aanschaf gps

GPS, (detail)kaarten enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Klx300R

hallo,
aangezien ik graag zowat zou willen verkennen en men gebied wat wil uitbreiden en wil onthouden zou ik graag een gpsje kopen. Hoeft niet speciaal te zijn maar zou graag toch wel iets degelijks hebben, had een garmin gps (streetpilot 2) maar die heeft de geest gegeven en was meer als genoeg
Dus voor de kenners:
http://www.gpscenter.be/html/explorist_210.html
is dit wat? kan ik hierin een route opslaan en later op mijn pc overzetten
Heeft er iemand enige ervaring met deze gps? Als ik hiermee in frankrijk rijdt bevoorbeeld,kan ik dan een route opslaan?
alvast bedankt
Robby
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Sjokske

Zo te zien kunnen tracks opgeslagen worden (2000 punten per route). Maakt niet uit waar ter wereld dus.
Mijn Garmin GPSmap60 onthoudt er 10.000 per track. Na een middagje rijden (uurtje of vier) is er bij een instelling van om de 10 meter een trackpunt opslaan zo'n 60% van het maximaal per track op te slaan "geheugen" verbruikt (hoewel we op zo'n middag toch 120-140 km. rijden klopt het rekensommetje van 60% x 10.000 punten x 10 meter dus weer niet, af en toe - of eigenlijk regelmatig vermoed ik - mist hij een puntje).
Met 2000 trackpunten per track de volgende oplossingen mogelijk:
- grotere afstand tussen trackpunten instellen (= minder nauwkeurig)
- af en toe stoppen, vastgelegde track opslaan en met nieuwe track verdergaan.

Wel kijken of trackback-functie mogelijk is (zowel "heen" als "weer" te gebruiken).
22 mB is redelijk wat voor het opslaan van basiskaarten, al zul je voor een Magellan wel andere software nodig hebben als je altijd een Garmin (Mapsource werkt niet op een Magellan) hebt gehad :idea:
€ 197,= is in ieder geval niet echt duur, en hij is wel aardig klein van formaat.
Mocht je hem op de motor gaan gebruiken (neem aan van wel dus) neem er dan een vaste 12V -voedingskabel bij, op batterijen werkt niet betrouwbaar als je over zwaarder terrein moet.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Klx300R

Sjokske schreef:Zo te zien kunnen tracks opgeslagen worden (2000 punten per route). Maakt niet uit waar ter wereld dus.
Mijn Garmin GPSmap60 onthoudt er 10.000 per track. Na een middagje rijden (uurtje of vier) is er bij een instelling van om de 10 meter een trackpunt opslaan zo'n 60% van het maximaal per track op te slaan "geheugen" verbruikt (hoewel we op zo'n middag toch 120-140 km. rijden klopt het rekensommetje van 60% x 10.000 punten x 10 meter dus weer niet, af en toe - of eigenlijk regelmatig vermoed ik - mist hij een puntje).
Met 2000 trackpunten per track de volgende oplossingen mogelijk:
- grotere afstand tussen trackpunten instellen (= minder nauwkeurig)
- af en toe stoppen, vastgelegde track opslaan en met nieuwe track verdergaan.

Wel kijken of trackback-functie mogelijk is (zowel "heen" als "weer" te gebruiken).
22 mB is redelijk wat voor het opslaan van basiskaarten, al zul je voor een Magellan wel andere software nodig hebben als je altijd een Garmin (Mapsource werkt niet op een Magellan) hebt gehad :idea:
€ 197,= is in ieder geval niet echt duur, en hij is wel aardig klein van formaat.
Mocht je hem op de motor gaan gebruiken (neem aan van wel dus) neem er dan een vaste 12V -voedingskabel bij, op batterijen werkt niet betrouwbaar als je over zwaarder terrein moet.

Aangezien ik met een YZ426 rij is er geen andere bron mogelijk als een de standaard batterij, al had ik gedacht een batterij van een scootertje in te bouwen. Software zit er naar het schijnt bij dus zou geen probleem mogen zijn. Dus volgens jou is het een goedkope oplossing voor om de week enkele KM's bij te zoeken? dan is dit ideaal voor een beginneling paadjeszoeker als ik???
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Estivie
Contacteer:

Ik heb een foretrex 201. Die heeft als voordel t.o.v. de 202 dat ie met losse batterijen werkt. Geen problemen als je een meerdaagse tocht doet.

http://www.navifuture.de/product_info.p ... x-101.html

Geen kaarten, wel 10.000 trackpoints, ondersteuning van routes, waypoints enz...

Werkt perfect op de motor, al heb ik wel een speciale houder moeten maken die op rubbers staat. Zonder een "anti-schok" bevestiging valt hij inderdaad erg snel uit.

Stijn
Montesa Cota 315R
Sjokske

Klx300R schreef:Software zit er naar het schijnt bij dus zou geen probleem mogen zijn. Dus volgens jou is het een goedkope oplossing voor om de week enkele KM's bij te zoeken? dan is dit ideaal voor een beginneling paadjeszoeker als ik???
greetz
Ik geloof niet dat voor die prijs van € 197,= er Mapsend-kaarten (die te laden zijn naar je GPS) bijzitten, hooguit wat software zodat je computer de GPS herkent en de reeds in de GPS geladen basiskaarten uit kan lezen. Voor de plusminus-prijzen zie http://www.futurumshop.com/ice.cgi?a_ss ... ansoftware
Voor de rest een goed en betaalbaar alternatief denk ik voor hetgeen de bosjesmannen onder de motorrijders er mee willen doen. Maar zoals altijd : software is (te) duur.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
EricNL
Contacteer:

Afbeelding

Toch gelukt:-)

Groet, Eric
Plaats reactie