Nieuw forum, merken/types ervaring?????

Oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Gast

Zoals bijna altijd 'fiets' ik ook vanavond weer eens voorbij op het forum en nu kom ik tot de ontdekking dat er een nieuw forum is opgestart, nl. het 'merken/ types ervaring' topic.

Nu heb ik niets tegen een nieuw forum onderdeel, integendeel alleen heb ik wel 'iets' tegen dit forum, waarom zullen jullie je misschien afvragen?

Nou, in het verleden zijn er diverse discussies en bijna ruzie's ontstaan over de zogenaamde 'merk verheerlijking' die er volgens sommige van jullie zou plaats vinden.

Okay, probleem uiteindelijk opgelost, geen merk 'verheerlijking' meer, een aantal mensen is weggegaan omdat zij vonden dat ze hun mening niet mochten ventileren op een openbaar forum onder het mom 'vrijheid van meningsuiting' en het feit dat hij/zij een ervaring deelt ook al was die negatief.

En nu is er dan een nieuw forum, waarin precies gevraagd wordt om te doen wat in het verleden verboden is, namelijk ervaringen delen over een merk of motorfiets??? Dan werk je toch zelf in de hand dat mensen die KTM rijden slechte ervaringen met Husqvarna, Honda etc. ventileren en mensen met een Husqvarna hun slechte ervaringen over KTM, Honda etc. etc.... En Honda rijders over Yamaha, Suzuki, Kawasaki, KTM en Husqvarna (ben ik er nog wat vergeten :wink: ???) En hun 'eigen' merk de hemel in prijzen.....

Snap ik het nu niet meer ofzo?
Rudy
Contacteer:

Je heb wat gemist (was je waarschijnlijk al achter) :lol:

maar het is de bedoeling dat we info van oudere motoren bijelkaar gaan vinden zoals op deze site >> http://www.georgiaoffroad.com/dbselect.phtml (in iedergeval volgens mij is dat de bedoeling van freek)

afwachtend op de reactie van freek

Rudy

Trouwens al lang nix meer van je gehoord... heb je foto's van vakantie?
Freek
Site Admin
Contacteer:

inderdaad, een soort databank van merken/types.

Het is Fred z'n :idea: , dus hij werkt het maar uit.

Als het niks wordt kunnen we het snel genoeg weer schrappen.
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Gast

Rudy, zoveel heb ik niet gemist hoor, ik was er gewoon (al sinds December terug) dus, ook al zag je me niet ik was er wel :wink:

Maar ik denk dat jij mijn bericht verkeerd begrijpt, dit nieuwe forum gaat niet over alleen maar oude motoren, dat dat nou toevallig het eerste onderwerp in dat forum is... Maargoed, kijk naar de naam van het forum, 'merken/types ervaringen'...ik zie nergens staan dat het over alleen maar oldtimers gaat.....
Rudy
Contacteer:

HuskyGirl schreef:Rudy, zoveel heb ik niet gemist hoor, ik was er gewoon (al sinds December terug) dus, ook al zag je me niet ik was er wel :wink:

Maar ik denk dat jij mijn bericht verkeerd begrijpt, dit nieuwe forum gaat niet over alleen maar oude motoren, dat dat nou toevallig het eerste onderwerp in dat forum is... Maargoed, kijk naar de naam van het forum, 'merken/types ervaringen'...ik zie nergens staan dat het over alleen maar oldtimers gaat.....
Haha ik bedoelde eigelijk meer dat ik je de laatste tijd weinig zie
Freek
Site Admin
Contacteer:

oud of nieuw maakt niet uit.
Gewoon op een korte en zakelijke manier de plussen en minnen van de motor beschrijven waar je zelf voor langer tijd op gereden hebt.
Een proefritje van 5 min zegt niks.
Freek

Gast

OK, da's duidelijk.
Blij dat het nu wel mag.
Gast

Ik kan uit betrouwbare bron vermelden dat een aantal personen die zich in het verleden negatief over een merk hebben uitgelaten echt wel meer dan een proefritje van 5 minuten achter de kiezen hadden voordat ze daarover een mening ventileerden.

Maargoed, we dwalen af... terug naar het topic!!
Freek
Site Admin
Contacteer:

Zoals gezegd, mag je op een korte zakelijke manier de plussen en minnen van een motor beschrijven.

Zo gauw het (weer) beledigend wordt , word het bericht zonder discussie verwijderd .
Freek

henk-v
Contacteer:

merk verheerlijking is nog nooit wat geweest maar reeel de voor en nadelen en eventuele tips voor aanschaf geeft een leuke databank
De kunst is om zelf de nadelen van je eigen machine op te kunnen en willen geven
huskie

Daarbij komt "merk verheerlijking" helemaal niet voor bij mensen die er verstand van hebben. Elke kenner weet dat een schakelvork krom kan raken als ie weer eens te hard heeft lopen klutsen etc. Mijn stuur staat altijd krom als ik gevallen ben. Huskie of yamaha, dat maakt niet echt veel uit. :wink: En mijn motorblok is eigenlijk hetzelfde "van binnen"als dat van een honda. :lol:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
peewee

hee,

Ik vind alles prima. Mijn 360 een klote fiets, ook prima, ik ben dr gelukkig mee.

Iedereen heeft een eigenwaarde en zolang mensen niet gaan zeiken alleen om een reactie uit te lokken (vaak een negatieve reactie) vind ik het best.

Als het weer begint beperkt het tot de juiste forums zodat niet iedereen ervan mee moet genieten.

PS Husky, Honda of KTM, maakt niet zoveel uit, Merriman wordt toch kampioen. De mens op de fiets maakt het verschil. PS Denk dat in TM ga rijden. Lang niet zoveel gezeik. 8)
huskie

Of een Gas Gas trial machine, dat is pas motorrijden. :wink:
Ik heb er nog geen een, maar ben sterk aan het nadenken erover.
Even wachten op het schip met ...
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
henk-v
Contacteer:

En toch vraag ik mij af wat de voor en of nadelen van een bepaald type motorfiets zijn
Iedereen heeft zijn mening maar welke fiets is voor wie het meeste geschikt , durf de voor en nadelen van je motor te noemen!
Rudy
Contacteer:

tja je moet het toe durven te geven :lol: , en het is best moeilijk (al zeg ik het zelf) om een fatsoenlijk verhaal er over te vertellen.
Hein van Buuren

Ik denk dat het zinvoller is om eventuele vragen die je hebt (of problemen) je deze middels een gewone vraag in het forum moet stellen onder het mom van "ik heb merk en type X"en ik heb problemen met de koppeling, wie heeft met dit type ervaring.
Ook denk ik niet dat het zo eenvoudig is om alle slechte punten van je motor op te noemen (want pluspunten moet je dan ook noemen anders lijkt het alsof je de slechste motor van het hele land hebt).
By the way ik ben heel tevreden met mijn "Bulldozer WR 360".
Specifieke minpunten kan ik (helaas) nog niet opnoemen.
Het enige wat ik verandert heb is het monteren van een nieuwe cilinderkop (komt bij Huskie import Autralie vandaan) met automatische decompresseur omdat die dikke tweetakt bijna net zoveel compressie heeft als een viertakt.
Deze modificatie heeft Peewee ook gedaan aan zijn WR (idee van montage komt dan ook van hem, ere wie ere toekomt).
Werkt perfect trouwens.
huskie

Ach Hein, je moet het meer als lolletje zien. Kan je lekker over je motor kletsen, liefst zinvol :wink: en lees je eigenlijk een soort testverslag. Nu eens niet door Toine van Dijk, maar door jezelf getest, haha.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
erik t

nou, en ik heb dus een africa twin en heb sinds 2 weken een set conti tkc80 eronder. heb eens hier in het havengebied eea uitgeprobeerd en het is werkelijk kut om die crossers de meest rare capriolen te zien uithalen.Maar als het terrein niet alleen knippen is en diepe prut geulen is het dus wel leuk.en die sporen bij dat half afgebouwde voor de coentunnel zijn dus van mij. dat is een errug leuk stekkie en is prima te doen met een 200Kg monster. Het verbaasde mij overigens nog wat je kunt uitspoken ermee. Lol ? jazeker ! en daar gaat het dus om, ieder is op zijn of haar manier lekker bezig. Heb nog leuke fotootjes ervan.

kijk maar: ftp://schapie-3.demon.nl

inloggen als user "noppen" password "forum"

Erik
Plaats reactie