Bij de laatste controle (en schoonmaakbeurt van het diafragma van de acceleratorpomp), zag ik dat de gasschuif gebarsten was
Ik controleer dit toch wel regelmatig : er zijn er nog al geweest met serieuze schade aan cylinder / zuiger / kleppen doordat zo'n stukje mee de cylinder inging...
In elk geval : zo'n plaatje kost iets meer dan 100 €. Wat het kost als het mee in je cylinder gezogen wordt, dat wil je niet weten...
Moraal van dit verhaal : check regelmatig de gasschuif van je Keihin carb.
Trouwens, je moet echt goed kijken om de barst te zien als de gasschuif nog IN je carb zit !!
Jo VdB
Dit plaatje van Keihin kost je minstens 100 €
Moderator: ghulst
lucky You, dat was net op tijd. Heb altijd gehoord dat dit komt door gas te geven als je motor niet draait omwille dat er geen demping is door de druk die door je carb gaat kletst die steeds tegen de regelvijs van de ralenti aan... ofzoiets (waar of niet waar???)
greetz
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Zou gewoon garantie moeten zijn, gewoon een gietfout
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Ik schat zo'n 12.000 KM (zal wel zo'n 400-450 uur zijn)Joop schreef:Jo, hoe lang of hoeveel km heb je nu met deze carb. gereden
Jo VdB
Bwah,Zot schreef:Ziet er eenvoudig na te maken uit.
't is toch niet zo simpel m.i., want het is eerder "driedimensioneel" van opzet
De achterkant is nl. niet gewoon plat, en de toleranties zijn minimaal.
Jo VdB
Dit is toch niet de gasschuif maar het plaatje dat voor de eigenlijke gasschuif zit ??
De gasschuif heeft toch 4 wieltjes ( 3 vaste en 1 losse )
De gasschuif heeft toch 4 wieltjes ( 3 vaste en 1 losse )
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Ad,adje schreef:Dit is toch niet de gasschuif maar het plaatje dat voor de eigenlijke gasschuif zit ??
De gasschuif heeft toch 4 wieltjes ( 3 vaste en 1 losse )
we bedoelen allebei wel degelijk hetzelfde, hoor.
Het plaatje moet echter een naam hebben...
Ik bedoel met "gasschuif" dus dit plaatje (zoals de meeste Vlamingen hier)
Jij bedoelt met gasschuif dus het mechanisme waar dit plaatje inderdaad aan vast zit, en dat door de gaskabel omhoog getrokken kan worden...
Jo VdB
Wat is een diafragma in je acceleatorpomp?Jo VdB schreef:Bij de laatste controle (en schoonmaakbeurt van het diafragma van de acceleratorpomp), zag ik dat de gasschuif gebarsten was
Dat heeft toch met lenzen en optica te maken
# 442
Dat is dat ronde, uit synthetisch rubber gemaakte schijfje onderaan rechts op deze foto, dat ervoor zorgt dat de cylinder extra benzine ingespoten krijgt telkens je de gashandle opendraait vanuit de volledig-dicht-stand. Door het draaien van het gashandle drukt een stang tegen de metalen stift in het midden van dit diafragma.Sanne schreef:[
Wat is een diafragma in je acceleatorpomp?
Dat heeft toch met lenzen en optica te maken
Ook hier moet het kind een naam hebben
Een diafragma kom je bv. ook tegen in het hart ...
Jo VdB
Het is en elk geval geen overbodige handeling. De diafragma is goed smerig zo te zien. Ik zal zelf ook eens kijken naar de mijne.
# 442
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Na hoe lang rijden heb je zoveel zand in je acc-pomp? Ik heb de mijne na een jaar rijden uit elkaar gehaald en er zat echt bijna helemaal niets van vuiligheid in. Dit is zo te zien wel andere koek.
WR400's van 1998 en 1999 hadden ook vaak last van gebroken/gescheurde gasschuifjes. Arnaud heeft er ook problemen mee gehad Er schijnen wel RVS of titanium versies te zijn, maar waar??? En idd, zo'n schuifje kos +/- € 140.00 bij de Yamaha-dealer ...
140 Euro ??
Ik kan er leveren voor zo'n 75 Euro als je wil.
Ik kan er leveren voor zo'n 75 Euro als je wil.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Ik denk dat dit een foto is nadat Jo in die bak met modder is ondergegaan en daarbij zijn motorblok heeft geslooptspeedphreax schreef:Na hoe lang rijden heb je zoveel zand in je acc-pomp? Ik heb de mijne na een jaar rijden uit elkaar gehaald en er zat echt bijna helemaal niets van vuiligheid in. Dit is zo te zien wel andere koek.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Nee alleen voor 4-takten.willem7 schreef:heeft een yamaha yz 125 ook een diafragma of niet
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Nee nee,adje schreef:Ik denk dat dit een foto is nadat Jo in die bak met modder is ondergegaan en daarbij zijn motorblok heeft gesloopt
bij mij is het nog nooit zo smerig geweest .
Deze foto heb ik van de site van HE-JA Racing (Henk Jager)
Een klein beetje vet aan het stangetje dat het diafragma doet bewegen, doet wonderen !
Jo VdB
Diafragma = membraanSanne schreef:Wat is een diafragma in je acceleatorpomp?Jo VdB schreef:Bij de laatste controle (en schoonmaakbeurt van het diafragma van de acceleratorpomp), zag ik dat de gasschuif gebarsten was
Dat heeft toch met lenzen en optica te maken
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Verhelderend
# 442
Hai Jo,
Komt me verdraaid bekend voor...
Jij hebt het geluk dit euval vast te stellen nog voordat het stukje is afgebroken en zich ergens heeft genesteld in het inlaat-traject....
Maar goed, het is inmiddels een vast ritueel geworden voor me om een blik in de carb te werpen niet al te letterlijk nemen....
Ook dat plaatje van het sterk vervuilde membraan heb ik eerder gezien: bij mij op de werkbank!
Heb er een nieuw membraan ingezet, met een nieuw rubberen manchet (ja, met vet in elkaar gezet ) en een nieuw bedienings-stangetje (het originele was te ver ingesleten en sloot niet meer aan op het manchet).
Lekker onderhouds-gevoelig, die Keihin!
Groeten,
Arnaud.
Komt me verdraaid bekend voor...
Jij hebt het geluk dit euval vast te stellen nog voordat het stukje is afgebroken en zich ergens heeft genesteld in het inlaat-traject....
Maar goed, het is inmiddels een vast ritueel geworden voor me om een blik in de carb te werpen niet al te letterlijk nemen....
Ook dat plaatje van het sterk vervuilde membraan heb ik eerder gezien: bij mij op de werkbank!
Heb er een nieuw membraan ingezet, met een nieuw rubberen manchet (ja, met vet in elkaar gezet ) en een nieuw bedienings-stangetje (het originele was te ver ingesleten en sloot niet meer aan op het manchet).
Lekker onderhouds-gevoelig, die Keihin!
Groeten,
Arnaud.
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
www.noxian.nl