb de motor nooit anders gegeven dan CASTROL TTS deze olie bevalt mij zeer goed en heeft zich bij mij ook in het verleden bewezen in scooter crossers en zovoorts.
greetz HANS (een cr fanaat)