hallo
mn yamaha yz 125 uit 1988 reed weer perfect.
ik beetje gaan crossen,kom net uit een bocht,geef gas en oppeens blokeerde het achterwiel(aan 20 per uur). ik stoppen,FUCK ketting tussen tandwielvooraan en stuk zo van achterbrug gedraait.Ik zie vloeistof lopen,en dacht dat ik bij het afstappen tegen het benzine darmpje botste.ONEE het is carter olie!!!!!!
RAMP,carter stuk natuurlijk. net aan dat schakelasje dat doorloopt in je carter stuk afgekrakt,net waar keering zit.
dus carter (links) moet ik vernieuwen.eerst dacht ik dat het lasbaar kon zijn,maar jos dolphijn heeft linker deel liggen voor 75€.klinkt goed.
Is dit erg moeilijk?
ik zit op het niveau dat ik brommer blokjes kan reviseren,cross uit elkaar kan halen en samen steken(behalve het blok dan uit elkaar halen).
zou dit haalbaar voor me zijn?
kheb zeker mooie werkruimte(plaats zat) en matteriaal heb ik ook tot mn beschikking.
zou dit haalbaar zijn?iemand tips?of foto,exploided vieuws van dat blok?
merci
CARTERDEEL BINNENGEKREGEN,nu nog wat vraagjes
Moderator: ghulst
als je goed oplet is het zo gemaakt ,best wel beide carters vervangen. carters worden op mekaar gezet om de gat te boren etc , en als je dan 2 carter helften hebt die niet bij mekaar horen kan dat een beetje gaan wringen.
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
maar heb niet zo groot budget
maar als het motornummer zelfde is ,zou het toch moeten lukken niet?
maar de rechterkant moet ook gedemonteerd worden werd er me gezegd.
ik dahct dat het zo simpel was,dat je enkel linker carter eraf moest halen,nieuw erop en gaan
maar als het motornummer zelfde is ,zou het toch moeten lukken niet?
maar de rechterkant moet ook gedemonteerd worden werd er me gezegd.
ik dahct dat het zo simpel was,dat je enkel linker carter eraf moest halen,nieuw erop en gaan
yamaha yz 125
zo simpel is het niet hoor . motor nummer heefft niet veel te zeggen.willem7 schreef:maar heb niet zo groot budget
maar als het motornummer zelfde is ,zou het toch moeten lukken niet?
maar de rechterkant moet ook gedemonteerd worden werd er me gezegd.
ik dahct dat het zo simpel was,dat je enkel linker carter eraf moest halen,nieuw erop en gaan
de bovenste carter helft is de links de onderste de rechtse. om het blok te spitsen moet je het op de kant waar de kopeling zit leggen. en dan kan je er de linkse carterhelft aftrekken en de nieuwe erop als daar nog goede lagers etc in zitten , en dan heb blok weer rustig opbouwen
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
heb gistrn het carterdeel links binnengekregen van jos dolphijn,het ziet er van buiten uit identiek uit.Ook de nummers komen overeen,enkel aan het membraan gat staat nummer dat verschilt van mn oud carterdeel.maar het bloktype-nummer zo,klopt wel
nu mooi het blok ervan onder halen.morgen splitsen als het lukt.
ps, je heb zo de spoelkanalen in je carter ,dat naar je spoelpoorten van de cilinder loopt he,wel dat is vrij ruw,en hobbelig.zou ik dit beetje durven opschuren ( wel in de spoelrichting ,dus dat alles goed vloeit)
wat zeggen jullie
nu mooi het blok ervan onder halen.morgen splitsen als het lukt.
ps, je heb zo de spoelkanalen in je carter ,dat naar je spoelpoorten van de cilinder loopt he,wel dat is vrij ruw,en hobbelig.zou ik dit beetje durven opschuren ( wel in de spoelrichting ,dus dat alles goed vloeit)
wat zeggen jullie
yamaha yz 125
Niet opschuren. Dat ruwe zorgt ervoor er een dun laagje lucht langs het oppervlak gaat rollen waarlangs de lucht nog makkelijker stroomt! Principe van het golfballetje.
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
dat is wat ik hier boven ook verteldeSpeedYveS schreef:vervang je maar een helft heb je een goeie kans dat je lagers er iedere 1000km vrolijk uit lopen. dus lijke me beter om voor 75 euro ook de andere helft te halen, vind het al heel byzonder dat hij je een helft verkopen wil.
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
ja ik snap jullie wel hoor,maar ik ga gwn het blok splitsen,alles laten stralen bij mn pa.nieuwe lagers en kijken als het zo lukt(is toch kans op he???!!!) lukt het ,des te beter.lukt het niet,dan vraag ik het andere deel ook he
yamaha yz 125
- mxrider#28
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16
Wat wil je stralen?
Als dat nodig had geweest had Yamaha het wel in de fabriek gedaan...
En er is een kans dat het goed gaat ja...
Het probleem is dat de carterdelen op elkaar ingeslepen worden, en dat kan wel eens problemen geven als je er nu een ander deel op zet.
Als dat nodig had geweest had Yamaha het wel in de fabriek gedaan...
En er is een kans dat het goed gaat ja...
Het probleem is dat de carterdelen op elkaar ingeslepen worden, en dat kan wel eens problemen geven als je er nu een ander deel op zet.