Hi,
Is er iemand die wat foto's heeft van hoe hij zijn fietscomputerje heeft bevestigd; op het stuur en zeker ook hoe de sensor en het magneetje bevestigd zijn?
Heb al gezocht hier op het forum maar tis me nog niet geheel duidelijk.
gr en bvd
fietscomputer bevestiging foto's?
Moderator: ghulst
op het stuur doe je zoals bij je fiets, onderaan steek je een magneetje in een of andere opening van de schijf,en de sendor heb ik gemoteerd op men vorkbescherming met tec-7en da blijft toch goed marcherenFlip schreef:Hi,
Is er iemand die wat foto's heeft van hoe hij zijn fietscomputerje heeft bevestigd; op het stuur en zeker ook hoe de sensor en het magneetje bevestigd zijn?
Heb al gezocht hier op het forum maar tis me nog niet geheel duidelijk.
gr en bvd
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Het smalle plaatje dat je in beeld ziet zit van onder af vastgeschroefd in de sigmahouder met de originele schroefjes. Normaal zit daar een plasticje aan wat deels om je stuur heen gaat.
Dat geheel dan weer vastgeschroefd op de "dashboardplaat"
't is een BC1200, met draaisluiting.
Aan 1 van de schijfbouten heb ik een plaatje aluminium vastgezet en daaraan een dun plat magneetje geplakt voor de IMO. De sigma zit met net zo'n magneetje gewoon aan de naaf geplakt.
effe plaatje getrokken
Zo zit de opnemer. Gewoon met het originele rubberbandje, maar dan met 2 en aan de buitenkant een tiewrap ertussen.
Dat kleine metalen plakkertje is een enorm sterk magneetje. Te koop bij een electronicazaak hier (Riton in Heemstede). Wordt wel gebruikt door goochelaars (oeps, dat mocht ik vast niet zeggen)
Opletten dat je het relais-tje niet 2x sluit per keer dat de magneet langs komt, dat kan als ie er bv schuin langs loopt. Je rijdt dan 2x zo hard als echt volgens je Sigma.
Zo zit de opnemer. Gewoon met het originele rubberbandje, maar dan met 2 en aan de buitenkant een tiewrap ertussen.
Dat kleine metalen plakkertje is een enorm sterk magneetje. Te koop bij een electronicazaak hier (Riton in Heemstede). Wordt wel gebruikt door goochelaars (oeps, dat mocht ik vast niet zeggen)
Opletten dat je het relais-tje niet 2x sluit per keer dat de magneet langs komt, dat kan als ie er bv schuin langs loopt. Je rijdt dan 2x zo hard als echt volgens je Sigma.
-
- Berichten: 198
- Lid geworden op: za feb 26, 2005 19:44
- Locatie: 's-Heerenhoek
Tec7 is een hele goeie (en dure) kit/lijm.
Ik heb op www.allroadmaniacs.nl een hele serie foto's geplaatst, met uitleg. Ik heb ook mijn Sigma opengesloopt en aparte drukknopjes gemaakt aan het stuur, om snel te nullen. Moet je even zoeken, onderwerp is iets met "extra tellertje" of zo.
Groeten, Jaap
Motorhotelletje in zuid Frankrijk | Kijk nu mee met de wereldreizigers | Laat ze thuis weten waar je bent op vakantie
Motorhotelletje in zuid Frankrijk | Kijk nu mee met de wereldreizigers | Laat ze thuis weten waar je bent op vakantie
Dat wist ik heus wel hoorerwindob schreef:dat is http://www.allroadmaniacs.nl/index.php/topic,140.0.html
Groeten, Jaap
Motorhotelletje in zuid Frankrijk | Kijk nu mee met de wereldreizigers | Laat ze thuis weten waar je bent op vakantie
Motorhotelletje in zuid Frankrijk | Kijk nu mee met de wereldreizigers | Laat ze thuis weten waar je bent op vakantie
Hij zit er op en werkt en het heeft de eerste rit overleefd. T'is overigens een sigma bc 1106 geworden.
Heb ongeveer gedaan als Erwinbob. Met het orginele elastiekje en een O-ring van ongeveer dezelfde grote; ben er nog niet helemaal gerust op; de o-ring is natuurlijk niet gemaakt om onder spanning te staan dus die ga ik nog vervangen door iets elastiekerigs.
Magneetje uit een kastslotje (tegen alle adviezen in); gelijmd met bison 2-componnenten metaal lijm; ben benieuwd hoe lang het houdt.
Bedankt.
Heb ongeveer gedaan als Erwinbob. Met het orginele elastiekje en een O-ring van ongeveer dezelfde grote; ben er nog niet helemaal gerust op; de o-ring is natuurlijk niet gemaakt om onder spanning te staan dus die ga ik nog vervangen door iets elastiekerigs.
Magneetje uit een kastslotje (tegen alle adviezen in); gelijmd met bison 2-componnenten metaal lijm; ben benieuwd hoe lang het houdt.
Bedankt.
Let op dat er geen spanning (trekbelasting) staat op het draadje bij je opnemer!
M'n sigma was er donderdag mee gestopt tijdens de rally omdat de opnemer stuk was gegaan. Draadje was een beetje uit de opnemer losgetrokken.
Gelukkig kunnen vervangen door een nieuwe, vrijdag was er een proef waarin gemiddeld 35 gereden moest worden. Ideaal met een sigma 1200, die je gewoon je gemiddelde snelheid vertelt.
Even opscheppen. 1e geworden op die proef met slechts 1 seconde fout op 18 minuten rijtijd.
Volgens de "ervaren rotten" in die rally zou die proef grotendeels op geluk berusten.
M'n sigma was er donderdag mee gestopt tijdens de rally omdat de opnemer stuk was gegaan. Draadje was een beetje uit de opnemer losgetrokken.
Gelukkig kunnen vervangen door een nieuwe, vrijdag was er een proef waarin gemiddeld 35 gereden moest worden. Ideaal met een sigma 1200, die je gewoon je gemiddelde snelheid vertelt.
Even opscheppen. 1e geworden op die proef met slechts 1 seconde fout op 18 minuten rijtijd.
Volgens de "ervaren rotten" in die rally zou die proef grotendeels op geluk berusten.
Hi,
Rij al een tijdje met een fietscomputer een bc 1106. (Ben er inmiddels wel een kwijt geraakt; zat op de rechterstuurhelft die verdween in de klei/modder; dus toen maar gauw een beugeltje op het midden van het stuur gemaakt en een nieuwe gekocht.)
't ding werkt prima maar ongeveer elke 300km moet er een nieuw batterijtje in. Ben er mee teruggeweest naar Halfords; nieuwe gekregen. Ze vonden het blijkbaar ook niet normaal. Maar het nieuwe exemplaar vreet ook batterijen.
Is dit nou normaal of ligt het misschien aan het type?
Rij al een tijdje met een fietscomputer een bc 1106. (Ben er inmiddels wel een kwijt geraakt; zat op de rechterstuurhelft die verdween in de klei/modder; dus toen maar gauw een beugeltje op het midden van het stuur gemaakt en een nieuwe gekocht.)
't ding werkt prima maar ongeveer elke 300km moet er een nieuw batterijtje in. Ben er mee teruggeweest naar Halfords; nieuwe gekregen. Ze vonden het blijkbaar ook niet normaal. Maar het nieuwe exemplaar vreet ook batterijen.
Is dit nou normaal of ligt het misschien aan het type?
Wordt het nog gekker; doe er gisteren een nieuw batterijtje in; plaats hem terug in houdertje; doet even normaal; springt dan vanzelf op de set functie; stel de boel opnieuw in; weer terug in houdertje; springt weer op set vervolgens schermpje blank en geen sjoege meer.
Alsof het batterijtje in eenkeer wordt leeggetrokken. Is er dus iets aners aan de hand.
Alsof het batterijtje in eenkeer wordt leeggetrokken. Is er dus iets aners aan de hand.
Foto'tje van meneer Garmin Frank of van jezelf?
In het laatste geval: ook een mooi stuurtje
Dat is dat apparaatje met SIRFIII?
GS GJ
In het laatste geval: ook een mooi stuurtje
Dat is dat apparaatje met SIRFIII?
GS GJ
Een GS is pas een GS als 'ie smerig is!
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: wo okt 04, 2006 22:57
- Locatie: Genk
Een tellertje ZONDER draar mag je in ieder geval vergeten, dat wordt gestoord door je ontsteking en geeft dus niets weer
Dit is een tellertje zonder draadloze magneetontvanger; hij werkt op GPS
Geen probleem dus, want we rijden al jaren op GPS en dat gaat goed. Maar of de bijbehorende hartslagmeter ook werkt zal me worst zijn; die is uitsluitend bedoeld voor als ik zonder Ottomotor rijd.
Noppy
Geen probleem dus, want we rijden al jaren op GPS en dat gaat goed. Maar of de bijbehorende hartslagmeter ook werkt zal me worst zijn; die is uitsluitend bedoeld voor als ik zonder Ottomotor rijd.
Noppy