B Square helmen?!?

Oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderator: ghulst

Plaats reactie

Is 't wat, dat B Square?!?

Super!
1
11%
Troep!
7
78%
Levensgevaarlijk...
1
11%

Totaal aantal stemmen: 9
Arnaud
Contacteer:

De laatste tijd zie je nogal 'ns advertenties van B Square (cross-) helmen.
Ze zijn soms bizar goedkoop (kijk maar bij de aanbiedingen van deze week bij de Lidl!) maar vraag me af hoe 'slecht' ze zijn.
Ondanks dat er TüV stickers opzitten, kan ik me gewoon niet voorstellen dat een 'goede' & veilige helm voor nog geen 35 euri verkocht kan worden, terwijl een Arai of zo voor het 10-voudige over de toonbank gaat :shock: :shock:

Ben zeer tevreden over m'n enkele jaren geleden aangeschafte AGV helm maar ben toch benieuwd naar jullie reacties hierover.

Groeten,
Arnaud.
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
Jo VdB

a) ABS en polycarbonaat --> verouderd

b) wat ivm het gewicht (wschl. > 1500 g)

c) wschl. maar 1 maat buitenhelm voor de beschikbare maten, wat maakt dat voor de kleinere maten er met erg veel vulling gewerkt moet worden

Dan maar beter volgend type kopen ?

Afbeelding

Jo VdB
Klx300R

hahaha,die zit jo :lol:
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Flip

Op mijn kop zit regelmatig zo'n b-square helmpje; hij zit behoorlijk comfortabel, vind ik. Minpuntje qua comfort is dat de bovenkant van mijn oren (heb redelijk normale oren :roll: ) een beetje naar buiten worden gedrukt; maar ik ervaar het niet als storend (is denk wel op lossen door de bekleding vast te zetten/lijmen/tapen).
Ander minpunt is dat aan de achterkant van de binnenkant (tsja hoe leg je dat uit) een scherprandje zit; dus opzetten van de helm doe ik met enig beleid anders schraapt dat randje langs m'n achterhoofd, absoluut onacceptabel voor een duurdere helm maar voor de 34 euro neem ik dat voor lief.
Heb de helm gekocht als beginner omdat ik niet zeker wist of ik de smaak te pakken kreeg van het naast de weg rijden (wel dus :D :D ) en niet gelijk veel geld wou uitgeven.

Tsja qua veiligheid....ze voldoen klaarblijkelijk aan de minimale eisen. Ben daar zelf niet zo bang voor.

Lidl en Aldi presteren het ook om goede computers voor een zeer schappelijke prijs te verkopen. Dus waarom niet met helmen.
Zag laatst ook dat b-square ook inline skates produceert, :roll:

Op het bmw-GS-forum is er ook over gediscuseerd.
http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic ... light=lidl
Joop

Deze helmen zijn vergelijkbaar met wat in de zeventiger en tachtiger jaren de standaard kwaliteit was, namelijk polycarbonaat helmen. Deze helmen zijn zelfs nog iets beter omdat het polycarbonaat/ABS is. De huidige veiligheidsnormen liggen veel hoger met de glasfiber/kevlar versterkte helmen. In de zeventiger jaren reden alle wereldkampioenen met polycarbonaat helmen, dus om te beginnen vind ik het wel een goede. :idea:
Rudy
Contacteer:

Flip schreef: Tsja qua veiligheid....ze voldoen klaarblijkelijk aan de minimale eisen. Ben daar zelf niet zo bang voor.

Lidl en Aldi presteren het ook om goede computers voor een zeer schappelijke prijs te verkopen. Dus waarom niet met helmen.
Zag laatst ook dat b-square ook inline skates produceert, :roll:

Op het bmw-GS-forum is er ook over gediscuseerd.
http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic ... light=lidl
Aan de minimale eisen voldoet een landwind ook, dat zegt wel wat over de eisen, die zijn gewoon laag.
Pc's van de lidl zijn aardig, maar is ook niet alles.

Meestal worden die helmen uit 2 delen gemaakt en zijn dus duidelijk onveiliger. Niet echt een aanrader, zeker omdat je met crossen toch weleens valt. En als de pasvorm niet 100% is is de beschermde werking overgens ook heel wat minder.

Haal liever de ijsthee bij de lidl, daar krijg je tenminste geen koppijn van :D
Arnaud
Contacteer:

Heerlijk!!!
Heb hiermee dus echt weer n discussie op gang gebracht... :lol: :lol: '
Geloof dat ik het voorlopig bij m'n vertrouwde AGV-hellempie hou en de echte praktijk-resultaten van de B-Square helm afwacht :shock:

Groeten,
Arnaud.
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
Flip

Geloof me, als ergens koppijn van krijg is het wel van icetea van de Lidl brr wat vies en chemisch :lol: .

Zij alle 'normaal' geprijsde helmen tegen woordig allemaal van fiberglas e.d.? Of is polycorbonaat ook nog steeds in zwang? Heb ook wel eens gehoord (van motorwinkel personeel) en gelezen dat 't qua veiligheid niet uit maakt; alleen fiberglas of moderne composiet materialen gaan langer mee en zijn niet of minder gevoelig voor UV. Maar nou doe ik net of ik er verstand van heb en dat is niet zo.
Ben inmiddels wel zo ver dat ik niet meer geloof dat ergens een echt merk op moet staan om goed te zijn.
Maar waarschijnlijk koop ik nogwel eens een 'betere' helm; Ik moet wel zeggen dat het b-square helmpje lekkerder zit dan mijn Shoei weghelm.

PS Andere helm moet even wachten want ik heb vandaag wat geld uitgegeven aan een aanhangertje; kan ik binnenkort ook eens naar Almerepoort :D :D .
Plaats reactie